Opel ampera
Domača premiera
O prostornosti in ostalih vrlinah ne gre izgubljati posebnih besed. Po kratki vožnji potrjujem, da je avtomobil zelo mehak in udoben, prostora v kabini je veliko, malce manj je s 310 litri prostornine razkošen prtljažni prostor. A glede na to, kakšen je profil povprečnega kupca, prostornina niti ni pomembna, saj gre za ljudi, ki dnevno ne prevozijo veliko kilometrov. To potrjuje 7.000 evropskih kupcev, ki so jo kupili že vnaprej.
Osemdeset odstotkov ljudi dnevno povprečno ne naredi več kot 50 kilometrov dolgo pot in vsem takšnim je ampera namenjena. Njen doseg zgolj na elektični pogon je nekje med 40 in 80 kilometri, odvisno od režima vožnje, pri Oplu pa trdijo, da ampera ni hibrid, temveč električni avtomobil, saj bencinski agregat nikoli avtomobila ne poganja, temveč deluje le kot podaljševalnik dosega, nekakšen generator, ki zagotavlja dovolj moči električnemu motorju. Zato dejanski doseg ni le 80 kilometrov, ampak več kot petsto.
Primarni električni motor zagotavlja 110 kW moči, pri zahtevnejši vožnji pa mu pomaga še manjši z močjo 54 kW. Ko obema zmanjka energije, na pomoč priskoči 1,4-litrski bencinski motor s 63 kilovati in zagotavlja proizvodnjo elektrike. 288 litij-ionskih celic, ki skupaj tehtajo slabih dvesto kilogramov, ponuja zmogljivost 16 kWh, nanje pa Opel nudi osem let garancije. Prazne lahko napolnimo preko običajne hišne vtičnice, polnjenje pa traja med štirimi in enajstimi urami, odvisno od moči polnilnega mesta.
Voznik lahko sam izbira med tremi režimi vožnje: med običajnim, gorskim, kjer pred vzponom motor skrbi, da baterije ostanejo polne, ali med zadrževalnim načinom. Slednji pomeni, da se denimo iz Ljubljane do Kopra lahko peljete s pomočjo delovanja bencinskega agregata in vam za mestno vožnjo ostanejo polne baterije. Pri nas bosta na voljo dve različici, osnovna že ponuja dva 7-palčna zaslona, osem zračnih blazin, vse varnostne sisteme, klimatsko napravo in še kaj, ter bo imela ceno 42.900 evrov. Z doplačilom za usnjeno notranjost bo cena 44.500 evrov. Kupci v Sloveniji lahko računate še na subvencijo v višini 4.000 evrov.
Poleg manjših stroškov vzdrževanja so prednost ampere tudi tekoči stroški. Ob srednji cenovni vrednosti polnjenja (odvisno od tega, kdaj polnite in pri katerem ponudniku) znašajo letni stroški ob 15.000 prevoženih kilometrih le 300 evrov, pri običajnem varčnem avtomobilu z dizelskim motorjem pa kar tisočaka več. Obenem ob nakupu dobite specialista, ki vam bo vedno na voljo.
Oglejte si tudi video z lanske mednarodne predstavitve v Haagu na tej povezavi.
Pon | Tor | Sre | Če | Pet | Sob | Ned |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 01 |
02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 |
09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 |
tesla model Y | 224 |
škoda octavia | 190 |
volkswagen taigo | 136 |
renault captur | 129 |
MG ZS EV | 126 |
Podatki veljajo za marec 2023.
Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.
Obljubimo vam, da ne bomo smetili!