Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Opel corsa

Mednarodna premiera

Avtor prispevka: Iztok Krajnc
V 32 letih, odkar je Opel začel prodajati model corsa, so ga v štirih generacijah prodali več kot 12 milijonov. Zgodba o uspešnem avtomobilu pa dobiva nove razsežnosti z novo, 5. generacijo, ki v segment prinaša predvsem veliko nove tehnologije.
Opel corsa
Foto: Matej Mihinjač
27. 10. 2014 ob 8:30
Komentarjev: 1
Mednarodna premiera opel corsa.
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Pisalo se je leto 1982, ko so takrat na televizijskih zaslonih ob pomoči priljubljene risanke Tom & Jerry promovirali novega malega opla, ki je nastopal kot urbani posebnež enostavnih in robustnih linij. Verjetno takrat vodilni pri Oplu niso vedeli, da bo to začetek zelo uspešnega avtomobila, saj so jih že v prvi generaciji prodali več kot dva milijona. Od takrat je corsa z vsako novo generacijo s številnimi inovacijami in posebnostmi šarmirala nove kupce in podobno bo pri novi.

Ker želijo pri Oplu ponoviti uspešnost pretekle generacije, ko so prodali skoraj 4 milijone avtomobilov, so v novo corso vgradili cel kup novih tehnologij, katerih v segmentu še ni bilo.

Corsa je od pretekle generacije doživela posebno transformacijo, podobno kot Frankfurt, kjer je potekala mednarodna premiera, le da je corsa svojo že zaključila, številni gradbeni žerjavi v ekonomski metropoli pa bodo premikali gradbeni material še najmanj eno leto, do (vsaj) prihodnjega avtomobilskega salona. Transformacija corse ni popolnoma spremenila, saj je narejena na enaki, vendar zelo posodobljeni in spremenjeni osnovi. Posledično so tudi masa in mere skoraj identične, le zaradi novega in bolj sodobnega obraza je malenkost daljša. Zunaj pa sicer niti dva panela nista takšna kot pri pretekli generaciji, saj so drugačne stranske linije, na pokrovu motorja je udrtina, podobno kot pri malčku adam, drugačni so odbijači, nižja je maska in na zadku so izbočene ter po novem dvodelne luči. Sprednje luči pa so tiste, ki so pri corsi posebne, saj so pri Oplu razvili biksenonske žaromete z led-dnevnimi lučmi, ki svetijo v ovinek, vendar bodo na voljo ob doplačilu. Posebno je tudi zadnje okno pri trivratni različici, ki se s plastiko zajeda v C-stebriček in na ta način razbija monotonost pločevine. Na splošno je corsina pojava na cesti lepša in bolj prepoznavna, saj zaradi dvignjenih luči deluje nižje in posledično bolj športno.

Na dvome o dovolj očitni prenovi sem pozabil, ko sem se usedel za volan. Notranjost je, vsaj meni, še posebej pomembna in z novo corso so pri Oplu naredili korak v pravo smer. Materiali so bistveno boljši tako na izgled kot otip, več je tudi zanimivih vzorcev za sedežne prevleke. Armaturna plošča je zdaj iz mehkejšega materiala, ki ne škripa, predvsem pa spominja na malčka adam, česar pri Oplu sploh ne skrivajo. Tako so gumbi klimatske naprave identični malčkovim, enako multimedijski sistem Intellilink, ki bo verjetno stal samo 300 EUR in ga bo mogoče povezati s številnimi mobilnimi telefoni, ki jih poganjata operacijska sistema iOS in Android. Sistem ponuja številne funkcije, med drugim tudi navigacijo preko aplikacije BringGo, ki za vodenje uporablja kar telefonov GPS-sprejemnik. Med vožnjo po mestu je sistem sicer malo zaostajal za vožnjo, vendar to napako pripisujem mobilnemu telefonu, s katerim je bil sistem spojen. Dobro je vedeti tudi to, da je navigacija mogoča samo v primeru, ko je telefon povezan na sistem preko USB-kabla ali preko priklopne postaje flex dock na vrhu armaturne plošče. Navdušil je še novi volan, ki lepše sede v roke, najbolj pa sem se razveselil novih merilnikov z večjim in sodobnejšim zaslonom za prikaz informacij o vožnji, ki je tokrat v črno-beli kombinaciji in ne več v kričeče rdeče-oranžni. Slednji je seveda na voljo ob doplačilu.

