opel corsa A
Pisalo se je leto 1982, ko so takrat na televizijskih zaslonih ob pomoči priljubljene risanke Tom & Jerry promovirali novega malega opla, ki je nastopal kot urbani posebnež enostavnih in robustnih linij. Verjetno takrat vodilni pri Oplu niso vedeli, da bo to začetek zelo uspešnega avtomobila, saj so jih že v prvi generaciji prodali več kot dva milijona. Od takrat je corsa z vsako novo generacijo s številnimi inovacijami in posebnostmi šarmirala nove kupce in podobno bo pri novi.
Ker želijo pri Oplu ponoviti uspešnost pretekle generacije, ko so prodali skoraj 4 milijone avtomobilov, so v novo corso vgradili cel kup novih tehnologij, katerih v segmentu še ni bilo.
Corsa je od pretekle generacije doživela posebno transformacijo, podobno kot Frankfurt, kjer je potekala mednarodna premiera, le da je corsa svojo že zaključila, številni gradbeni žerjavi v ekonomski metropoli pa bodo premikali gradbeni material še najmanj eno leto, do (vsaj) prihodnjega avtomobilskega salona. Transformacija corse ni popolnoma spremenila, saj je narejena na enaki, vendar zelo posodobljeni in spremenjeni osnovi. Posledično so tudi masa in mere skoraj identične, le zaradi novega in bolj sodobnega obraza je malenkost daljša. Zunaj pa sicer niti dva panela nista takšna kot pri pretekli generaciji, saj so drugačne stranske linije, na pokrovu motorja je udrtina, podobno kot pri malčku adam, drugačni so odbijači, nižja je maska in na zadku so izbočene ter po novem dvodelne luči. Sprednje luči pa so tiste, ki so pri corsi posebne, saj so pri Oplu razvili biksenonske žaromete z led-dnevnimi lučmi, ki svetijo v ovinek, vendar bodo na voljo ob doplačilu. Posebno je tudi zadnje okno pri trivratni različici, ki se s plastiko zajeda v C-stebriček in na ta način razbija monotonost pločevine. Na splošno je corsina pojava na cesti lepša in bolj prepoznavna, saj zaradi dvignjenih luči deluje nižje in posledično bolj športno.
Na dvome o dovolj očitni prenovi sem pozabil, ko sem se usedel za volan. Notranjost je, vsaj meni, še posebej pomembna in z novo corso so pri Oplu naredili korak v pravo smer. Materiali so bistveno boljši tako na izgled kot otip, več je tudi zanimivih vzorcev za sedežne prevleke. Armaturna plošča je zdaj iz mehkejšega materiala, ki ne škripa, predvsem pa spominja na malčka adam, česar pri Oplu sploh ne skrivajo. Tako so gumbi klimatske naprave identični malčkovim, enako multimedijski sistem Intellilink, ki bo verjetno stal samo 300 EUR in ga bo mogoče povezati s številnimi mobilnimi telefoni, ki jih poganjata operacijska sistema iOS in Android. Sistem ponuja številne funkcije, med drugim tudi navigacijo preko aplikacije BringGo, ki za vodenje uporablja kar telefonov GPS-sprejemnik. Med vožnjo po mestu je sistem sicer malo zaostajal za vožnjo, vendar to napako pripisujem mobilnemu telefonu, s katerim je bil sistem spojen. Dobro je vedeti tudi to, da je navigacija mogoča samo v primeru, ko je telefon povezan na sistem preko USB-kabla ali preko priklopne postaje flex dock na vrhu armaturne plošče. Navdušil je še novi volan, ki lepše sede v roke, najbolj pa sem se razveselil novih merilnikov z večjim in sodobnejšim zaslonom za prikaz informacij o vožnji, ki je tokrat v črno-beli kombinaciji in ne več v kričeče rdeče-oranžni. Slednji je seveda na voljo ob doplačilu.
Ker želijo pri Oplu ponoviti uspešnost pretekle generacije, ko so prodali skoraj 4 milijone avtomobilov, so v novo corso vgradili cel kup novih tehnologij, ki jih v segmentu še ni bilo. Med prvimi je gotovo nova sprednja kamera, ki pomaga med vožnjo s prepoznavanjem prometnih znakov, opozarjanjem na zapuščanje voznega pasu in pred naletom ter samodejno prižiga dolge luči. Potem so tu še sistemi za nadzor tlaka v pnevmatikah, za samodejno parkiranje in vzvratna kamera ter ogrevano vetrobransko steklo in volan, kar je v segmentu corse prej izjema kot pravilo. Niso pa samo tehnologije nove, pač pa tudi motorna paleta, ki so jo pri Oplu konkretno prevetrili. Na voljo bo kar 8 različic motorjev, od katerih najbolj izstopa 1,0-litrski turbobencinski trivaljnik z močjo 66 ali 85 kW oziroma 90 ali 115 KM. Slednji je opremljen tudi s protivibracijsko balansirno gredjo, tako da v primerjavi s podobnimi motorji na tržišču teče bolj gladko, popil pa naj bi le 4,3 litra bencina na 100 prevoženih kilometrov. 'Moja' trivratna corsa je sicer imela pod pokrovom motorja 1,4-litrski turbobencinski štirivaljnik z močjo (samo) 74 kW (100 KM). Samo pa zato, ker so želeli narediti motor, ki zvezno vleče že od nizkih vrtljajev, in ne dirkalni motor. Tovarna sicer obljublja, da bo ob 200 Nm navora popil samo 5,1 litra na 100 prevoženih kilometrov, vendar je na prvi vožnji porabil dobrih 7. Kljub temu me ni razočaral, saj je corso zelo hitro premikal po ovinkastih cestah nad Frankfurtom. Ostali motorji v ponudbi bodo še 1,2- in 1,4-litrski atmosferski motor in 1,3-litrska turbodizla CDTI, ki so ju konkretno posodobili, nadgradili programsko opremo in spojili z novima turbopolnilnikoma. Kupci boste lahko izbirali še med šeststopenjskim ročnim in petstopenjskim robotiziranim menjalnikom easytronic 3.0, ki je baje celo za 4 odstotke bolj učinkovit od ročnega menjalnika.
Najbolj me je seveda zanimalo, če se avtomobil boljše pelje … in se! Vodljivost je bistveno boljša zaradi popolnoma novega krmilnega mehanizma, pri čemer je vožnja čez ovinke bolj zabavna. Prenovljeno je tudi podvozje z novo geometrijo in blažilniki, tako da je vožnja bolj udobna, zaradi 5 milimetrov nižjega težišča pa je tudi lega na cesti malo boljša. Ja, napredek se pozna in tukaj se tudi najbolj vidi, da so pri Oplu prisluhnili kupcem ter odpravili slabosti, zaradi katerih so tarnali pri ostareli pretekli generaciji.
Nova corsa ima številne nastavke za to, da znova postane zelo uspešna, saj kljub novemu izgledu deluje znano in še vedno predstavlja idealno razmerje med zunanjimi merami in prostornostjo, kot radi poudarijo pri Oplu. Zaradi želja kupcev jo bo po novem mogoče tudi bolj individualizirati, v vsakem primeru pa bo do leta 2018 gotovo na voljo še s kakšnim novim pogonskim agregatom, saj jih bodo pri Oplu do takrat na svet spravili kar 17 (in nekaj novih menjalnikov). Kakšna bo cena pri nas, se še ne ve, saj bo znana ob koncu leta, ko steče prodaja. Za informacijo: v Nemčiji za corso želijo najmanj 11.980 EUR, vendar bo cena pri nas gotovo nižja.