Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Nissan GT-R nismo

Mednarodna premiera

Avtor prispevka: Anže Jereb
Kaj napisati po nekaj kratkih krogih z najbolj brutalnim nissanom GT-R? Da je res hiter? Da je neverjetno enostaven in predvidljiv? Da se ti ob pospeških zvrti v glavi? Hm, to najbrž že, pa verjetno še kaj.
Nissan GT-R nismo
Foto: Matej Mihinjač
4. 12. 2013 ob 7:25
Komentarjev: 0
video mednarodna premiera nissan GT-R nismo
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Avtomobilistični novinar sem že toliko časa, da sem razburjenje ob vstopu v nov avtomobil že zdavnaj opustil, kar je dejansko nujno potrebno, saj je le tako lahko človek objektiven. V letih mojega dela sem zadnjico posedel v nekaj tisoč vozil, zato se le redko zgodi, da mi ob katerem močno zaigra pumpa v notranjosti prsnega koša. Ampak ko sem izvedel, da nama z Matejem v Tokiu Nissan obljublja vožnjo z modelom GT-R, se je zgodilo ravno to. Pumpa je znorela, pa sploh ni vedela, da bo vmes tudi 'godzilla' z oznako nismo.

Prijatelji in znanci me pogosto sprašujejo, kateri avtomobil v moji karieri je bil najhitrejši in najdražji. Kar nekaj hitrih je že bilo, mnogo tudi bistveno dražjih od nissana GT-R, ampak hitrejšega mi ni uspelo najti. Niti po pospeških do stotice niti po zmogljivostih ukrivljanja zakonov fizike v zavojih. Morda le kakšnega bolj suverenega pri največji hitrosti, kar pa je itak brez pomena, ker gre že GT-R krepko prek 300 km/h. In tega sem do tokratne predstavitve peljal že dvakrat. Enkrat sem se iz čistega užitka privatno odpravil celo do Prage, tako da lahko verjamete, ko rečem, da je ta avtomobil moj osebni samorog, moj kriptonit.

Torej, nissan GT-R. Pred vožnjo mi je eden od inženirjev dejal, da je po dveh letih prodal svojega. Z njim je bil nadvse zadovoljen, edini razlog za prodajo je bil prihod novega z letnico 2014, ker je bojda toliko boljši. Da ne bo pomote, govorim o navadnem nissanu GT-R, ne še o nismu. Med manj zanimive podatke o prenovi spadajo drugačne luči spredaj in zadaj (tiste spredaj sedaj zelo jezno svetijo z led diodami v obliki strele), malo so spremenili še oba odbijača in opcijsko dodali posebno rdečo barvo, v katero je vmešano 24-karatno zlato. Izgleda super, a se bojim, da bi bila pri nas barva hitro tarča zavistnega potega s ključem. Tisti, ki avtomobila še videli niso v živo, pogosto tarnajo, da je znotraj preveč plastičen, ker so pač to prebrali nekje na intenetu ali kaj podobnega. Res je, tako premijsko se ne boste počutili kot v kakšnem 911 turbo S, ampak, hudiča, ta avtomobil je polovico cenejši. In hitrejši! Kaj pa pričakujete? Vseeno, za vse, ki ste se nad notranjostjo doslej zmrdovali, so pripravili luksuzni paket z usnjem na sedežih in aluminijem na armaturni plošči. Izgleda krasno.

Potisk v sedež je podoben tistemu pri vzletu letala.

Pomembnejše so spremembe v podkožju. Podvozje je tristopenjsko nastavljivo in odslej bolj udobno, kadar to želite, krmilni mehanizem je pri manjših hitrostih lahkotnejši, a še bolj natančen pri višjih, in pogon so optimizirali do te mere, da mu noben tekmec ne seže do kolen. Če povem, kaj sem razbral z njihovih grafov, merijo še, kako na lego vpliva muha, ki je slučajno zašla v potniški prostor. Prav hecno, kaj vse so upoštevali, celo do mikronskih sprememb v pnevmatikah v srednje hitrih zavojih in v počasnih. Japonci pač, ampak je zanimivo.

