Gre za povsem novo generacijo, že peto po vrsti, je pa res, da je oblikovno precej podobna prejšnji. No, podobna, če v roke ne vzamete metra. V primerjavi s četrto (ki nosi oznako C, sicer bi lahko zraven šteli še serijo 190 in bi bila to peta) je nova daljša, daljše je tudi njeno medosje. Za 25 milimetrov, če sem natančen, sam avtomobil pa v primeru limuzinske različice meri dodatnih 65 in v primeru kombijevske C T slabih 50 milimetrov. Obenem je še centimeter širši in v primeru limuzine nekaj malega nižji, medtem ko količnika zračnega upora (0,24 v primeru limuzinske in 0,27 v primeru kombijevske različice) ostajata enaka. Ker Nemci očitno želijo, da je nova generacija videti še bolj športno, so ji celo v primeru paketa avantgarde z motornega pokrova odstranili zvezdo, ta pa se po novem nahaja le še na maski. Ko jo že ravno omenjam, se še spomnite tistih kromiranih ’diamantkov’ na njej? No, tudi teh ni več!
Nihče jih ni ukradel, da ne bo nesporazuma, so jih pa pri paketu AMG line nadomestile trikrake zvezde, kar je v bistvu bolj smiselno, če jo uporabljajo že v logotipu podjetja. Pri tem športnem paketu opreme so masko obenem obrnili okrog, tako da se takšen C bolj kislo drži, ima pa vsaj nova žarometa, ki že serijsko svetita v led tehniki. Za doplačilo so na voljo tudi napredne luči digital light. Smo jih preizkusili že v razredu S, kjer sicer svetijo odlično, a zaradi zakonodaje še ne smejo pokazati, česa so sposobne. Če bi, bi lahko pred seboj projicirale opozorila in simbole, in če je verjeti Nemcem, predvajale celo enostaven črno-beli film. Nove so tudi zadnje luči, ki so, podobno kot pri razredu S, dvodelne (v primeru limuzinske različice so takšne prvič), z novo obliko pa poudarjajo širino vozila in obenem omogočajo povsem nov svetlobni podpis. Nemci so ob tem spremenili še obliko obeh odbijačev, v ponudbo dodali moderno oblikovana lita platišča (ta merijo od 17 do 19 palcev) in tri nove karoserijske barve.
Pri Mercedes-Benzu pravijo, da tole ni več baby-benz, kot so ljudje radi poimenovali prejšnje generacije, pač pa pravi mali razred S. Zunaj admiralski ladji sicer ni tako zelo podoben (logično, ko pa je od nje krajši za več kot 40 oziroma več kot 50 centimetrov v primeru različice long), znotraj pa že. Armaturna plošča z velikim zaslonom je tista, ki prva pade v oči, seveda pa ne pričakujte, da je novi C tako prostoren avtomobil kot E ali pa S. V primeru takšne kombijevske različice C T boste sicer deležni 490 litrov prtljažnega prostora, kar je 30 več kot prej, medtem ko prtljažnik limuzine ostaja enak (455 litrov). Drugim bo bolj pomemben podatek, da ima C nove digitalne merilnike in velik osrednji zaslon. Prvi merijo bodisi 10,25 ali 12,3 palca, medtem ko jih osrednji zaslon že v osnovi 11,9. Manjšega, 9,5-palčnega s pravimi tipkami za prezračevanje, pri nas ne bo, je pa tudi ta večji obrnjen proti vozniku. Sistem poganja vmesnik MBUX druge generacije, tako da se boste lahko ves čas s kom pogovarjali, kasneje pa novi C povezali še s pametnim domom. Pameten je tudi novinec sam, saj je za doplačilo na voljo s praktično vsemi sistemi, ki jih najdemo v drugih vozilih znamke Mercedes-Benz.
