S svojo obliko iX zopet malce polarizira, je pa v živo videti precej bolj nastopaško in skladno kot na fotografijah. Sprednji del je vsekakor markanten in samozavesten, obenem pa precej moderen in samosvoj. Še bolj moderna in samosvoja je notranjost, ki je pravo razkošje. Prostora za potnike je ogromno v obeh vrstah, spredaj pa k modernemu pridihu pripomore še zanimiva armaturna plošča. Vrhunski materiali in moderno oblikovanje sta njeni gonili, zato je počutje spredaj res prijetno. Prtljažnik sicer ogromen ni, kot bi menil glede na dimenzije vozila, bo pa dovolj tudi za daljše poti z več prtljage. Mimogrede, glede na 'škatlasto' obliko bi pričakoval slab količnik zračnega upora, pa je ta z 0,25 dejansko odličen.
BMW je šel pri iX celo tako daleč, da je za vrhunsko počutje poskrbel s številnimi novimi prijemi, ogrevanje notranjosti na primer pomeni tudi ogrevanje celotne notranjosti vrat, da je potniku toplo, česarkoli se dotakne. Ali pa s 'skrivanjem' zvočnikov, ki so tako skoraj nevidni, zvok pa prihaja od vsepovsod. Mimogrede, nad zvočnim sistemom že več kot desetletje nisem bil tako navdušen, izkušnja je res vrhunska. Znotraj vas bodo pričakali veliki zasloni in nešteto uporabnih funkcij, pa tudi precej samosvoje oblikovan volanski obroč, ki nekaj privajanja vseeno zahteva.
Tisto, kar vas nedvomno najbolj zanima, je pogon. Zaenkrat sta na voljo dve različici, dve pa prideta še v kratkem. Trenutno lahko izbirate med šibkejšim iX xDrive40 in močnejšim iX xDrive50, največja razlika med obema pa je v velikosti baterije in zmogljivosti motorjev. No, in v ceni, ki je pri močnejšem skoraj 30 tisočakov višja. Bojda se je trenutno 90 odstotkov kupcev kljub temu odločilo za močnejšega.
BMW iX xDrive40 kot zaenkrat vstopni model ponuja baterijo z neto kapaciteto 71 kilovatnih ur, za pogon skrbita dva elektromotorja s skupno močjo 240 kW oziroma 326 'konjičkov', BMW pa zagotavlja doseg 425 kilometrov. S takšnim sem se proti Celju zapeljal skozi Tuhinjsko dolino in takoj lahko povem, da se za maso in dimenzije pelje presenetljivo dinamično. Da je pravi športnik, ne bom trdil, je pa vseeno presenetljivo agilen in poskočen za skoraj dve toni in pol mase.
Vsaj 108 tisočakov vas bo stal močnejši iX xDrive50, pri katerem dva elektromotorja zmoreta 385 kilovatov moči, kar je konkretnih 524 'konjičkov'. Da je takšen planet na kolesih izjemno hiter in prožen, najbrž posebej ni potrebno poudarjati, tudi pri hitrosti avtocestne omejitve ob močnem pospeševanju konkretno sune in pritisne telo ob sedež. Največja hitrost obeh različic je 200 km/h, se pa z mesta do stotice močnejši izstreli v vsega 4,6 sekunde. Baterija takšnega iX xDrive50 ponuja neto 105 kilovatnih ur, po WLTP pa to pomeni doseg do 625 kilometrov, če le ne boste izkoriščali vse moči. Zračno vzmetenje takšnega iX pomeni, da je na cesti precej udoben in uspešno skriva svojo maso.
S polnjenjem je tako: na hitrih polnilnicah z enosmernim tokom se šibkejši polni z največ 150 kilovati, iX xDrive50 pa z dvesto kilovati. To pomeni, da je baterija 80-odstotno polna v dobre pol ure, desetminutno polnjenje pa bo doseg povečalo za 120 kilometrov. Pri polnjenju na klasičnih polnilnicah BMW ponekod navaja tudi polnjenje z največ 22 kilovati, vendar na našem trgu vgrajeni polnilnik najbrž omogoča polnjenje z le 11 kilovati, kar pomeni, da bo baterija močnejše različice polna v nekaj minutah manj kot enajstih urah. Tukaj bi bil glede na velikost baterije močnejši polnilnik kar dobrodošel.
BMW ob predstavitvi novinca poudarja še svojo okoljevarstveno zavezo in dodaja, da šteje le 'zeleni' avtomobil. To pomeni, da želijo do leta 2030 približati izpuste emisij pri proizvodnji vozil točki nič. Ves postopek izbora surovin in partnerjev je močno nadzorovan, aluminij pridobivajo s pomočjo sončnih elektrarn in skratka na vsakem koraku skrbijo, da so vse faze izdelave nadzorovane. Vključno z nadzorom nakupa kobalta in litija za izdelavo baterij, ta poteka preko Avstralije in Maroka.
Ceni:
BMW iX xDrive40, 1-st. sam. (240 kW) - 81.800 EUR
BMW iX xDrive50, 1-st. sam. (385 kW) - 108.450 EUR