Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Mercedes-Benz GLA, GLE kupe in GLS

Domača premiera

Avtor prispevka: Gašper Miš
Še ne tako dolgo nazaj, le kakšnih 15 let, so v Stuttgartu ponujali samo dva od tal bolj oddaljena modela – legendarni razred G in že takrat bolj nastopaški ML. Danes jih je v ponudbi kar devet, od najmanjšega, ki sliši na ime GLA, do GLE kupe, ki s kupeji seveda nima dosti skupnega, in največjega z oznako GLS.
Mercedes-Benz GLA, GLE kupe in GLS
Foto: Gašper Miš
19. 6. 2020 ob 1:30
Komentarjev: 0

Začnimo pri najmanjšem - križancu GLA. Ta vstopa v svojo drugo generacijo, gre pa za model, ki navdih črpa v kombilimuzini razreda A, do milimetra enako medosje pa mu prinaša delitev platforme MFA2 (Modular Front-wheel-drive Arhitecture 2). Posledično je tudi v dolžino razlika komajda opazna, je pa zanimivo GLA celo slab centimeter krajši. Bodočim kupcem bo zato bistveno bolj pomembno, da se v njem sedi za 14 centimetrov višje, je pa sam avtomobil v primerjavi z razredom A višji za 17, zato v njem pričakujte tudi nekaj več nadglavnega prostora. Prtljažnik namesto 370 sprejme 435 litrov, oziroma 14 več kot v prvi generaciji. Oblikovno je seveda blizu kombilimuzini, le da je razred A za odtenek bolj ostro zašiljen, novi GLA pa je bolj napihnjen in prikupen, da ne gleda tako jezno v svet. V notranjosti je razlik še manj, torej kabina ostaja vrhunska, dodobra digitalizirana in je nasploh prijeten prostor za nenaporno požiranje kilometrov.

Delitev platforme novincu prinaša tudi že znane motorne različice. Skupaj jih je na voljo pet, od tega tri dizelske, dve pa bencinski. Osnovno izbiro predstavlja 2,0-litrski štirivaljni turbodizel z oznako 180 d, kjer je moči za 85 kilovatov (116 KM), je pa ta motor na voljo še v različicah 200 d s 110 kilovati (150 KM) ter 220 d s 140 kilovati (190 KM). Pogon je v osnovi na sprednji kolesi (za dodatnih 2.280 evrov sta v dveh primerih na voljo tudi štirikolesni različici 4MATIC), menjalnik pa v vsakem primeru nov osemstopenjski robotizirani 8G-DCT. Bencinski GLA 200 ima edini menjalnik s sedmimi namesto osmimi stopnjami, obenem pa tudi motor z le 1,3 litra delovne prostornine. Ker vsem različicam pomaga še turbopolnilnik, moči ni malo, natančneje 120 kilovatov (163 KM), kdor pa bo vseeno hotel več, bo izbiral med različicama GLA 250 in 250 4MATIC, kjer je te za 165 kilovatov (224 KM).


Z dobrimi 14 centimetri oddaljenosti od tal vsi vemo, da GLA ni terenec, ga pa lahko kljub temu opremite s tehničnim paketom za terensko vožnjo. Še bolj verjetno je, da ga boste posadili na znižano podvozje, ki je del paketa AMG line, kdor bolj ceni udobje, pa bo izbiral med osnovnim paketom ali dodatki style in progressive. Za novi GLA, ki je od primerljivo motorizirane kombilimuzine dražji za približno 4.500 evrov, boste v primeru različice GLA 180 d s sprednjim pogonom ter robotiziranim menjalnikom odšteli slabih 35 tisočakov, za solidno opremljen in motoriziran pa najbrž še kakšnih 10 več – v bistvu bo končna cena najbolj odvisna od števila kljukic na dolgem seznamu dodatne opreme.

Cene:

mercedes-benz GLA 180 d, 8-st. rob. (85 kW) – 34.950 EUR
mercedes-benz GLA 200 d, 8-st. rob. (110 kW) – 36.900 EUR
mercedes-benz GLA 200 d 4MATIC, 8-st. rob. (110 kW) – 39.180 EUR
mercedes-benz GLA 220 d, 8-st. rob. (140 kW) – 39.900 EUR
mercedes-benz GLA 220 d 4MATIC, 8-st. rob. (140 kW) – 42.180 EUR
mercedes-benz GLA 200, 7-st. rob. (120 kW) – 35.900 EUR
mercedes-benz GLA 250, 8-st. rob. (165 kW) – 41.600 EUR
mercedes-benz GLA 250 4MATIC, 8-st. rob. (165 kW) – 43.880 EUR

Naslednja novost vse stavi na to, da vas bodo drugi opazili. Gre za GLE kupe, ki ima v primerjavi s klasičnim GLE 6 centimetrov krajše medosje, a je na račun drugačnega zadnjega previsa vseeno daljši za poldrugi centimeter. Zaradi nizke strehe, ki mu prinaša precej neposrečeno ime, je novinec sicer dobre 4 centimetre nižji ter slabe 4 širši od običajnega modela, zato izgleda še bolj nastopaško. Z izjemo tega in za palec večjih litih platišč sta do B-stebrička avtomobila praktično identična, zadek pa je na račun nizke strehe, manjšega stekla in nekoliko drugače zašiljenih LED-luči bolj dinamičen. Posledično je GLE kupe lahko registriran le za pet potnikov in ne sedem, nasploh je malce slabše pregleden in v drugi vrsti ponuja 65 milimetrov manj nadglavnega prostora. 655 litrov prtljažnega prostora, kot ga ponuja, seveda ni malo, je pa res, da jih lahko klasičen GLE pogoltne še 170 več.