Sprva so na voljo trije motorji v skupaj šestih konfiguracijah moči. Vsi so prisilno polnjeni, vsi štirivaljni in vsi podprti z 48-voltno tehnologijo. Z drugimi besedami to pomeni, da so blagohibridni, posledično pa na voljo tudi s funkcijo EQ boost. Ta moč motorja poveča za 15 kilovatov (20 KM), zato lahko bencinski različici C 180 in C 200 (ti poganja 1,5-litrski motor z oznako M 254) razvijeta 140 (v osnovi 125 kW, 170 KM) oziroma 165 kilovatov moči (v osnovi 150 kW, 204 KM). Bencinsko različico C 300 poganja dvolitrski motor (tudi ta nosi oznako M 254), ki sam razvije 190 kilovatov (258 KM), skupaj pa nanese na 205 kilovatov oziroma 278 'konjičkov'. Različice C 200 d, C 220 d in C 300 d (ki jih poganja motor OM 654 M) so turbodizelske, vse s prostornino dveh litrov, ob pomoči funkcije EQ boost pa razvijejo od 135 (183 KM), preko 162 (220 KM) do 210 kilovatov moči (286 KM). Njihov največji navor znaša od 380 do 550 Nm, pri bencinskih pa od 250 do 400 Nm.
Prvič v zgodovini modela menjalnik vedno prestavlja sam, gre pa za že znani 9-stopenjski samodejni 9G-tronic. V osnovi se navor prenaša na zadnji kolesi, za doplačilo pa je pri različicah C 200, C 300, C 220 d in C 300 d na voljo še štirikolesni pogon 4MATIC. Gre za stalni pogon (v razmerju 45 proti 55), za katerega zahtevajo 3.000 evrov doplačila. Veliko novost predstavlja še krmiljenje zadnje osi, ki zadnji kolesi obrne do 2,5 stopinje (kar je sicer precej manj kot 10 pri razredu S) in s tem obračalni krog zmanjša za več kot 40 centimetrov. Gre za novost, ki je v tem razredu na voljo prvič, stane pa slabih 1.500 evrov in omogoči, da se novi C obrne na manj kot 11 metrih. Ker vsega pač ne gre imeti, naj povem, da se zračno vzmetenje, nameščeno tako na prvo kot zadnjo os, poslavlja, in ni več na voljo (oba priključna hibrida bosta sicer na voljo z zračnim vzmetenjem na zadnji osi), medtem ko ga bo model GLC obdržal.
V kratkem bosta na voljo še dva priključna hibrida (bodisi v kombinaciji z bencinskim ali pa dizelskim motorjem). V dnu vozila se bo nahajala velika 25,4 kWh litij-ionska baterija, s katero bo moč prevoziti dobrih sto kilometrov. Pomembno je tudi to, da boste lahko baterijo na izmeničnem toku polnili z do 11 kW, preko enosmernega pa bo šlo tudi s 55, kar je za priključne hibride prej izjema kot pravilo. Baterija, ki jo sestavlja 96 celic, je postavljena nižje, zato se stopnica v prtljažniku poslavlja, prtljažnik takšnih različic pa vseeno ostaja manjši in meri 300 oziroma 360 litrov. Prihodnje leto bosta ponudbo obogatili še različici AMG, ki bosta prav tako štirivaljni, prav tako z dvolitrskim motorjem, moči in navora pa bo vseeno več, ker jima bo v pomoč še elektrika.
