Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Citroën berlingo

Domača premiera

Avtor prispevka: Gašper Miš
Citroën berlingo je nedvomno zgodba o uspehu: če se osredotočim samo na slovenske prodajne številke, jih je v četrt stoletja, kolikor je prisoten na trgu, na naše ceste zapeljalo že več kot 14.000. Samo v letu 2019 so trgovci po državi prodali preko 1100 vozil, s tem pa zabeležili kar 44-odstotni tržni delež.
Citroën berlingo
Foto: Citroën (Žiga Intihar)
26. 4. 2022 ob 18:45
Komentarjev: 0

To pomeni, da je bil še pred kratkim vsak četrti novo prodani citroën pri nas model berlingo. Po novem pa dvomim, da bo še naprej tako … Razlog? Precej nenavaden. Po odzivih bi rekel, da so bili presenečeni celo pri zastopniku znamke: v začetku letošnjega leta so se v skupini Stellantis odločili, da bodo potniško različico s termičnim motorjem (bodisi turbobencinskim ali turbodizelskim) umaknili iz ponudbe. Podobno velja za Peugeotov model rifter in Oplov combo life, kar pomeni, da so morali zastopniki znamk (po prvotnem šoku) poiskati alternative. Pri Citroënu pravijo, da so našli kar dve in da četudi ne bosta poželi preteklih prodajnih rezultatov, bosta vseeno ugodili potrebam večine tradicionalnih kupcev.

citroën berlingo N1
Predvidoma bolj priljubljena in obenem cenejša bo različica berlingo N1. Gre za tovorno različico tako po imenu kot homologaciji, po videzu pa pravijo, da ostaja bolj ali manj klasična, torej podobna potniški. Glavna razlika med njima je, da se v primeru berlinga N1 za drugo sedežno vrsto (kjer še naprej najdemo tri ločene sedeže in kjer je vsak izmed njih opremljen z isofix sidrišči) nahaja trda pregradna stena, ki potnike loči od tovornega prostora. Četudi govorimo o krajši, 4,4-metrski različici z oznako M, prostora zlepa ne bo zmanjkalo, saj lahko prtljago nalagamo do stropa, to pa pomeni, da prtljažnik sprejme kar 1355 litrov, obenem pa pogoltne do meter visoke stvari. Pravijo, da je primeren tudi za prevoz hišnih ljubljenčkov, ki vam ne bodo ves čas dihali za vrat, je pa res, da zaradi fiksne pregradne stene v berlingu N1 ne boste prevažali tako dolgih predmetov, kot bi jih lahko v klasični potniški različici. Čeprav sovoznikov sedež ostaja zložljiv, si boste morali za kaj več pomagati s strešnimi nosilci ali pa si omisliti doplačljivo vlečno kljuko. Na pogled drugih večjih razlik ni, bo pa pozorno oko vseeno opazilo gasilni aparat, ki je v tem primeru del obvezne opreme, pa pri vožnji v vzvratno vam zna malce piskati v ušesih. Berlingo N1, ki je registriran za pet oseb (pred tem so se na trgu že pojavljale podobne različice, ki pa so bile namenjene prevozu le štirih oseb), si lahko omislite tako fizične kot pravne osebe. Slednje si lahko povrnete še DDV (a le v primeru, ko namesto zadnjih stranskih stekel doplačate za aluminijasti polnili), prav vsi pa boste morali na tehnični pregled z njim zaviti vsako leto, ne glede na starost vozila.

Berlingo N1 je kupcem na voljo z 1,5-litrskim štirivaljnim turbodizelskim motorjem z oznako BlueHDi. Številki 100 in 130 povesta, da je motor na voljo v dveh konfiguracijah moči, in sicer šibkejši s 75 kilovati (102 KM) in 250 Nm navora, oziroma močnejši s 96 kilovati moči (131 KM), kjer je navora za 300 Nm. Menjalnik je v osnovi šeststopenjski ročni z oznako BVM6, EAT8 pa je rezervirana za osemstopenjski samodejni, ki je za slabih dva tisoč evrov doplačila na voljo pri močnejši različici BlueHDi 130. Paketi opreme ostajajo enaki, torej osnovni live pack, nato feel, feel pack in shine, celo robustni XTR ostaja del ponudbe. Če govorimo o cenah z DDV, te znašajo od 23.040 (berlingo N1 BlueHDi 100 BVM6 M live pack, 6-st. roč.) do največ 30.290 evrov (berlingo N1 BlueHDi 130 EAT8 M shine, 8-st. sam.), brez pa od 18.885 do 24.828 evrov. Prodaja bo letos odvisna predvsem od dobavnih zmožnosti, kjer tovarna zastopniku znamke obljublja, da bo za potrebe slovenskega trga do konca leta izdelala približno 500 takšnih vozil.

