Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Citroën C4 in ë-C4

Domača premiera

Avtor prispevka: Gašper Miš
Kljub temu da so pri Citroënu od leta 1928 v razredu C prodali že več kot 12 milijonov vozil, od leta 2018, ko se je poslovil prejšnji C4, niso imeli pravega tekmovalca. C4 cactus je bil manjši, zato sta tu nova C4 ter ë-C4.
Citroën C4 in ë-C4
Foto: Anže Jereb
27. 1. 2021 ob 20:00
Komentarjev: 0

Da se trendi v avtomobilizmu spreminjajo s svetlobno hitrostjo, je jasno že takoj ob pogledu na nova modela. Če si s C4 cactus poleg imena delita še nekaj oblikovnih podobnosti, jih s prejšnjim C4 ali kakšno xsaro nimata prav dosti. Pravijo, da želijo danes poudariti dizajn, pestro izbiro in udobje. Če začnem pri prvem: novinca (prvi je klasičen, drugi pa električen) prav nič ne odstopata od drznega dizajna, ki je v vseh teh letih postal že kar zaščitni znak znamke Citroën. Da tole vseeno nista čisto klasični kombilimuzini, pač pa avtomobila, ki se z obliko nagibata bolj proti križancu, nakazujejo številne plastične obrobe okrog vozila, predvsem pa solidna oddaljenost od tal. Ta v primeru 18-palčnih platišč, ki so del serijske opreme, meri več kot 15 centimetrov. Vstopanje in izstopanje iz vozila je tako bolj enostavno za kolena, čeprav se je obenem treba navaditi na višji ter predvsem širši prag, ima pa voznik visok položaj sedenja, saj so njegove oči od tal odmaknjene kar 1,22 metra. Sama modela v dolžino merita 4,36, kar pomeni, da sta v primerjavi s C4 cactus daljša za slabih 20 centimetrov in podobno izstopata z obliko led svetil (vsa zunanja že serijsko svetijo v polni led tehniki) v obliki črke V, ki jih novinca mimogrede povzemata po konceptu Cexperience.

Da ni vse v zunanjosti, nakazujejo tudi vedno prisotni 10-palčni osrednji zaslon ter 5-palčni digitalni merilniki. Ti sicer ne prikazujejo veliko podatkov, so pa na voljo serijsko. Citroën se z novincema na srečo vrača tudi k ločenim stikalom za prezračevanje, da vam ne bo treba ves čas gledati in pritiskati samo na zaslon. Pohvalno! Za doplačilo ponujajo še fin in zelo svetel projekcijski prikazovalnik (ki je v kombinaciji z navigacijsko napravo del serijske opreme), kamero connected CAM ter nosilec za tablični računalnik, ki je opcijsko nameščen v predalu pred sovoznikom. Ob tem se lahko pohvalita še s 15 drugimi odlagalnimi mesti, 380-litrskim prtljažnikom ter največ prostora v predelu kolen, ko govorimo o drugi sedežni vrsti. Bolj založene različice ponujajo tudi 20 naprednih sistemov za pomoč pri vožnji, med serijskimi pa najdemo tako sistem za samodejno zaviranje v sili (active safety brake), sistem za ohranjanje vozila na voznem pasu (active lane keeping assist), opozorilnika na nevarnost trčenja ter nezbranost voznika, oba že v osnovi bereta prometne znake in vozniku postrežeta s priporočili o omejitvi hitrosti.

Poleg poudarjenega dizajna sta tu še druga in tretja točka, in sicer pestra izbira ter udobje. Za prvo skrbijo trije motorji v skupaj šestih konfiguracijah moči. To so bencinski družine puretech, dizelska BlueHDi ter povsem električna različica, imenovana ë-C4. Velika večina se bo odločila kar za klasiko, torej bodisi 1,2-litrsko trivaljno bencinsko ali pa 1,5-litrsko štirivaljno turbodizelsko. Tista z manj valji je na voljo v različicah puretech 100, 130 ter 155, kjer razvije 75 (102 KM), 96 (131 KM) oziroma 114 kilovatov moči (155 KM). Na dizelskem polu najdemo različici BlueHDi 110 ter 130, kar pomeni, da ti razvijeta 81 (110 KM) ter 96 kilovatov (131 KM). Prav vse po vrsti navor, katerega je od 205 do 300 Nm, prenašajo na sprednji kolesi preko šeststopenjskega ročnega menjalnika BVM6, medtem ko so močnejše različice citroëna C4 lahko opremljene tudi z osemstopenjskim samodejnim z oznako EAT8.