Razred C se tokrat prvič hkrati predstavlja tako v limuzinski kot kombijevski različici C T. Osnovni paket se imenuje avantgarde, na voljo pa je tudi športni AMG line. Bolj zahtevni si boste omislili kar pravi AMG (ta bo na voljo v različicah AMG 53 in AMG 63), ali pa veliko novost, ki sliši na ime all-terain. Pri razredu C te še ni bilo, danes pa novincu že serijsko prinaša štirikolesni pogon 4MATIC, 4 centimetre dodatnega talnega odmika ter dva dodatna načina terenske vožnje (offroad in offroad+). Zračnega vzmetenja tudi v tem primeru ne bo, lahko pa povem, da bo takšen C pri nas na voljo že čez dober mesec. Pri nas bosta bolj priljubljeni različici C 180 in C 220 d (bodisi v limuzinski ali kombijevski različici), zato so pri zastopniku znamke za ti pripravili prav posebno akcijsko ponudbo. Pri nakupu bencinskih različic C 180 in C 180 T boste privarčevali približno 7.000, v primeru turbodizelskih C 220 d ter C 220 d T pa kar 8.000 evrov. To pomeni, da je lahko najcenejši C vaš za 38.990 evrov, medtem ko boste za kombijevski C 180 T odšteli dodatna dva tisočaka.
V tem trenutku je najdražja limuzinska različica C 300 d s štirikolesnim pogonom 4MATIC, ki stane slabih 60.000 evrov. Če se s ceno res želite pohvaliti sosedom, pa počakajte na prihod priključno-hibridnih različic, robustnega all-teraina ali pa, še bolje, tistih z oznakama AMG. Za konec naj povem, do so Nemci do danes prodali že več kot 10,5 milijona vozil razreda C, da je bila prejšnja generacija z 2,5 milijona prodanih najbolj uspešna ter da je bil razred C v zadnjih desetih letih najbolje prodajan mercedes-benz. Vse to so odlične popotnice za novo generacijo, s katero bodo še naprej prepričevali tiste kupce, ki cenijo udobje, varnost in tehnične inovacije, po besedah zastopnika znamke pa gre za osebe, stare slabih 50 let. Povsem možno je, da bo med njimi veliko tistih, ki so pred tem že vozili prejšnje generacije, saj imajo zelo zveste kupce, obenem pa stavijo tudi na nove, ki znajo ceniti dobre stvari. Očitno jih pri nas nekaj je, saj napovedujejo, da bodo do konca leta prodali 50 novih vozil. Polovico od teh so jih že, kupci pa so bolj kot proti bencinskim pogledovali proti turbodizelskim različicam, vse več povpraševanja pa je zaznati tudi na strani obeh priključnih hibridov.
Cene:
mercedes-benz C 180, 9-st. sam. (125+15 kW) – 45.900 EUR (38.990 EUR)
mercedes-benz C 200, 9-st. sam. (150+15 kW) – 48.900 EUR
mercedes-benz C 200 4MATIC, 9-st. sam. (150+15 kW) – 51.900 EUR
mercedes-benz C 300, 9-st. sam. (190+15 kW) – 52.900 EUR
mercedes-benz C 300 4MATIC, 9-st. sam. (190+15 kW) – 55.900 EUR
mercedes-benz C 200 d, 9-st. sam. (120+15 kW) – 48.900 EUR
mercedes-benz C 220 d, 9-st. sam. (147+15 kW) – 51.900 EUR (43.990 EUR)
mercedes-benz C 220 d 4MATIC, 9-st. sam. (147+15 kW) – 54.900 EUR
mercedes-benz C 300 d, 9-st. sam. (195+15 kW) – 56.900 EUR
mercedes-benz C 300 d 4MATIC, 9-st. sam. (195+15 kW) – 59.900 EUR
mercedes-benz C 180 T, 9-st. sam. (125+15 kW) – 47.900 EUR (40.990 EUR)
mercedes-benz C 200 T, 9-st. sam. (150+15 kW) – 50.900 EUR
mercedes-benz C 200 d T, 9-st. sam. (120+15 kW) – 49.900 EUR
mercedes-benz C 220 d T, 9-st. sam. (147+15 kW) – 52.900 EUR (44.990 EUR)
mercedes-benz C 220 d T 4MATIC, 9-st. sam. (147+15 kW) – 55.900 EUR
mercedes-benz C 300 d T, 9-st. sam. (195+15 kW) – 57.900 EUR