citroën ë-berlingo
Če res hočete berlingo, pregradne stene pa nikakor, je za vas ë-berlingo. Kot pove že črka ë v imenu, gre za povsem električno različico, ki obenem predstavlja veliko novost. Za razliko od tovorne N1 si jo lahko omislite tako v krajši različici M (4,40 metra) kot 35 centimetrov daljši z oznako XL (4,75 metra). Gre za 850-evrsko doplačilo, še dodatnih 900 evrov pa zahtevajo za šesti in sedmi sedež v tretji vrsti, ki sta pri daljšem ë-berlingu XL celo vzdolžno pomična. Če za njiju ne boste doplačali, ali pa ju boste iz vozila odstranili, boste dobili še velik prtljažnik, ki v primeru krajše različice pogoltne 775, v primeru daljše pa 1050 litrov. Ni sicer toliko kot pri berlingu N1, boste pa na račun tega, da nima pregradne stene, lahko prevažali predmete, dolge do 2,70 (ë-berlingo M) oziroma 3,05 metra (ë-berlingo XL). Sam avtomobil sicer ostaja praktično identičen tistemu, ki ga že poznate, da gre za najbolj zeleno različico, pa v bistvu namignejo le napis ë-berlingo na prtljažnih vratih, oznaka ë na zaprti sprednji maski in barvni dodatki v modri barvi. Slednji so lahko tudi beli ali oranžni, vsi ti pa v kombinaciji s sedmimi karoserijskimi barvami poskrbijo, da si vozila med seboj ne bodo preveč podobna.

Tudi v notranjosti ne pričakujte nobenih presenečenj, saj novost predstavljajo le 10-palčni digitalni merilniki, ki so na voljo pri paketih feel pack in shine. Pri teh boste deležni še 8-palčnega osrednjega zaslona, pri vseh pa stikala e-toggle, kot poimenujejo na novo oblikovano prestavno ročico, ki pri električnem ë-berlingu gosti še način B (Brake). Novinec omogoča še predgretje potniške kabine, ki 45 minut pred odhodom notranjost vozila ogreje ali ohladi na prijetnih 21 stopinj, komunikacijo z vozilom pa omogoča mobilna aplikacija My Citroën. Bistvo se seveda skriva spredaj in v dnu vozila, kjer najdemo 100-kilovatni (136 KM) elektromotor z 260 Nm navora, ki v kombinaciji s 50 kWh litij-ionsko baterijo (gre za bruto kapaciteto, medtem ko neto kapaciteta znaša 45 kWh) ë-berlingo požene do največ 150 kilometrov na uro in do 280 kilometrov daleč. To so seveda podatki, ki jih navaja tovarna, v praksi pa boste z ë-berlingom prevozili približno 200 kilometrov, nato pa ga na enosmernem toku z največ 100 kilovati polnili približno pol ure. Polnjenje preko domače polnilne postaje (na treh fazah in s serijskim 11 kW polnilnikom) bo trajalo približno desetkrat dlje, preko šuko vtičnice pa bo verjetno preveč zamudno, zato zastopnik znamke ob nakupu ponuja bon v vrednosti tisoč evrov. Tega lahko izkoristite za nakup domače polnilne postaje ali pa za znižanje maloprodajne cene, sploh v primeru, da polnilno postajo že imate. Novi ë-berlingo brez upoštevanja 4500 evrov eko subvencije in brez dodatne opreme stane najmanj 37.300 (ë-berlingo 50 kWh 136 M live pack, 1-st. sam.) in največ 41.350 evrov (ë-berlingo 50 kWh 136 M shine, 1-st. sam.), z vsemi odbitki pa še vedno najmanj 31.800 in največ 35.850 evrov. Prav veliko jih na cestah posledično ne bo, sploh ker tudi domet ni tako velik. Kakšnih 60 letno jih lahko vseeno pričakujete, če boste imeli srečo, pa boste med njimi našli tudi tovorno različico, čeprav bo verjetno tam še naprej prevladoval turbodizelski motor.

Cene z DDV:

citroën berlingo N1 BlueHDi 100 BVM6 M live pack, 6-st. roč. (75 kW) – 23.040 EUR
citroën berlingo N1 BlueHDi 100 BVM6 M feel, 6-st. roč. (75 kW) – 24.580 EUR
citroën berlingo N1 BlueHDi 100 BVM6 M feel pack, 6-st. roč. (75 kW) – 25.940 EUR
citroën berlingo N1 BlueHDi 100 BVM6 M shine, 6-st. roč. (75 kW) – 26.890 EUR
citroën berlingo N1 BlueHDi 130 BVM6 M feel, 6-st. roč. (96 kW) – 26.030 EUR
citroën berlingo N1 BlueHDi 130 BVM6 M feel pack, 6-st. roč. (96 kW) – 27.390 EUR
citroën berlingo N1 BlueHDi 130 BVM6 M shine, 6-st. roč. (96 kW) – 28.340 EUR
citroën berlingo N1 BlueHDi 130 EAT8 M feel, 8-st. sam. (96 kW) – 27.980 EUR
citroën berlingo N1 BlueHDi 130 EAT8 M feel pack, 8-st. sam. (96 kW) – 29.340 EUR
citroën berlingo N1 BlueHDi 130 EAT8 M shine, 8-st. sam. (96 kW) – 30.290 EUR
citroën ë-berlingo 50 kWh 136 M live pack, 1-st. sam. (100 kW) – 37.300 EUR
citroën ë-berlingo 50 kWh 136 M feel, 1-st. sam. (100 kW) – 38.840 EUR
citroën ë-berlingo 50 kWh 136 M feel pack, 1-st. sam. (100 kW) – 40.200 EUR
citroën ë-berlingo 50 kWh 136 M shine, 1-st. sam. (100 kW) – 41.350 EUR
citroën ë-berlingo 50 kWh 136 XL feel pack, 1-st. sam. (100 kW) – 41.050 EUR

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 8. 9. 2024
September 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829303101
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30010203040506

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 leti  |