V resnici je pri nas zares nov karavanski leon SP, ker se je petvratni pričel prodajati že dosti prej, ampak je bila višja sila kriva za hkratno predstavitev obeh modelov. Četrto generacijo vidite na fotografijah in Španci so ga pospremili z besedami, da je ’ustvarjen, da zasije’. Tudi zato so mu namenili kompletno led razsvetljavo zunaj in znotraj, dodali pozdrav ’Hola!’, ki vas v temi pričaka na tleh ob vratih, ambientalna osvetlitev znotraj pozdravi voznika in ga celo opozarja na določene stvari, obenem pa so leon povezali z vsemi možnimi napravami, da ga bodo mladi vzljubili tako kot v prejšnjih generacijah.
Leon je namreč model, ki uspeva globalno v segmentu prepričevati kar 10 let mlajše kupce od povprečja in to je za znamko izjemen uspeh. Tudi z novim ciljajo na aktivne pare okoli 40ih, ki so brez otrok, ter s karavanom na mlade družine. Seveda ne bodo imeli nič proti, če ga kupi tudi kakšen starejši voznik, v osnovi pa je namenjen mlajšim, kar izžareva tudi z dinamično obliko. Zelo privlačno so jo zašilili Španci in je gotovo najbolj skladna med vsemi njihovimi avtomobili zadnjih let. Nos je bolj pokončno odrezan, pokrov motorja daljši in bolj raven, zadek lepše zaobljen, vse skupaj pa se odraža tudi pri za 8 odstotkov boljši aerodinamiki.
Zunaj je novi leon za konkretnih 86 milimetrov daljši od predhodnika in zdaj meri 4.368 mm (sportstourer celo za 93 mm, dolžina 4.642 mm), k sreči je za 50 mm daljše tudi medosje (2,69 metra) in to se takoj odraža v 5 centimetrov večjem prostoru na zadnji klopi. Po drugi strani je malenkost ožji (-16 mm) in nižji (-3 mm). Prtljažnik je s 380 litri ostal enako velik, pri SPju pa zdaj meri kar 617 litrov, kar je 30 litrov več kot prej in ga uvršča med najprostornejše v segmentu. Ker je avto večji, je tudi malo težji, je pa zato karoserija za 10 odstotkov bolj toga kot prej, kar se pozna pri voznih lastnostih, ki morajo biti še vedno med bolj dinamičnimi. Zato ima sedaj med drugim na voljo še sistem DCC, ki uravnava delovanje podvozja.
Med bogatimi paketi opreme se pričakuje, da bo najbolje prodajan style, sicer pa imajo že vsi v osnovi pametni ključ, torej takšen, ki je lahko ves čas v žepu. Merilniki so seveda digitalni, zaslon ima 10,25 palca, osrednji zaslon na dotik pa je 8,25 ali 10-palčni (retina), ki vključuje tudi 3D-navigacijo. Leon praktično nima več gumbov, ampak so k sreči dovolj dobro zasnovali sam sistem, da ga hitro osvojite, ker je pri nekaterih avtomobilih danes kar težko hitro in predvsem varno najti nastavitve med vožnjo. Sploh pa se Španci hvalijo s povezljivostjo, saj ima vgrajeno SIM-kartico ter storitev SEAT connect, ki lahko voznika preko aplikacije obvešča o stanju njegovega leona, na primer podatkih o vožnji, parkirni lokaciji, ali pa na primer obvešča lastnika vozila, če ga trenutni voznik vozi prehitro. Pri priključnem hibridu bo na daljavo možno nastaviti še čas polnjenja in delovanje klimatske naprave.
Zelo pestra bo tudi ponudba motorjev: bencinskih bo kar 5, če jih štejemo glede na moč, ki bo 66 in 81 kW (90 in 110 KM pri 1.0 TSI in eTSI), 96 in 110 kW (130 in 150 KM pri 1.5 TSI in eTSI) ter 140 kW (190 KM pri 2.0 TSI). Dizelska sta dva dvolitrska s 85 in 110 kW (115 in 150 KM, 2.0 TDI evo), na voljo pa bo celo 1.5 TGI (96 kW/130 KM) na stisnjen zemeljski plin ter jeseni še 1.4 eHybrid, priključni hibrid s sistemsko močjo 150 kW (204 KM) ter baterijo s kapaciteto 13 kWh in z električnim dosegom do 60 kilometrov. Za jesen je že napovedan tudi model cupra leon, zvezda znamke Cupra pa zna postati popolnoma nov model formentor, ki bo pri nas po napovedih prav tako še letos.
Več o tem privlačnem modelu si lahko preberete tukaj, uvoznik pa nam je med drugim izdal, da misli letos prodati 10 teh vozil in z novo znamko predvsem dvigniti tudi SEAT na višji nivo. Gre za iskanje niše med volumenskimi in premium vozili, kamor Cupra odlično spada. Kmalu naslednje leto pripelje še popolnoma električni model el-born, 2024 pa še en nov model iz segmenta A SUVe. Tudi formentor naj bi bil kar priljubljen, saj bi jih morali v naslednjem polnem letu prodati že 200, leta 2022 pa celo 300.
Zvezde bodo torej sijale tudi pri Špancih, ki so v koncernu, vsaj po uspehu, v zadnjih letih znamka, ki najbolj raste. Lansko leto je bilo celo najboljše v zgodovini, saj so prodali več kot 570 tisoč vozil, od tega so jih več kot pol milijona proizvedli v Martorellu. Znamka, ki se je pred 70imi leti podala na pot, da bi Španijo postavila na kolesa, torej uspešno pelje naprej in tudi v Sloveniji z 12. mestom skrbi za pestrost na cestah. Novi leon naj bi z 220 prodanimi petvratnimi modeli in 250 karavani to samo še podkrepil.
Še nekatere cene za novi leon:
seat leon 1.0 TSI (66 kW) reference – 16.499 EUR
seat leon 1.0 TSI (81 kW) reference – 17.742 EUR
seat leon 1.0 TSI (81 kW) style – 19.273 EUR
seat leon 1.0 TSI (81 kW) xcellence – 21.046 EUR
seat leon 1.0 TSI (81 kW) FR – 21.146 EUR
seat leon 1.5 TSI (96 kW) style – 20.589 EUR
seat leon 1.5 TSI (96 kW) xcellence – 22.356 EUR
seat leon 1.5 TSI (110 kW) xcellence – 23.483 EUR
seat leon 1.5 eTSI (110 kW) xcellence – 26.250 EUR
seat leon 1.5 eTSI (110 kW) FR – 26.350 EUR
seat leon 2.0 TDI (85 kW) reference – 20.497 EUR
seat leon 2.0 TDI (85 kW) style – 22.029 EUR
seat leon 2.0 TDI (110 kW) style – 26.133 EUR
seat leon 2.0 TDI (110 kW) FR – 27.923 EUR
Karavanska različica sportstourer je za 1.100 EUR dražja.