Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Toyota prius

Mednarodna premiera

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Verjetno je toyota prius avto, ki že od začetka najbolj deli javnost. Lahko bi rekel, da pri njem dobi užitek v vožnji nov pomen za tiste, ki na cesti oponašajo polže. Ampak tudi tu se lahko zgodijo spremembe, kot smo se prepričali novinarji na zadnji predstavitvi.
Toyota prius
Foto: Matej Mihinjač
13. 2. 2016 ob 13:00
Komentarjev: 0
Mednarodna premiera toyota prius.
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Navdušenci smo do prvih hibridov užitek v vožnji pojmovali kot nekaj, pri čemer na volanu čutiš znamko cigarete, ko povoziš ogorek na cesti. Ali kontrolirano drsenje zadka in potem divje ampak nadzorovano lovljenje … no, potem pa nas vozniki priusov prepričujejo, da je užitek v vožnji to, da je vse tiho, sproščeno, umirjeno in da tekmuješ sam s sabo pri porabi goriva. Nekaj bo že na tem, če so jih doslej prodali že 3,6 milijona po vsem svetu! Še sam težko verjamem, da je toliko teh polžev na cestah, ki tudi z obliko niso ravno višek lepote. So pa dejansko nekaj posebnega in priznam, da sem celo sam novega že nestrpno čakal, ker me je zanimalo, kaj bo – novega.

Novi prius je pomembna zadeva. Toyota ima sicer rada zajetne prenove, ampak prius je zdaj čisto nov avto. Je prvi Toyotin model, osnovan na novi globalni arhitekturi TNGA, ki naj bi dala avtu bolj togo karoserijo (kar 60%) in večjo varnost. Pa ne samo to, tudi izgled je atraktiven. Ne bom vas prepričeval, da je lep, bo pa gotovo ukradel dosti pogledov. Vse je ostro, bumerangasto in spredaj ima izbočen nos z nizko postavljeno značko. Človek, ki je živel pod kamnom zadnjih 15 let, bi kar mislil, da gre za športni avto, še posebej v takšni rdeči barvi in s petkrakimi litimi platišči. Vsi ostali pa vemo, da je prius predvsem 'šparovček' in da vse zanimive linije pripomorejo h koeficientu upora, ki znaša rekordnih 0,24.


Merilniki so še vedno na sredini in daleč proti steklu, je pa grafika zdaj bolj futuristična. Konzola s 7-palčnim zaslonom se iz armature dviga kot spomenik in polno je ostrih, a elegantnih linij, s tem da sta sam zaslon in gumbi pod njim enaki kot v novem aurisu. Materiali so boljši in mehki tam, kjer se jih dotikate, na zračnikih pa je logo prius. Prostora je po zaslugi nove platforme GA-C zdaj precej več, drugače je zasnovana tudi sama kabina, kjer se sedi nižje, nekaj centimetrov več je samega avta v dolžino in za kar 56 litrov je zdaj večji prtljažnik (skupno 502 litra) zaradi manjših dimenzij baterije, ki so jo lepše stlačili pod zadnjo klop.

Vse lepo in prav, piflarski avto mora izgledati tako. Ampak vse je postranskega pomena, če ni dobro poskrbljeno za drobovje. Če je bil prvi prius, recimo, revolucionaren, ta ni. V bistvu sprva kar razočara s podatki, ker ima celo manj moči kot prej, ob tem da se je masa malo povečala! Še vedno ima 1,8-litrski bencinski motor z atkinsonovim ciklom, ki ima zdaj še boljši izkoristek, kar 40%, in še vedno samo 71 kW oz. 97 'konjev' moči, elektromotor pa je zdaj še manjši. Tako fizično kot zmogljivostno. Prej je imel 60 kilovatov moči, zdaj jih ima 53 oz. 72 'konjev'. Sistemska moč je prav tako manjša, prej je bila 136 'konjev', zdaj je 122 oz. 90 kW. Ampak po novem je izkoristek občutno boljši, več je navora pri nižjih vrtljajih in poraba je še manjša, po tovarniških podatkih celo samo 2,9 litra oziroma 3,3 s 17-palčnimi platišči. Pri večjih hitrostih so uspeli učinkovitost povečati za 14 odstotkov, samo z elektriko pa lahko v idealnih pogojih doseže 110 km/h.

Samo električni način je še vedno precej boren, kar se dosega tiče. Baterija je nikelj-metal-hidridna in na stopalko za plin moraš pritiskati kot balerina, da se še ne vklopi bencinski motor. Na prvi vožnji nam je uspelo prevoziti kakšna dva kilometra samo z elektriko. Je pa zdaj motor bistveno tišji na avtocesti, odzivnost je boljša, regeneracija je za 28 odstotkov bolj učinkovita in nasploh pusti precej boljši vtis, torej so inženirji opravili odlično delo. Kot zanimivost; senzor zazna, da na desnem sedežu ni sopotnika in izklopi prezračevanje na tistem delu, s čimer lahko prihrani do 2,4% energije. Sploh me je na tej prvi vožnji navdušila vožnja, ker imaš končno občutek, da si del avta, tudi če gre za takšno dolgočasno zadevo, kot je hibrid. Ampak, ali je res še vedno tako dolgočasen? Če ga pogledam od zunaj, niti malo. Razlogi so seveda čisto tehnične narave, saj je po novem težišče 25 milimetrov nižje, volanski obroč je postavljen za 4 stopinje bolj navpično in kolki spredaj sedečih so zdaj 59 mm bližje tlom. To se za volanom še kako pozna. Poleg tega so sedeži zdaj pritrjeni neposredno na šasijo, prenovljeno vzmetenje pa ima zadaj celo dvojna trikotna vodila, zato je vodljivost bistveno boljša, vožnja pa kljub udobni nastavitvi suverena v ovinkih.

Vem, da vas najbolj zanima naslednje: prodaja se prične sredi marca, najcenejši prius pa bo vaš za 25.950 evrov. To je sicer 1.360 evrov več kot stari, ima pa zato za 2.000 evrov več opreme, če vse ostalo, kar sem zapisal prej, ni pomembno. In konec leta pride še priključni hibrid, ki bo naredil še več kilometrov samo na elektriko. Prius je za Toyoto najbolj prepoznavno ime za model in s projektom 21, ki je bil osnova za prvi prius, so prvi predstavili avtomobil za prihodnost, ko se je v svetu šele začelo govoriti o problematiki CO2. Poseben dosežek za Japonce pa je predvsem to, da je 95 odstotkov čisto vseh priusov, ki so jih proizvedli v zadnjih 10 letih, še vedno na cesti.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 8. 12. 2024
December 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
25262728293001
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 4 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 4 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 4 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 4 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 4 leti  |