renault scenic Križanci so na stari celini postali tako priljubljeni, da posledično niti enoprostorniki niso več to, kar so nekoč bili. Pomislite na espace, po malem enoprostornik, po malem križanec. In točna takšna sta po novem scenic in prostornejši grand scenic. Osnova obema je koncept airspace, k nam pa prihajata z istih proizvodnih trakov kot model talisman in prej omenjeni espace. Napram predhodnikoma se ne le povsem razlikujeta, tudi mersko sta naredila korak naprej. Podobno kot logotip na maski vozila, na velikost katerega smo se zdaj že počasi navadili. Spredaj lahko omenimo še opcijska LED-žarometa slovenskega proizvajalca, bolj izstopajoča pa je bočna linija. Opazili boste hitro spuščajočo se streho, položno vetrobransko steklo in nenazadnje velika, kar 20-palčna platišča pri vseh paketih opreme. Tudi zadek je zanimiv, še posebej pri modelu grand scenic, ki ima luči v obliki bumeranga.
renault scenic Oblikovna nit se nadaljuje v notranjosti, ki na prvi pogled spominja na espacovo. To pomeni visoko postavljeno sredinsko konzolo, ki je pri 228 milimetrov daljšem grandu vzdolžno pomična, in velik, opcijski sedempalčni osrednji zaslon s sistemom R-LINK 2. Merski prirastek se v notranjosti še kako pozna, prostora je namreč ogromno. Prtljažnik scenica sprejme 572 litrov tovora, kar je največ v razredu, pri prostornejšem modelu pa meri kar 596 litrov, dovolj za drugo mesto med konkurenti. Kot konzola so pomični tudi sedeži, s sistemom one touch folding pa jih je možno tudi zložiti z eno samo potezo. Ob rekordnem prtljažniku so tu še številni predali in priročna odlagalna mesta. Tudi ti so volumensko v vrhu razreda, za kar 63 litrov jih je že pri manjšem modelu, pri večjem še nekaj več. Scenic ne stavi samo na izgled in prostornost, tretji, a prav nič manj pomemben sklop, so varnostni in asistenčni sistemi. Ne bomo naštevali vseh, veliko jih je, omenimo le tiste, ki so na voljo prvič. Novost predstavljata sistem aktivne pomoči pri zaviranju v sili z zaznavo pešcev, nov je še sistem, ki zaznava utrujenost voznika. Medtem ko aktivni radarski tempomat po novem že deluje do hitrosti 160 kilometrov na uro, bo treba na sistem aktivne pomoči pri ohranjanju voznega pasu še počakati.
renault scenic
renault scenic Tudi motorna ponudba je precej pestra. Kupci lahko izbirate med kar šestimi motornimi različicami, turbobencinskimi in štirimi turbodizelskimi. Prisilno polnjeni bencinski sta štirivaljni, ki s prostornino 1,2 litra razvijeta 85 (115 KM) oziroma 97 kilovatov moči (130 KM). Povezani sta izključno s klasičnim, šeststopenjskim ročnim menjalnikom. Tudi turbodizelske različice so štirivaljne, le da tu s prostornino 1,5 in 1,6 litra razvijejo od 70 (95 KM) do 118 kilovatov moči (160 KM) in od 240 do 360 Nm navora. Nekateri tudi tu v povezavi s šeststopenjskim ročnim, opcijsko pa še s šeststopenjskim in sedemstopenjskim robotiziranim menjalnikom EDC.
renault scenic Novi scenic je kot prvi avtomobil v razredu serijsko postavljen na 20-palčna platišča s pnevmatikami 195/55 R20. Gre za povsem novo dimenzijo, razvito izključno za oba predstavnika družine scenic. Pri Renaultu pravijo, da prinašajo boljši izgled, manjšo porabo in obrabo, sama cena pa naj ne bi bila tako huda. Komplet štirih pnevmatik priznanega proizvajalca stane približno 550 evrov, oziroma slabih 600 z montažo, kar je celo manj, kot bi te stale pri prejšnjem, postavljenem na 17-palčna. Je pa res, da je ponudba precej okrnjena, v tem trenutku sta na trgu na voljo le dva modela letnih in trije modeli zimskih pnevmatik v cenovnem razponu od 135 do 185 evrov na kos.
renault grand scenic in renault scenic
renault grand scenic Prodaja scenica steče konec meseca, medtem ko prostornejši grand scenic, tokrat izključno kot sedemsedežnik, k nam prihaja kmalu po novem letu. Obema so skupni standardni paketi opreme zen, intens in najbogatejši Bose, prve mesece pa še posebna serija edition one, kakršno vidite na fotografijah. Osnovni paket life je na voljo le pri krajšem scenicu, kjer v kombinaciji s 85-kilovatnim turbobencinskim motorjem stane najmanj 16.290 evrov (scenic TCe 115 energy life). Cene scenica seveda sežejo tudi višje, vse do 28.290 evrov, kolikor boste odšteli za turbodizelski z najbogatejšim paketom Bose (scenic dCi 160 energy EDC Bose). Grand scenic, ki bo še naprej predstavljal približno 30 odstotkov celotne prodaje, stane 1.500 evrov več. Ker ima ta osnovni paket zen, to pomeni od 19.290 (grand scenic TCe 115 energy zen), do največ 29.790 evrov (grand scenic dCi 160 energy EDC Bose). Do konca leta pričakujte še popust v višini 500 evrov, poleg letnih pa še paket zimskih pnevmatik. Na vprašanje o predvidenih prodajnih številkah tudi tokrat niso odgovorili, so nam pa povedali, da so letos prodali 400 scenicov prejšnje reinkarnacije in so ti zdaj že razprodani, za novi model pa pravijo le, da z njim želijo ponovno zavzeti eno od vodilnih mest razreda.