Če pri novem GLA kaj drugega kot štirivaljni motorji niti niso na voljo, je pri GLE kupe zgodba nekoliko drugačna. No, eden je vseeno v ponudbi, in sicer 2,0-litrski turbodizel z oznako 350 de. Oznaka de še ne pomeni, da ga izdelujejo v Nemčiji, čeprav najbrž ga, pač pa, da gre za priključni hibrid. Sistemske moči je za 235 kilovatov (320 KM), litij-ionska baterija, ki se skriva v dnu prtljažnika, pa ima kapaciteto 31,2 kWh, kar bi moralo v praksi zadostovati za približno 80 električnih kilometrov. V ponudbi sta še dva šestvaljna dizelska motorja s prostornino treh litrov. Prvi z oznako 350 d in okroglimi 200 kilovati (272 KM), ter močnejši 400 d, kjer je moči za 243 (330 KM). Kdor išče bencinski motor, bo dobil pravega – trilitrski šestvaljni s kar 320 kilovati (435 KM), na zadku podkrepljen z oznako AMG 53. Ne glede na to, v katero smer se nagibate, je pogon štirikolesni, menjalnik pa devetstopenjski samodejni.

Podobno kot pri v povprečju 3.500 evrov cenejšem GLE, boste tudi tu lahko doplačali dodatnih 2.500 evrov za prilagodljivo zračno vzmetenje AIRMATIC, za slabih 10 pa je GLE kupe lahko postavljen tudi na elektrohidravlično E-ACTIVE BODY CONTROL. Cena osnovnega vozila znaša najmanj 83.290 (GLE kupe 350 de 4MATIC, 9-st. sam.) in največ 115.200 evrov (GLE kupe 53 4MATIC+, 9-st. sam.).


Cene:

mercedes-benz GLE kupe 350 de 4MATIC, 9-st. sam. (235 kW) – 83.290 EUR
mercedes-benz GLE kupe 350 d 4MATIC, 9-st. sam. (200 kW) – 92.350 EUR
mercedes-benz GLE kupe 400 d 4MATIC, 9-st. sam. (243 kW) – 98.900 EUR
mercedes-AMG GLE kupe 53 4MATIC+, 9-st. sam. (320 kW) – 115.200 EUR

Za konec je tu še največji GLS. Tudi ta vstopa v novo generacijo in ko sem ga pred dnevi prvič videl na cesti, priznam, da sem za trenutek pomislil, da smo prišli že tako daleč, da je klasičen GLE postal čisto prevelik. No, ko sem nekaj sekund zatem na ostro odsekanem zadku videl, da so tam nalepljene črke G, L in S, sem si kar malo oddahnil. GLS je z malce več kot 5,20 metra dolžine res glomazen avtomobil, ki bo v novi obleki še hudo mešal štrene BMWju X7 in podobnim. Napram prej omenjenemu GLE je daljši za kar 28 centimetrov, obenem pa na parkirišču zavzame še več prostora kot kompaktna in dolga različica hišnega kombija razreda V. Če želite, lahko na novi GLS res gledate kot na en fin kombi, ker ima že v osnovi sedem sedežev (opcijsko pa šest), ob tem pa še 355 litrov uporabnega prostora. Da o opremi, finih materialih in nasploh odlični izdelavi sploh ne izgubljam besed …

Za premikanje kar 2.500 kilogramov težkega kolosa, je pod velikim motornim pokrovom nameščen vsaj 3,0-litrski turbodizelski šestvaljnik z bodisi 210 (286 KM) ali pa 243 kilovati moči (330 KM). Če želite biti res na varni strani, češnjo na vrhu smetane predstavlja GLS z oznako 580. Tu je motor turbobencinski, in sicer 4,0-litrski V8, ki razvije kar 360 kilovatov (489 KM), navora pa je za okroglih 700 Nm. Ne glede na izbrano različico se navor suvereno prenaša na vsa štiri kolesa, za kar skrbi sistem 4MATIC, za elegantno prestavljanje pa devetstopenjski samodejni menjalnik 9G-tronic.

Približno osem tisočakov cenejši od razreda S je, pa še vedno postavljen na prilagodljivo zračno vzmetenje AIRMATIC ter z enako črko v imenu. Po žepu vas bo udaril za najmanj 98.405 (GLS 350 d 4MATIC, 9-st. rob.), za predvidoma najbolj priljubljen model boste odšteli 104.195 evrov (GLS 400 d 4MATIC, 9-st. rob.), medtem ko boste za najdražji bencinski GLS 580 že v osnovi odšteli več kot 150 tisočakov (GLS 580 4MATIC, 9-st. rob.). Z dodatki, ki seveda niso poceni, pričakujte, da se bo cena brez težav povzpela do okroglih 200, če tudi to ni za vas, pa lahko še vedno počakate na prihod prestižne različice mercedes-maybach GLS 600 4MATIC, da bo res vse, kot mora biti.

Cene:

mercedes-benz GLS 350 d 4MATIC, 9-st. rob. (210 kW) – 98.405 EUR
mercedes-benz GLS 400 d 4MATIC, 9-st. rob. (243 kW) – 104.195 EUR
mercedes-benz GLS 580 4MATIC, 9-st. rob. (360 kW) – 154.000 EUR

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 8. 9. 2024
September 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829303101
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30010203040506

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 leti  |