Raje vam povem, kaj sem občutil v nekaj desetkilometrski vožnji po odprtih cestah. GT-R ni majhen avtomobil, še precej večji pa deluje, ko sediš za volanom na desni strani in voziš po levi. Ampak je šlo, ni tako hudo. Konvoju treh je sledil organizator v kombiju, če bi slučajno potrebovali pomoč oziroma usmeritev. Povedali so nam, da je omejitev na tem delu avtoceste le 80 km/h in naj jo upoštevamo. Hmm, ja... Kot tretji v vrsti sem za cestninsko postajo pač sledil ostalima dvema. In smo pospešili. Na malo več kot 80 km/h. Dodajte samo še kakšnih 100 km/h in še nekaj zraven. Kombija organizatorjev potem nismo videli vsaj tri minute, ker je ostal tako daleč za nami. Če pride kazen, je bila vredna!

Prav neverjetno je, kako enostaven je GT-R v vožnji.

Avtomobil gre kot šus, ampak je neverjetno lahkoten in udoben. Menjalnik je bliskovit, podvozje začuda zelo uglajeno, prostora spredaj veliko in zadaj le malenkost premalo, da bi celo odrasla oseba lahko sedela. Predvsem se mi zdi ena od najpomembnejših prednosti ta, da voznik v vožnji s tem avtomobilom izpade bistveno boljši, kot je dejansko. Tako zelo pomaga avtomobil s svojo enostavnostjo in odpravljanjem napak. In meni osebno je všeč tudi to, da se med vožnjo sliši diferenciale, kako pokajo in opravljajo svoje delo, ter kako mehansko glasen je menjalnik. Pač, čudovit avtomobil, ni veliko za dodati.

Po vrnitvi so me čakali še štirje kratki krogi po ne kaj dosti znanem dirkališču. In to z različico nismo, ki je lažja, bolj agresivna, močnejša in ima posebne pnevmatike. Veliko sestavnih delov je iz karbona, turbina je enaka kot pri dirkalnem vozilu, sedeža sta karbonska in vse skupaj je nastavljeno za napad. Tri kamere so me snemale med vožnjo in vse tri so pokazale, da med dirkanjem s takšnim strojem ne zmorem povedati ničesar pametnega. Po pravici, raje sem užival, ker sem vedel, da bo sila kratko. Nismo je še hitrejši, a težko rečem, za koliko. Enostavno je tako zelo hiter, da si hitrih avtomobilov manj vajen voznik niti ne bi upal pritisniti plina do konca. Naj to ne zveni kot lastna hvala, ampak že večkrat so bili moji sopotniki povsem prestrašeni, ko smo pospeševali z več kot pol šibkejšim strojem.

Po moji vožnji me je zapeljal še njihov profesionalni testni voznik in ob prvem pospeševanju se mi je dobesedno zvrtelo v glavi. 2,5 sekunde traja pospešek do stotice in očitno je, da je občutek na sovozniškem sedežu precej drugačen od tistega, ko voziš sam in plin vseeno pritisneš do konca. Je treba poudariti, da sva skozi ovinke dobesedno letela? Najbrž ne, lahko pa povem, da mi gre GT-R sedaj samo še bolj na živce. Ker je tako hudičevo odličen, pa ga nikoli ne bom mogel imeti. Ah, kaj jamram, saj ga imam. Poglejte fotografijo na levi.

P.S. na tej povezavi si lahko ogledate še reportažo z obiska Nissanove tovarne v Yokohami.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 12. 1. 2025
Januar 2025
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30310102030405
06070809101112
13141516171819
20212223242526
27282930310102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 4 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 4 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 4 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 4 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 4 leti  |