Predstavlja novi prius plug-in hybrid, Američani mu pravijo prius prime, gre pa za priključno-hibridni prius. Če zdaj vsi mislite, da je to novi prius, ker izgleda bolje od navadnega - ni. Le osnova za oba je ista, vendar je plug-in hybrid tehnološko še bistveno naprednejši.
Se pa strinjam, da bolje izgleda; luči spredaj so bolj atraktivne in imajo sedaj še prilagodljiva LED-svetila, ki sama nastavljajo svetilnost glede na promet in hitrost vožnje. Sploh pa bolje izgleda zadaj; namesto pokončnih so luči vodoravno atraktivno združene na spojlerju, zadnja šipa je rahlo valovita v obliki dvojnega mehurčka in zadek kot celota deluje bolj zaobljeno ter skladno kot pri običajnem priusu.
Sem pa prepričan, da skoraj nihče ne bo kupil priusa plug-in zaradi oblike, ampak v prvi vrsti zaradi tehnike.
Sem pa prepričan, da skoraj nihče ne bo kupil priusa plug-in zaradi oblike, ampak v prvi vrsti zaradi tehnike. In avto ima kaj ponuditi. Sistemska moč je sicer enaka kot pri navadnem priusu, torej 90 kW oziroma 122 'konjev'. In zmogljivosti so nekako povprečne, ker pospešek 11,1 sekunde do 100 in 162 kilometrov na uro največje hitrosti nista ravno podatka za domov pisat. Je pa zato poraba, saj tovarna pravi, da po nerealnem standardnem ciklu avto porabi samo liter bencina na 100 kilometrov.
Kako so to dosegli? Predvsem z bistveno večjo baterijo. Niti ne toliko po samih merah, ker naj bi bila samo 66 odstotkov večja od stare, pri čemer ima kar enkrat večjo kapaciteto. Pomembno je tudi, da je le za polovico težja od stare, kar pomeni, da rit priusa zdaj pritiska k tlom s 120 kilogrami. Vozniki bodo največjo razliko v primerjavi z navadnim priusom opazili v prtljažniku, ki ima za 16 cm višje dno in zdaj pogoltne samo 360 litrov. Pač, davek na veliko baterijo. Tisti z malimi garažami pa bodo opazili, da je celo za 10,5 centimetra daljši zaradi večjih previsov, kar pa naj se ne bi poznalo med vožnjo.
Na hitro se med prvo vožnjo res ni zdelo, da bi bilo kaj bistveno drugače. Še vedno deluje udobno, čeprav so morali podvozje nastaviti na novo zaradi drugačne obtežitve, zadnja vrata pa so celo iz plastike, ki je ojačana z ogljikovimi vlakni. Avto je še vedno izredno aerodinamičen, čeprav malenkost manj od običajnega priusa, ker je zaradi povečane mase in baterije moral dobiti nekaj dodatnih odprtin za hlajenje. 0,25 meri količnik zračnega upora, zato je med rezanjem zraka prijetno tih. Seveda tudi zaradi dodatne zvočne izolacije, Japonci so želeli ustvariti eno najtišjih notranjosti med avtomobili in lahko potrdim, da jim je odlično uspelo.
Po novem naj bi v teoriji na elektriko prevozili celo več kot 50 kilometrov, kar je naša prva vožnja potrdila. Baterija z bruto-kapaciteto 8,8 kWh se doma polni dobre 3 ure, po novem pa se lahko polni tudi s 3,3 kilovata, da gre vse skupaj malo hitreje in traja 2 uri. Enostaven izračun seveda pove, da je uporabna kapaciteta baterije okoli 6 kWh, saj ji s tem elektronika podaljšuje življenjsko dobo, istega trika pa se poslužujejo vsi proizvajalci. Med polnjenjem se lahko tudi kabina ogreje ali ohladi, če to prej nastavite.
Za ogrevanje skrbi zelo učinkovita toplotna črpalka, ki požre bistveno manj energije kot klasična električna peč.
Še ena za tehnološke navdušence: za ogrevanje skrbi zelo učinkovita toplotna črpalka, ki požre bistveno manj energije kot klasična električna peč ali, verjetno vas kar strese ob misli na to, klasičen bencinski motor! In baterija ima poseben ogrevalni sistem, ki pod vsakim od petih blokov greje celice do -20 stopinj Celzija, da je vozniku tudi v mrazu takoj po vklopu na voljo celoten potencial energije. Zadeva deluje, ko je prius priklopljen na električno omrežje.
In še sončne celice na strehi, seveda! V idealnih razmerah lahko podaljšajo vaš električni doseg celo do 5 kilometrov vožnje na dan. Ko avto stoji na mestu in ni priklopljen na omrežje, sončne celice v bistvu polnijo posebno baterijo (NiMH), ki potem, ko je polna, odda energijo glavni. Med vožnjo pa se preko celic napaja 12-voltna baterija, ki poganja večino naprav v avtu in s tem ne obremenjuje glavne baterije ter ji krade dosega. Če živite v Kaliforniji in redno brišete prah s strehe svojega avta, bi to lahko pomenilo celo več kot 1.000 kilometrov na leto samo zato, ker na streho sije sonce.
V naši Ljubljani imamo žal bistveno manj takšnih dni, tako da se ob redni ceni doplačilo 2.450 evrov za paket opreme solar verjetno ne splača, je pa zelo kul. Avto sam pa v posebni promociji z osnovnim paketom opreme sol stane 34.450 EUR, kar je ob upoštevani državni subvenciji 4.500 EUR (osnovna cena 29.950 EUR) le še 1.000 EUR več od običajnega priusa. Lahko se celo zgodi, da bodo kupci izbirali le še model plug-in, kar bi za Toyoto enostavno pomenilo počasno ukinitev hibridnega priusa. Večina sodobnih voznikov bo namreč s priključno-hibridnim priusom vozila le na elektriko, saj dnevne vožnje redko presežejo 50 kilometrov. To pa je že tisti pravi in cenovno sprejemljiv prehod na popolnoma električna vozila prihodnosti.