Znamka Cupra je nedvomno še zelo mlada, pa so vseeno v Sloveniji lansko leto prodali 250 vozil, številka pa bi se z večjimi dobavami dvignila na 300 vozil. Glavnino tega je prevzel model formentor, letos pa bo na drugem mestu model born, zato načrtujejo podvojitev prodaje napram lanskemu letu. S svojim izgledom, ostrimi linijami in nabito podobo bo born nedvomno obračal glave in vplival na naše emocije, pravijo. Kot na emocije ljudi tudi vpliva trendovska četrt v Barceloni, po kateri je avtomobil dobil ime.
Da ga boste lažje postavili v koncept, born je od leona krajši za dobrih sedem centimetrov, vseeno pa ima več kot osem centimetrov daljše medosje. Prostornina prtljažnika je s 385 litri praktično identična, je pa zaradi zadnjega pogona obračalni krog borna manjši in meri le 10,2 metra. Hkrati je avtomobil tudi 10 centimetrov višji od leona in v njem se sedi 8 centimetrov višje. Stoji na novi Volkswagnovi platformi za električna vozila MEB, baterija v podkožju pa tehta med 350 in 500 kilogramov, odvisno od njene velikosti.
Jasno je, da je born električno vozilo, na voljo pa imate tri velikosti baterije. Osnovna zaenkrat še ni na voljo, bo pa ponujala 45 kWh, srednje velika ponuja 58 kWh in največja 77 kWh, torej enako kot pri modelu ID.3. Moč motorja je 110 oziroma 150 kilovatov, v primeru, da se boste odločili za različico e-boost pa še dodatnih 20 kW več, a le za 30 sekund naenkrat, torej ko si boste zaželeli še bolj odločnega pospeška. S srednje veliko baterijo to pomeni le 6,6 sekunde z mesta do stotice, kar je že precej spodobno.
Najmanjšo baterijo boste na izmeničnem toku lahko polnili z največ 7,2 kW, na polnilnici DC s 50 kilovati, bo pa mogoče doplačilo, ki bo potem polnjenje DC dvignilo na 100 kW. Zaenkrat pišem še v prihodniku, ker naročila takšne različice z najmanjšo baterijo zaenkrat še niso mogoče, takšen born pa bo tudi najcenejši in bo njegova cena z upoštevanjem ekosubvencije ter popusta ob nakupu manj kot 30 tisočakov. Obe večji bateriji se na izmeničnem toku polnita z največ 11 kilovati, na enosmernem pa s hitrostjo do 120 kW, kar v teoriji pomeni, da bosta 80-odstotno teoretično polni v manj kot 40 minutah. Doseg po standardu WLTP pri največji bateriji znaša 540 kilometrov, v praksi pa računajte na 300 do 400, odvisno od letnega časa in načina vožnje.
Celotno podvozje je naravnano na športnost, kar izkazuje tudi sama oblika. Podvozje je zadaj večvodilno, pnevmatike so dokaj nizkopresečne, precej agresivna oblika pa kar kliče k dvigu srčnega utripa. Tudi notranjost je zanimiva s 5-palčnim zaslonom med merilniki in 12-palčnim osrednjim zaslonom. Seveda so na voljo vse najnovejše tehnologije, ki jih poznamo že iz ostalih modelov koncerna, zanimivo pa je dejstvo, da je born prvi model s proizvodno nevtralno neto bilanco CO2. To pomeni, da je energija za izdelavo pridobljena iz obnovljivih virov in prav takšni so tudi nekateri materiali. Morda boste v cenikih in prospektih opazili oznako Seaqual, ki dejansko pomeni sea & quality, to pa zato, ker so sedeži izdelani iz plastičnih odpadkov, ki so jih pobrali v Sredozemskem morju. Jasno, obdelanih in očiščenih, nobene bojazni ni, da boste sedeli na plastenki, ki jo je nekdo odvrgel v morje. Čeprav dejansko boste …
Born so oblikovali v Martorellu v Španiji, izdelava pa poteka v Nemčiji. Različica s srednje veliko baterijo bo najbrž najbolj priljubljena in takšna s popustom ter ekosubvencijo stane okoli 32 tisočakov, redna cena, ki jo boste zasledili v cenikih, pa je 38.820 EUR. Uvoznik ponuja še 500 evrov subvencije za električno polnilnico in še dodaten tisočak v primeru, da se boste odločili za hišno elektrarno.