Kakšnih 15 odstotkov kupcev, kar v Sloveniji predstavlja približno 80 vozil letno, pa bo poseglo po električni različici ë-C4, ki bo tudi kmalu na voljo. V tem primeru govorimo o 100-kilovatnem (136 KM) elektromotorju spredaj, ki razvije 260 Nm navora. Deluje v povezavi s 50 kWh litij-ionsko baterijo, po podatkih cikla WLTP pa lahko z njo prevozi do 350 električnih kilometrov. Koliko v praksi, vam povemo, ko avtomobil dobimo na test, za zdaj pa mogoče to, da je menjalnik samodejni, garancija na baterijski sklop pa znaša osem let. Na klasični vtičnici takšne različice najbrž ne boste polnili, saj bi za to potrebovali en dan, boste pa na takoimenovanih wallboxih, na katerih se bo na eni fazi napolnil v sedmih urah in pol, preko trifaznega polnjenja z 11 kW pa bo napolnjen v petih. V primeru, da boste našli kakšno 100 kW hitro polnilnico, bo baterija polna v pol ure. Da se med tem časom ne boste preveč dolgočasili, je tu še posebna aplikacija My Citroën, ki omogoča, da z vozilom upravljate na daljavo. Prav vse različice novega citroëna C4 so serijsko na voljo še z vijačnimi vzmetmi in integriranimi hidravličnimi blažilniki, zato se po besedah zastopnika znamke z njim ne boste vozili, ampak lebdeli, na prvi vožnji pa se je izkazal le kot malce bolj udoben predstavnik tega razreda, tako da na letečo preprogo vseeno pozabite.

Tako novi C4 kot ë-C4 sta na voljo s štirimi paketi opreme (feel, feel pack, shine in shine pack), petimi barvnimi paketi, šestimi barvnimi kombinacijami oblazinjenja ter skupaj sedmimi barvami karoserije. Med njimi je brezplačna navadna bela, za ostale pa boste odšteli 500 evrov, le biserna rdeča bo vašo denarnico olajšala za 650 evrov. Vse to nanese na precej pestro barvno paleto, ki tako obsega več kot 180 različnih kombinacij, saj nekatere med seboj niso kompatibilne. Ker smo se že ravno dotaknili cen: za osnovni bencinski model puretech 100 BVM6 feel boste odšteli najmanj 18.150, za osnovni dizelski BlueHDi 110 BVM6 feel 20.050, za električni ë-C4 136 feel pa 35.450 evrov.

Če se boste tako kot 60 odstotkov končnih strank odločili za nakup preko financiranja, bo cena v osnovi 500 evrov nižja, 500 evrov vam ponujajo tudi v kombinaciji staro za novo. Pri električnem ë-C4 računajte še na ë-ugodnost, ki jo namenjajo nakupu polnilne postaje ali pa znižanju maloprodajne cene. Če boste v oglasih kje zasledili bistveno bolj privlačno ceno, bo to pomenilo osnovno ceno, znižano za vse možne popuste ter nepovratno subvencijo eko-sklada, ki letos znaša 4.500 evrov. Najbolj priljubljen bo sicer bencinski C4 puretech 130 BVM6, katerega cena se začne pri 19.450 (z opremo feel) in konča pri 22.050 evrih (shine). Zastopnik znamke, ki ima z novima modeloma velika pričakovanja, napoveduje še, da bodo trgovci po državi prodali precej vozil s samodejnim menjalnikom EAT8, ob 80 električnih različicah pa bo v razred, ki je lansko leto zabeležil prodajo slabih 8.000 vozil, letos pripeljali še dodatnih 450 z oznako C4.

Cene:

citroën C4 puretech 100 BVM6 feel, 6-st. roč. (75 kW) – 18.150 EUR
citroën C4 puretech 130 BVM6 feel, 6-st. roč. (96 kW) – 19.450 EUR
citroën C4 puretech 130 EAT8 feel, 8-st. sam. (96 kW) – 21.250 EUR
citroën C4 puretech 130 BVM6 feel pack, 6-st. roč. (96 kW) – 20.950 EUR
citroën C4 puretech 130 EAT8 feel pack, 8-st. sam. (96 kW) – 22.750 EUR
citroën C4 puretech 130 BVM6 shine, 6-st. roč. (96 kW) – 22.050 EUR
citroën C4 puretech 130 EAT8 shine, 8-st. sam. (96 kW) – 24.150 EUR
citroën C4 puretech 130 EAT8 shine pack, 8-st. sam. (96 kW) – 25.750 EUR
citroën C4 puretech 155 EAT8 shine pack, 8-st. sam. (114 kW) – 26.850 EUR
citroën C4 BlueHDi 110 BVM6 feel, 6-st. roč. (81 kW) – 20.050 EUR
citroën C4 BlueHDi 130 EAT8 feel, 8-st. sam. (96 kW) – 22.650 EUR
citroën C4 BlueHDi 110 BVM6 feel pack, 6-st. roč. (81 kW) – 21.550 EUR
citroën C4 BlueHDi 130 EAT8 feel pack, 8-st. sam. (96 kW) – 24.150 EUR
citroën C4 BlueHDi 110 BVM6 shine, 6-st. roč. (81 kW) – 22.650 EUR
citroën C4 BlueHDi 130 EAT8 shine, 8-st. sam. (96 kW) – 25.650 EUR
citroën C4 BlueHDi 130 EAT8 shine pack, 8-st. sam. (96 kW) – 27.250 EUR
citroën ë-C4 136 feel, n-st. sam. (100 kW) – 35.450 EUR
citroën ë-C4 136 feel pack, n-st. sam. (100 kW) – 36.750 EUR
citroën ë-C4 136 shine, n-st. sam. (100 kW) – 37.950 EUR
citroën ë-C4 136 shine pack, n-st. sam. (100 kW) – 39.550 EUR

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 20. 9. 2024
September 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829303101
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30010203040506

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 leti  |