Torej štiri generacije in okoli 25 let kasneje je audi A3 spet nov in bi moral spet ponuditi več kot golf, s katerim si deli kar nekaj tehnologije. Nikakor pa cene, ki je približno za četrtino višja, zato moramo upravičeno pričakovati še več uporabne in napredne tehnologije, še boljše materiale, še več možnosti dodatne opreme in še več ugleda in posebnosti nasploh.
Kar 5 milijonov članov že šteje družina A3, kolikor so jih prodali v treh generacijah, tretje v 1,747 milijona primerkih, med katerimi je bilo tudi kar 82 tisoč kabrioletov. Četrta generacija bo (vsaj na začetku) na voljo le kot petvratna izvedenka s prisekanim zadkom (sportback) ter limuzina. Kljub enaki medosni razdalji kot pri predhodniku je novi v dolžino zrasel za 33 milimetrov na račun daljšega nosu, saj je spredaj daljši previs zaradi sodobnih varnostnih zahtev. Tudi širina je za 31 mm večja in čeprav je ostal enako visok, je spredaj za glave 7 mm več prostora. Pokrov motorja je po novem iz aluminija, prtljažni prostor pa je s 380 litri ostal enako velik. Z zlaganjem naslonjal klopi se lahko poveča na 1.200, medtem ko pri limuzini meri 425 litrov. Limuzina je sicer za okoli 15 cm daljša od petvratnega, s svojim lepo zaključenim zadkom pa ponuja še precej več elegance.
Tudi zato uvoznik pričakuje, da bo delež limuzin med vsemi prodanimi A3 pri nas to generacijo večji. Ocenjuje, da se bo letos zanjo odločilo 30 voznikov, medtem ko za sportback 130, prihodnje leto pa 100 limuzin in 300 sportbackov, kar naj bi skupaj predstavljalo kar 20 odstotkov prodaje Audija v Sloveniji. Cena za osnovni model 30 TFSI je postavljena na 25.400 EUR, za prve kupce pa so pripravili 2.600 evrov popusta, torej bo osnovna cena pod 23 tisočaki. Limuzina je v povprečju za okoli 1.000 evrov dražja.
Pri obliki ne boste opazili nobene revolucije, razen če bi bila to lahko nova oblika boka, kjer je zdaj najti tudi vdolbine v pločevini, do te generacije pa vedno le izbokline, kar je bil še poseben izziv za inženirje, ki so z novo obliko morali najti rešitev pri izdelavi. Seveda A3 ohranja značilno ramensko linijo, ki krasi vse audije, pa tudi ’quattro okvirje’ koles, medtem ko so satovje maske s starih modelov RS prenesli celo na vstopne modele, da izgledajo bolj dinamično. Audi obljublja tudi zelo dinamično samo vozniško izkušnjo, kar bomo kmalu preizkusili na testu, zato ponuja kar tri možnosti izbire pri podvozju: klasično, za 15 mm nižje športno, ali za 10 mm nižje prilagodljivo, ki je seveda najdražje.
Od motorjev so trenutno na voljo 1,0 in 1,5-litrska TFSIja (oznaki 30 TFSI in 35 TFSI) z močjo 81 (110) ali 110 kW (150 KM) ter 2,0-litrski TDI (oznaki 30 TDI in 35 TDI) z močjo 85 (116 KM) ali 110 kW (150 KM). Ponudbo pa bo kmalu obogatil še cel kup novih različic, med katerimi bo za koga zanimiv g-tron s pogonom na zemeljski plin (CNG, 1,5-litrski TFSI s 96 kW/131 KM), za varčneže 30 TFSI in 35 TFSI s tehnologijo mHEV (mikro hibrid) z 48-voltnim omrežjem, za navdušence nad priključnimi hibridi pa 40 in 45 TFSI e, prvi s sistemsko močjo 150 (204), drugi pa 180 kW (245 KM). V primerjavi s starim modelom A3 e-tron lahko baterija novega namesto 8,8 kWh zdaj shrani bruto 13,2 kWh energije, s čimer naj bi v teoriji prevozil do 60 električnih kilometrov. Ponudba različic se ne bo končala tukaj, saj bo seveda na voljo tudi štirikolesni pogon quattro, pri različici 40 TFSI (190 KM) opcijsko, pri 40 TDI (200 KM) in S3 TFSI (310 KM) pa serijsko.
audi e-tron sportback Kakšno besedo velja nameniti še notranjosti, kjer boste najprej opazili digitalne merilnike (zaslon 10,25 palca, ob doplačilu 12,3 palca) ter multimedijski sistem, vmesnik pa je poleg zaslona na dotik (10,1 palca) ohranil tudi pomembnejše fizične gumbe ter povsem nov gumb MMI, pri katerem za izbiro služi drsna ploščica, ki preizkušeno odlično deluje. Zanimivo je, kako so po novem namestili zračnike nad armaturno ploščo, ker tam zaradi velikega zaslona ni bilo več prostora, A3 pa ponuja tudi pravi projekcijski zaslon na sprednje steklo. Običajno različico in S line (če so luči matrične LED) boste lahko ločili še po različni grafiki luči spredaj, kar je zelo zanimiva novost in v prihodnosti obljublja številne možnosti personalizacije. In med kupom sistemov, ki bdijo nad vašo vožnjo, velja omeniti tistega, ki 3 minute pred in 3 minute po zagonu motorja nadzoruje okolico in opozori voznika, če slučajno pripelje kakšno vozilo, ki ga sam ne bi opazil.
audi e-tron sportback Ogromno tehnologije, dolg seznam dodatne opreme in izjemna izbira med pogoni so razlogi, da lahko Audi brez zadrege postavi ceno novega A3. Kaj nas še čaka v bližnji prihodnosti, pa nam je uvoznik prikazal tudi z ekskluzivnim atraktivnim novim modelom e-tron sportback v prav tako povsem novem salonu Avtohiše Vrtač v Kranju, kjer si lahko seveda že ogledate in preizkusite novi audi A3.
Nekatere cene za novi audi A3:
audi A3 sportback 30 TFSI – 25.400 EUR
audi A3 sportback 30 TFSI advanced – 26.500 EUR
audi A3 sportback 30 TFSI S line – 28.000 EUR
audi A3 sportback 35 TFSI – 27.600 EUR
audi A3 sportback 35 TFSI advanced – 28.540 EUR
audi A3 sportback 35 TFSI S line – 29.900 EUR
audi A3 sportback 35 TFSI S tronic S line – 31.900 EUR
audi A3 sportback 30 TDI – 27.600 EUR
audi A3 sportback 30 TDI advanced – 28.500 EUR
audi A3 sportback 30 TDI S line – 29.990 EUR
audi A3 sportback 35 TDI S tronic – 31.200 EUR
audi A3 sportback 35 TDI S tronic advanced – 32.150 EUR
audi A3 sportback 35 TDI S tronic S line – 33.650 EUR
za audi A3 limuzina je doplačilo med 850 in 1.190 EUR