Izdelujejo ogromno komponent za naše avtomobile, je pa res, da jih poznamo po gumah.
Torej, izdelujejo ogromno komponent za naše avtomobile, je pa res, da jih poznamo predvsem po gumah, tudi najbolj opazne so, seveda. Verjamem, da blagovno znamko vsi poznate, je pa razlog precej enostaven, Continental je na trgu prisoten že dlje kot avtomobili, v tem času pa je postal eden nepogrešljivih gumarskih velikanov. Vam ponazorim z nekaj zanimivimi podatki.
Continental je četrta največja tovarna pnevmatik na svetu. Podružnice imajo praktično povsod po svetu, zaposlujejo več kot 200 tisoč ljudi, obstajajo že več kot 140 let. Leta 1871 so registrirali firmo v Hannovru in začeli z izdelki iz mehke gume, proizvajali so gume za kolesa in za kočije, avtomobilskih pnevmatik pa so se lotili 1898. Torej so imeli kar nekaj časa, da so izpolnili recept za dve gumi, ki so nam jih predstavili tokrat. PremiumContact 6 in 4x4 CrossContact ATR. Prve so čisto 'frišne', druge pa so dobile nov profil.
Na preizkus smo poleteli do Berlina, kjer smo malce proč od mesta v opuščeni letalski bazi, ki so jo že pred časom spremenili v testni center za pnevmatike, ob štirih vajah ugotavljali, kako suverene so pnevmatike PremiumContact. Vaje so bile različne, vse razen ene pa smo izvajali na razmočeni površini. Za začetek smo odpeljali nekaj krogov z identičnima avtomobiloma, na enem so bile nameščene omenjene pnevmatike, na drugem pa neke kitajske. Pred vožnjo sem naprej pri obeh vozilih pregledal globino profila in starost gum, saj veste, oboje močno vpliva na oprijem.
Skratka, gume so bile zelo podobno stare in obrabljene, razlika v oprijemu pa opazna že v prvem zavoju. Kjer je mercedes-benz C s kitajskimi gumami ves čas poplesaval, je bil drugi z gumami PremiumContact ves čas lepo ubogljiv. Nos je lepo grizel v zavoj, zadek je ostajal miren. Continental za pnevmatiko PremiumContact 6 pravi, da so končno premostili dva svetova in uspešno združili športno gumo z udobno. V primerjavi s predhodnikom so izboljšave na vseh področjih, le na vodni klin je bolj občutljiva novinka, kar na splošen oprijem v mokrem vseeno ne vpliva kaj dosti, ta je namreč ostal enak. Mene dejansko najbolj prepriča kar za 15 odstotkov boljša ekonomičnost, stranski produkt pa je še za 10 odstotkov manj hrupa, tako zunaj kot znotraj.
Rob gume so povzeli od tehnološko še bolj napredne SportContact 6 in mu dodali asimetrično geometrijo profila. Tako so prečni bloki robov dolgi pa še podpirajo se med sabo, zato naj bi bilo v zavojih več oprijema. Teorija pravi tako. Zato smo preizkusili tudi oprijem v suhem in v nekaj krogih pošteno namučili testne golfe GTI, dodam pa lahko še nekaj občutkov iz prakse.
PremiumContact ni guma, ki bi bila namenjena najzahtevnejšim razmeram, za to je v ponudbi SportContact. Kljub temu je povsem ubogljivo kljubovala naši dirkaški agresiji ter ves čas držala enakomerno in prav tako ob pretiravanjih tudi popuščala. Poleg vseh naštetih prednosti, ki jih ponuja, je izjemno pomembna tudi količina povratnih informacij, ki jih guma daje vozniku. Če je oprijema veliko, a guma ne sporoči, da smo vseeno že blizu meje, to ni dobro, ker je po prekoračitvi oprijema reševanje zdrsa zelo težko. PremiumContact po nudi ogromno informacij, ni pretrda, zato me ne čudi, da bo predstavljala glavnega napadalca v boju s tekmeci. Na voljo je v dimenzijah od 16 pa do 21 palcev, s čimer bo pokrila večino potreb, obenem bo pri številnih znamkah ter modelih že del prve vgradnje.
Bolj za šalo kot zares smo se na eni od vaj zapeljali še z dvema buggyjema. Na prvem so bile štiri nove, na drugem pa spredaj novi in zadaj pnevmatiki z le 1,6 milimetra profila. Zanimivo je bilo videti, kako velika razlika je med obema, vseeno pa je precej pozitivno presenetil tudi buggy s slabima pnevmatikama, bistveno bolj je seveda drsel, a je bil obvladljiv, ker sem preko volana dobil ogromno informacij. Pa gre za tip vozila, ki je visoko, nima sistemov ABS in ESP ter je skratka povsem neprimerno za hitro vožnjo po asfaltu.
Še na hitro beseda o gumah 4x4 CrossContact ATR, ker jih nismo preizkusili. Kot ime pove, so za SUV-je, iz odpornejše gume in profil je narejen tako, da kar najhitrejše potisne ven vse kamenčke. Ponujajo tudi veliko kilometrino, če se vozite le po cesti, zvok pa blokirajo z malimi urezninami med bloki robov. Za asfalt in teren, torej, ker bojda ostajajo še dovolj udobne.
Zanimiv dan so nam popestrili še z vožnjo z 911 GT3 RS, sicer na sovozniškem sedežu, a je bilo vseeno zanimivo in hitro, dežurni dirkač pa je užival vsaj toliko, kot sem sam. Skratka, zdaj vidite, koliko fines gre v proizvodnjo pnevmatik. Niso samo kos gume, ki je po naključju okrogel. Edino pravilno, v praksi so edina stvar, ki vas obdrži na cesti.