Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

BMW iX M60

Domača premiera

Avtor prispevka: Gašper Miš
Črka M v imenu, zraven oznaka xDrive, do kar 455 kilovatov moči, torej slabih 620 'konjičkov', povrhu še 1100 Nm navora, manj kot štiri sekunde do sto in končna hitrost, ki je elektronsko omejena na 250 km/h. Človek bi mislil, da nam BMW predstavlja novo generacijo modela M5, pa nam 'le' električnega križanca.
BMW iX M60
Foto: Gašper Miš
15. 9. 2022 ob 18:00
Komentarjev: 0

Precej neobičajnega, se razume. In dragega, jasno. Dajmo najprej razčistiti to. BMW iX, o katerem pišem, je bil do zdaj na voljo v dveh različicah: iX xDrive40, ki se, preverjeno, odlično znajde tudi kot avtomobil za prevoz neveste, in močnejši iX xDrive50, ki smo ga imeli na testu konec lanskega leta (test lahko najdete na tej povezavi). Prvi danes stane 91.100 evrov, z dodatki seveda brez težav še kakšnih 10 tisočakov več, drugi, ki ima več moči in večjo baterijo (namesto 71,0 kWh njena neto kapaciteta znaša 105,2 kWh) že v osnovi 123.600 evrov, novi iX M60 pa najmanj 140.550 evrov.

Veliko, oziroma ne, ogromno! Ampak dobite tudi velik, oziroma ne, ogromen avtomobil, ki v dolžino meri 4,95 metra, v širino malce manj kot 2, v višino pa 1,7 metra. Med osema ima tri metre in tehtnica z voznikom vred pokaže kar 2.659 kilogramov. Če so se vam podatki iz uvoda prej zdeli zavidljivi, zdaj izpadejo naravnost nepredstavljivi. Ja, BMW iX M60 res ni počasen avtomobil in to smo lahko preizkusili v praksi. Pri BMWju pravijo, da novinec združuje najboljše iz treh svetov: torej najboljše, kar ponuja električna družina i, najboljše, kar ponuja terenska X, in najboljše, kar športna M; vseeno pa ne pričakujte, da bo poraba rekordno majhna, da boste z njim preplezali na vrh Himalaje in da boste na dirkališču najhitrejši. Vseeno gre za avtomobil, ki se odlično znajde praktično v vseh pogojih in vseh situacijah, obenem pa se boste v njem počutili kot doma v naslanjaču.

Če razčlenim njegovo ime - črka i govori o njegovi električni plati. V dnu vozila se tudi tu nahaja velika litij-ionska baterija z bruto kapaciteto 111,5 kWh oziroma 105,2 kWh neto. Preko trifaznega polnilnika se lahko polni z največ 11 kilovati (močnejši 22 kW polnilnik bo BMW prvič vgradil v novi i7, ki bo na voljo od marca prihodnje leto, kasneje pa bo pot našel tudi v druge modele znamke) oziroma z največ 195 kilovati na enosmernem toku. V prvem primeru se bo od 10 do 100 odstotkov napolnil v slabih 11 urah, v drugem od 10 do 80 odstotkov pa v slabih 40 minutah. Seveda, če boste za začetek sploh našli tako zmogljivo polnilnico, pa če ne bo ta ravno v okvari in če bosta temperatura in napolnjenost baterije pravi. Ja, kar nekaj če-jev je vmes, ampak vem, da jo boste kupci večino časa polnili doma, ker bo tako najceneje. Polnjenje smo s tem obdelali, zdaj pa na vrsto prideta doseg in poraba. Po podatkih, ki jih navaja tovarna, prvi znaša od najmanj 502 do največ 561 kilometrov, poraba pa med 21,9 in 24,5 kWh/100 km. Mi je vedno malce hecno, od kod pridejo do teh številk, če pa sam izračunam, da naj bi bil doseg ob takšni porabi med 429 in 480 kilometrov. Kakorkoli, več kot 500 jih boste v praksi prevozili bolj malokrat, kakšnih 400 pa že. Dovolj, če vprašate mene, in obenem podobno, kot bi jih prevozili z enim rezervoarjem v BMW M5, če se malce pošalim, je pa res, da boste na 'bencinski' preživeli kakšno minuto dlje.

Pri črki X ne bom predolg. Zaradi dveh elektromotorjev je pogon res na vsa štiri kolesa, pa čeprav mehanske povezave med prvo in zadnjo osjo v tem primeru ni. BMW iX M60 je od tal oddaljen dobrih 20 centimetrov in lahko brede po 38 centimetrov visoki vodi, ampak roko na srce, tega avta na terenu ne boste videli nikoli. Še na makadamu ne, ga je enostavno preveč škoda. Črko M v imenu pa si zasluži bolj zaradi zmogljivosti na papirju kot samih občutkov za volanom. Večino časa niti ne razvije iz uvoda navedenih 455 kilovatov moči (619 KM) ter 1100 Nm navora, pač pa 'le' 397 (540 KM) in 1015 Nm, heh. OK, recimo, da je tudi to dovolj, da bodo praktično vsi drugi ostali za vami, je pa nerealno pričakovati, da se takšen planet pelje tako dobro kot BMW M5, kaj šele manjša M4 ali M3, da o M2 sploh ne govorim.

Vam želim s tem povedati, da se pelje slabo? Ne, nikakor. Da je rahlo nesmiseln? Ja, to pa že. Obstajajo bolj namenski BMWji, če iščete vse v enem avtomobilu, potem ste pa na pravem mestu. In obenem takooo prijetnem, ker v prvi vrsti novinec navduši predvsem z eleganco in udobjem. Šele nato s tako brutalnimi pospeški, da mi je še vedno slabo.

Domačo predstavitev različice BMW iX M60 so pri zastopniku znamke zaokrožili z okroglo mizo z naslovom Tech talk. Na njej so nam v sodelovanju z družbama A1 Slovenija in Continental predstavili, kako se nove tehnologije (kot so na primer komunikacijske storitve in napredni varnostni sistemi) prepletajo v praksi. V BMW iX lahko družba, kot je A1, zagotavlja, da je vozilo ves čas povezano v splet, uporabnik pa lahko v vsakem trenutku dostopa do aktualnih prometnih podatkov, podatkov o vremenu, novic in podobnega, A1 pa zagotavlja še, da se preko njihovega omrežja oddaja lokacija vozila, ki zna v primeru nesreče samo vzpostaviti stik z reševalnimi službami. Pri Continentalu so nam po drugi strani postregli s podatkom, da lahko v velikem električnem križancu iX poleg letnih ali zimskih pnevmatik najdemo še 28 drugih komponent oziroma sistemov, ki vozniku tako ali drugače olajšajo vožnjo in novincu za zdaj omogočajo drugo stopnjo avtonomne vožnje.

Dodatne informacije o modelu BMW iX lahko pridobite še v domači premieri.

Cene:

BMW iX xDrive40, 1-st. sam. (240 kW) – 91.100 EUR
BMW iX xDrive50, 1-st. sam. (385 kW) – 123.600 EUR
BMW iX M60, 1-st. sam. (455 kW) – 140.550 EUR

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 20. 9. 2024
September 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829303101
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30010203040506

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 leti  |