Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Porsche 911 (991.2)

Mednarodna premiera

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Ko se za prenovo odloči znamka, kot je Porsche, je pravi prostor za preizkus samo en - moško igrišče v obliki dirkališča. K sreči Nemci to še vedno dobro vedo in čeprav sem potiho upal, da bodo pripeljali še novi 911 R iz Ženeve, je tudi ostala družina 911 navdušila.
Porsche 911 (991.2)
Foto: Matej Mihinjač, Porsche
18. 5. 2016 ob 20:00
Komentarjev: 0
Mednarodna premiera porsche 911
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Novi 'elfer' je po besedah vodilnih pri Porscheju evolucija v dizajnu in revolucija v tehnologiji. Če vas res zanima: ima nove štiritočkovne žaromete, skrite pod značilno okroglimi stekli, spodaj v prednji maski so pa lamele, ki se po potrebi odpirajo zaradi boljše aerodinamike. V današnjem svetu, ko nekateri predstavljajo nove načine odpiranja vrat, so se pri Porscheju lotili tega z ‘radikalno’ prenovo kljuke za odpiranje - namesto 'šalčke', ki se dvigne gor, so namestili ročko, ki se potegne navzven. Naslednja novost se opazi šele med vožnjo, ker se je prej zadnji usmerjevalnik zraka dvignil pri večji hitrosti, zdaj pa se odpre, ko se mora motor dodatno hladiti, kar se lahko zgodi tudi med vožnjo v mestu, da bo izgledal hujše.

Pri motorjih pa se pokaže največja revolucija, saj so zdaj vsi prisilno polnjeni. Prav ste pomislili: turbo. In naj vas ne zvija v drobovju, Porsche ima dovolj izkušenj tudi s turbinami in čeprav je res izgubil malo zvočne kulise (podobno kot ob prehodu na vodno hlajenje), je zvok še vedno mamljiv. Carrera S ima namesto atmosferskega 3,8-litrskega motorja zdaj 'samo' 3,0-litrski šestvaljni bokser-motor z dvojnim turbinskim polnilnikom. Enak motor je tudi v navadnem, samo z manjšima turbinskima polnilnikoma. Imata pa vsak 15 kW, torej 20 ‘konjev’, in 60 Nm več pri občutno nižjih vrtljajih. Torej 370 ali 420 ‘konjev’ ter 500 Nm, z rdečim poljem pri 7500 vrtljajih. Pa še brutalni carrera turbo s 397 kW (540 ‘konji’) in turbo S s 427 kW (580 ‘konji’). Zdaj že običajni carrera pospeši do 100 km/h v samo 4,1 sekunde in zmore 290 km/h, carrera S pa 3,8 sekunde in 303 km/h! Kako ločim carrera S od navadnega? Po zadku! Močnejši ima tam štiri cevi, opcijsko pa se dobi še dva ovalna izpuha na sredini z bolj športnim zvokom.

Notranjost je seveda brezhibno in vrhunsko obdelana, z odličnimi materiali, je pa nekaj tehničnih novosti. Recimo 7-palčni zaslon na dotik, ki podpira Apple Carplay in Android Auto. Za doplačilo je zdaj na voljo tudi aktivno krmiljenje zadnjih koles, to je res huda zadeva, ker avto deluje manjše in se med slalomom zdi, da ga lahko vozi babica. In še tole za vse skeptike: prejšnja generacija 911 (991) je razjezila fene zaradi izgube pristnega občutka na volanu, ker so s hidravličnega prešli na elektromehansko krmiljenje. V resnici ni bilo tako hudo, ampak so pri Porscheju dodatno zavihali rokave in občutek še izboljšali. Prehod med programi Normal, Sport, Sport+ in Individual pa se zdaj namesto med sedežema hitreje izbira kar na volanu s koleščkom. V sredini slednjega je pa še en gumb ‘Sport response’, ki po občutku deluje kot 'nitro' pri Hitrih in drznih. Za 20 sekund postaneta motor in menjalnik izjemno odzivna, da voznik res izkoristi ves potencial, kar pomeni, da lažje prehiti 'staro kanto', ki se pred njim vozi 70 na uro. Kot da ima brez tega kakšne težave ... ampak je kar težko opisati občutek, kako te izstreli turbo S, ko imaš vsega dovolj in pohodiš plin do konca. Tudi merilniki potrdijo občutke, do 100 km/h pospeši v le 2,9 sekunde in ne neha do 330.

Porsche carrera sicer nikdar ni bil počasen avto, zdaj pa je razliko do močnejših modelov še malo zmanjšal. Navdušenci se sprašujejo predvsem, če je s turbom izgubil značaj? Odgovor je - v glavnem ne, še vedno se vrti visoko, na podoben način kot atmosferski motorji, ima odličen zvok, moč je bolj uporabna, avto vedno vleče in je noro odziven kljub turbini. Tudi z zvokom nima težav, čeprav je bil prej res malo bolj pristen. Ima pa manjšo porabo goriva, uradno 12 odstotkov manj. S PDK-menjalnikom porabi 'navadni' carera le 7,4 l/100 km. Kot da bo komu res, ampak ja, sliši se impresivno in lahko vam zaupam, da na potovalnem računalniku ne bo nikoli pisalo več kot 29,9 litra na 100 km. Na turški stezi že ni, ampak, a ni poraba pri športnih avtomobilih navadno tako pomembna kot dežnik sredi Sahare?

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 8. 9. 2024
September 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829303101
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30010203040506

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 leti  |