Svojo tezo so podkrepili tudi z besedami, da je imela laguna pet vrat, talisman pa je klasična štirivratna limuzina. Da gre za naslednika, seveda ne pomeni, da je talisman sestavljen iz polovice komponent, ki so bile nekdaj na lagunah. Povsem nov je, to je dejstvo, in stoji na povsem novi arhitekturi CMF. Je pa tudi dejstvo, da vseeno gre za naslednika, saj nastopa v enakem segmentu. Ampak naj vas te trditve ne begajo, pomembno je predvsem, kakšen je talisman in kako se bo znašel med konkurenco zelo prepričljivih tekmecev.
Za začetek verjamem, da vam je všeč vsaj oblikovno. Lep je, ker so tudi ostali predstavniki lepi, je pa malce nenavaden s tistim zaključkom sprednjih žarometov v obliki bumeranga in tudi z razpotegnjenimi zadnjimi lučmi. To, kar gledate na fotografijah, so nove Renaultove oblikovne smernice, ki jih je začel espace, jih ima sedaj še talisman pa tudi novi megane bo imel podobno masko. Luči svetijo v LED-tehniki, ker bi bila danes limuzina brez tega celo nesodobna. Talisman je precej daljši od lagune in tudi od passata, od slednjega za sedem centimetrov, da bodo imeli direktorji na zadnjih sedežih dovolj prostora. In prtljažnik s 608 litri prostornine tudi ni majhen.
Znotraj pričakujte enak 8,7-palčni zaslon kot v espacu (osnovni je manjši in meri 7 palcev) in nekako enako vodilo oblike armaturne plošče, lahko pa potrdim, da so materiali boljši. Espace zna prevečkrat zaškripati, ker je plastika pretanka, sploh na mestih okoli zaslona na dotik. Tukaj je vse skupaj očitno dodelano in nič več ne škripa, vseeno pa je hecno, da ob kopici usnja, ki ga najdemo na sedežih in na armaturni plošči, ni usnjen še del osrednjega dela armaturne plošče. Tista trda plastika deluje premalo mondeno za tak segment, celo v najbogateje opremljenem talismanu initiale paris je enaka. Sicer je notranjost dovolj elegantna, predvsem zaslon poskrbi za moderen izgled, precej je usnja in lesa, pač nasploh dobro izgleda.
Še dve stvari iz espacea sta našli svoje mesto tukaj in sicer sistem 4Control, torej štirikolesno krmiljenje, in nastavljivo krmiljenje blažilnikov. 4Control smo preizkusili na posebnem poligonu dirkališča Mugello in razlika z njim oziroma brez je precej očitna. Dejansko smo s štirikolesnim krmiljenjem dosegali večje hitrosti skozi zavoje, ker pa to ni dirkalnik, je bolj pomembno, da je bil občutek s sistemom 4control bistveno boljši in dela z volanom manj. Tudi na cesti se je sistem izkazal kot vrhunski. Lahko pohvalim njegovo odličnost, ker med zavoji z njegovo pomočjo talisman odlično skriva velikost, občutek je skoraj enak, kot bi se vozili z dve številki manjšim cliom. Če bi moral omeniti le eno stvar, ki me je najbolj prepričala, so to nedvomno vozne lastnosti, talisman se pelje bolje celo od vozniško precej dobrih nemških predstavnikov. Kdo bi mislil, da bo ravno Renault ponujal vrhunsko voznost …
Kar se tiče nastavljivih blažilnikov, za razliko od visokega espacea, ki se v načinu comfort preveč pozibava, talisman v tem načinu nima težav in je zelo udoben. Tudi občutek na volanu je dovolj dober, pač tipično limuzinsko odtujen, ampak nikakor slab. Morda je edino na slabih cestah podvozje preglasno, sicer pa je kabina dobro zatesnjena, prijetno tiho je v notranjosti med vožnjo, je pa resda tole šele prva vožnja, zato me jemljite malce z rezervo. Baje je kabina med najprostornejšimi v segmentu, pravijo pri Renaultu, ampak ne vem, zame so vse dovolj prostorne.
Na premieri smo preizkusili dve motorni različici, turbodizelski dCi160, torej najmočnejši dizel v ponudbi, in turbobencinar s 147 kW moči. Kaj vem, se mi zdi, da mu prvi zelo ustreza, sploh, ker je povezan le z dvosklopčnim robotiziranim menjalnikom, ročnega s tem motorjem ni. Bistveno bolj prepričljiv je potem takšen avtomobil, limuzini to udobje kar paše. Lahko pa seveda izberete še dCi110 in dCi130, obe številki ponazarjata konjsko moč, najšibkejši motor je pravzaprav namenjen predvsem flotnim kupcem. Precej prepričljiv se mi je zdel tudi turbobencinar s 147 kW moči in s 7-stopenjskim samodejnim menjalnikom, presenetljivo zvezno vleče in je seveda prijetno tih, poraba pa je bila kljub ne najbolj umirjeni vožnji le okoli devet litrov. Torej, precej spodobna.
Talisman bo v Slovenijo zapeljal šele spomladi naslednje leto, poleg limuzine bo takrat takoj na voljo tudi karavan, po katerem predvidevajo, da bo pri nas poseglo okoli 70 odstotkov vseh kupcev. Hibrida ne bo, prav tako ne kupejevske izvedenke, ker obe za kupce nista dovolj zanimivi. Cen še nimamo, je pa v Franciji osnovni talisman na voljo od 27.990 EUR dalje, pri nas bo najbrž malce cenejši.