Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Škoda fabia

Mednarodna premiera

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
So premiere avtomobilov, na katerih se znamke hvalijo, kako dobro izgledajo in da postavljajo nove standarde v oblikovanju, so pa tudi takšne kot Škodina, kjer povejo, da avtomobil ni modni dodatek in da mora izgledati dovolj sveže še čez 5 let, da se ga kupci ne naveličajo že po enem letu.
Škoda fabia
Foto: Matej Mihinjač
31. 10. 2014 ob 0:18
Komentarjev: 1
mednarodna premiera škoda fabia
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Z drznimi potezami res niso pretiravali. Celo podobnosti s prvo generacijo so vidne, nova je sicer tretja po vrsti. Vse skupaj je na videz preprosto, ampak nekako bolj skladno. Malo nižja je, če dobro pomislim, niti ne tako malo, za 3 centimetre, zato v zadnjem delu ne deluje več okorno. Predvsem je pa kar 9 centimetrov širša kot prej, kar je v tem razredu zelo veliko in se v kabini še kako pozna. Dobro, tudi pri izgledu, ker dejansko deluje in tudi je bolj stabilna, ampak znotraj je za potnike občutno več prostora, seveda tudi na račun daljše medosne razdalje. Še ena dobra novica: tudi več prtljage boste lahko vzeli s seboj, po novem 330 litrov, torej 15 več kot prej, če podrete zadnjo klop, pa 1150. In če še ni dovolj, je v začetku naslednjega leta na vrsti karavan, ki bo baje s prostorom vodilni v razredu. Vision C s salona v Ženevi je bil torej kar dobra napoved serijske fabie in s tem tudi novega oblikovanja pri Škodi. V 15 letih so prodali 3,5 milijona fabij, za najnovejšo obliko pa je zaslužen oblikovalec Marko Jevtić in radi se pohvalijo, da v 120 letih od obstoja znamke še niso bili tako aktivni pri predstavitvah novosti. In posledično rasti znamke.

Ker je avtomobil v tem, v Evropi izredno priljubljenem, razredu za Čehe še kako pomemben, so mu namenili tudi cel kup varčnih motorjev. Najprej bencinski 1,0 MPI s 44 in 55 kW, potem 1,2 TSI s 66 ali 81 kilovati, dizelski pa 1,4 TDI s 55, 66 in 77 kW. Kasneje pa še najvarčnejši greenline s 3-valjnim turbodizlom in 55 kW, ki naj bi v povprečju porabil samo 3,1 litra na 100 kilometrov, s čimer bo eden najvarčnejših avtomobilov sploh. Samo 82 gramov CO2 na kilometer bo povprečni izpust ob takšni porabi. RS-a pa baje ne bo več.

Čehi pravijo, da naj bi bila nova fabia do 17 odstotkov bolj varčna, velik delež pa tu igra manjša masa, saj takšna, kot sem jo zapeljal, tehta manj kot tono. Namenoma sem vzel čisto osnovni 1,0-litrski motor s samo 44 kW, to je 60 'konji', ker me je zanimalo, če sploh kam gre. No, prvi občutek je super, motor je nezahteven in čisto dovolj zmogljiv, tako da brez strahu, za zahtevnejše pa so že prej omenjeni 'turboti'. Z najbogatejšo opremo style bo takšen, kot je beli na fotografijah, pri nas stal okrog 13 tisoč evrov, osnovni pa okoli 10.800. Hiter pogled na seznam opreme pravi, da bodo že serijsko na voljo klimatska naprava, 6 zračnih blazin in električno pomični sprednji stekli, kar ni slabo, za večjo unikatnost pa so uvedli še prodajni program colour concept, kjer lahko izbirate med 15 različnimi barvami karoserije in spreminjate še barve platišč, strehe in vzvratnih ogledal, tako da je na koncu več kot 100 barvnih kombinacij.

Uvajajo tudi tehnologijo 'mirrorlink', ki uporablja mobilni telefon za različne aplikacije, med katerimi izpostavljam navigacijo, vendar je zadeva še v povojih in ima številne hrošče. Kljub prizadevanjem Škode gre za zunanje podjetje, ki s svojo tehnologijo šele prepričuje proizvajalce mobilnih telefonov, tako da bo verjetno še trajalo, preden bo zadeva res brezhibna in v veselje uporabniku. Po drugi strani pa 'smartgate' že dobro deluje in preko brezžične povezave na vašem telefonu prikazuje podatke o vožnji in vozilu.

Zraven so tudi vse rešitve 'simply clever', od hlajenja pijače v predalu spredaj, prostora za velike plastenke v vratih, strgala za led na vratcih posode za gorivo zunaj, nosilca za telefon znotraj, mrež v prtljažniku ... Ja, čisto enostavno in premišljeno je fabia spet krasen avtomobil. Še vedno za zmerno ceno in ne preveč izstopajoč, pri nas pa se začne prodajati 8. decembra.

Še nekatere cene:

škoda fabia 1,0 active (44 kW) - 10.782 EUR
škoda fabia 1,0 active (55 kW) - 11.183 EUR
škoda fabia 1,2 TSI active (66 kW) - 11.785 EUR
škoda fabia 1,2 TSI active (81 kW) - 12.485 EUR
škoda fabia 1,2 TSI ambition (81 kW) - 13.890 EUR
škoda fabia 1,2 TSI style (81 kW) - 14.892 EUR
škoda fabia 1,2 TSI style (81 kW) DSG - 15.894 EUR
škoda fabia 1,4 TDI ambition (66 kW) - 16.293 EUR
škoda fabia 1,4 TDI ambition (77 kW) - 16.865 EUR
škoda fabia 1,4 TDI style (77 kW) - 17.868 EUR
škoda fabia 1,4 TDI style (66 kW) DSG - 18.298 EUR

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
MDYxMDIwMTI1OTcuanBnMTM4MzY0MTU1OA==.jpg
euro pravi:
Meni je všeč.
(pred 1 desetletji )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 8. 2. 2025
Februar 2025
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
27282930310102
03040506070809
10111213141516
17181920212223
24252627280102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 3 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 4 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 4 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 4 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 4 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 4 leti  |