Ker želijo pri Oplu ponoviti uspešnost pretekle generacije, ko so prodali skoraj 4 milijone avtomobilov, so v novo corso vgradili cel kup novih tehnologij, ki jih v segmentu še ni bilo. Med prvimi je gotovo nova sprednja kamera, ki pomaga med vožnjo s prepoznavanjem prometnih znakov, opozarjanjem na zapuščanje voznega pasu in pred naletom ter samodejno prižiga dolge luči. Potem so tu še sistemi za nadzor tlaka v pnevmatikah, za samodejno parkiranje in vzvratna kamera ter ogrevano vetrobransko steklo in volan, kar je v segmentu corse prej izjema kot pravilo. Niso pa samo tehnologije nove, pač pa tudi motorna paleta, ki so jo pri Oplu konkretno prevetrili. Na voljo bo kar 8 različic motorjev, od katerih najbolj izstopa 1,0-litrski turbobencinski trivaljnik z močjo 66 ali 85 kW oziroma 90 ali 115 KM. Slednji je opremljen tudi s protivibracijsko balansirno gredjo, tako da v primerjavi s podobnimi motorji na tržišču teče bolj gladko, popil pa naj bi le 4,3 litra bencina na 100 prevoženih kilometrov. 'Moja' trivratna corsa je sicer imela pod pokrovom motorja 1,4-litrski turbobencinski štirivaljnik z močjo (samo) 74 kW (100 KM). Samo pa zato, ker so želeli narediti motor, ki zvezno vleče že od nizkih vrtljajev, in ne dirkalni motor. Tovarna sicer obljublja, da bo ob 200 Nm navora popil samo 5,1 litra na 100 prevoženih kilometrov, vendar je na prvi vožnji porabil dobrih 7. Kljub temu me ni razočaral, saj je corso zelo hitro premikal po ovinkastih cestah nad Frankfurtom. Ostali motorji v ponudbi bodo še 1,2- in 1,4-litrski atmosferski motor in 1,3-litrska turbodizla CDTI, ki so ju konkretno posodobili, nadgradili programsko opremo in spojili z novima turbopolnilnikoma. Kupci boste lahko izbirali še med šeststopenjskim ročnim in petstopenjskim robotiziranim menjalnikom easytronic 3.0, ki je baje celo za 4 odstotke bolj učinkovit od ročnega menjalnika.

Najbolj me je seveda zanimalo, če se avtomobil boljše pelje … in se! Vodljivost je bistveno boljša zaradi popolnoma novega krmilnega mehanizma, pri čemer je vožnja čez ovinke bolj zabavna. Prenovljeno je tudi podvozje z novo geometrijo in blažilniki, tako da je vožnja bolj udobna, zaradi 5 milimetrov nižjega težišča pa je tudi lega na cesti malo boljša. Ja, napredek se pozna in tukaj se tudi najbolj vidi, da so pri Oplu prisluhnili kupcem ter odpravili slabosti, zaradi katerih so tarnali pri ostareli pretekli generaciji.

Nova corsa ima številne nastavke za to, da znova postane zelo uspešna, saj kljub novemu izgledu deluje znano in še vedno predstavlja idealno razmerje med zunanjimi merami in prostornostjo, kot radi poudarijo pri Oplu. Zaradi želja kupcev jo bo po novem mogoče tudi bolj individualizirati, v vsakem primeru pa bo do leta 2018 gotovo na voljo še s kakšnim novim pogonskim agregatom, saj jih bodo pri Oplu do takrat na svet spravili kar 17 (in nekaj novih menjalnikov). Kakšna bo cena pri nas, se še ne ve, saj bo znana ob koncu leta, ko steče prodaja. Za informacijo: v Nemčiji za corso želijo najmanj 11.980 EUR, vendar bo cena pri nas gotovo nižja.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
NDM5MTc5MTMxMmU2ZDA1M2EyNy5qcGcxNDE0Mzk4NDc5.jpg
caly pravi:
Bljak! 5 vrat da ne govorim. Očitno na silo posodobljena na slabše. Proti letniku 06' llimited Black
(pred 1 desetletji )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 17. 2. 2025
Februar 2025
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
27282930310102
03040506070809
10111213141516
17181920212223
24252627280102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 3 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 4 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 4 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 4 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 4 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 4 leti  |