GLB mu pravijo, ta pa se tako po velikosti kot abecedi vriva med obstoječa modela GLA in GLC. Ker ima v oznaki še črko B, to pomeni, da gre za križanec na osnovi razreda B. V primerjavi z njim je daljši za dobrih 20 centimetrov, še bolj pomembno pa je to, da se v njem višje sedi, kar šteje največ. Če novinca primerjam z GLA in GLC, je bližje slednjemu, saj je s 4,63 metra dolžine od njega krajši le za 22 milimetrov. Ker pa GLB bolj kot na dinamično obliko stavi na prostornost, v primerjavi z razred večjim GLC ponuja celo več uporabnega prostora. Vem, da nekaterim ne bo všeč, češ da je preveč 'škatlast', meni pa se je prikupil prav z oglato obliko, ki spominja na stari dobri GLK. Podobno kot tam je tudi tu pokrov motorja postavljen precej položno, maska in zadek pa sta ostro odsekana. Da gre za križanca z zvezdo na nosu, bo vseeno jasno takoj, ker ohranja nekaj značilnih oblikovnih potez, kot na primer motorno masko z bodisi eno ali dvema kromiranima lamelama ter prepoznavni LED-svetlobni podpis dnevnih luči. Sama žarometa sta v osnovi halogenska, za LED boste doplačali dober tisočak, pri litih platiščih pa izbirali v razponu od najmanj 17 do največ 21 palcev.
V notranjosti boste najprej opazili, da je armaturna plošča praktično identična tisti, kakršno ima novi B, to pa pomeni, da tam kraljujeta dva velika zaslona. Po diagonali merita bodisi 7, opcijsko celo 10,25 palca, multimedijski sistem pa je podprt z MBUX, ki ga lahko v kratkem pričakujemo še v slovenščini. Bolj kot z moderno armaturno ploščo vas bo novi GLB navdušil s svojo prostornostjo. Četudi zunaj tega ne kaže, lahko opcijsko prevaža tudi do sedem potnikov, je pa res, da sta lahko tista, posedena na doplačilni šesti in sedmi sedež v tretji vrsti, zaradi varnosti visoka le do 168 centimetrov. Da je opcija tako v osnovi namenjena predvsem velikim družinam z več otroki in ne toliko prevozu odraslih oseb, pove tudi to, da sta oba sedeža opremljena s sidrišči isofix. Po dva para najdemo tudi v drugi vrsti, ta pa je lahko v primeru, da dodatnih sedežev ne boste izbrali, na voljo tudi z vzdolžnim pomikom, ki znaša kar 14 centimetrov.
Od števila sedežev in postavitve le-teh je odvisen tudi prtljažni volumen, ki pri GLB meri bodisi 150, 500 ali celo 570 litrov. Tudi če kdo išče avtomobil za selitveni servis, bo z novincem lahko shajal, saj je s podiranjem druge vrste volumen moč povečati do kar 1.805 litrov. Kljub temu da Mercedes-Benz novi GLB po velikosti postavlja med kompaktne modele, ta na področju varnostnih in asistenčnih sistemov vseeno nič ne zaostaja za največjimi. V bistvu so na voljo vsi že znani sistemi, pogrešali boste le asistenco za vleko prikolice, ki v tem primeru ni na voljo, je pa vlečna kljuka, na katero boste lahko pripeli do dve toni težko prikolico.
Čeprav novinec stoji na platformi MFA2, ki je podlaga tudi za nova A in B ter modele, ki iz njiju izvirajo, je njegova medosna razdalja daljša za okroglih 10 centimetrov. Delitev platforme GLBju posledično prinaša tudi že znane motorne različice. Prav vse so prisilno polnjene in štirivaljne, za zdaj pa jih je na voljo šest. Tri so dizelske, tri pa bencinske. Če tokrat začnem z dizelskimi, ki bodo pri kupcih predvidoma bolj priljubljeni, lahko povem, da pri prostornini 2,0 litra razvijejo od 85 (116 KM), preko 110 (150 KM) do 140 kilovatov moči (190 KM). Bencinske so še nekoliko močnejše, vstopno izbiro pa za zdaj predstavlja GLB z oznako 200. V tem primeru gre za 1,3-litrski motor (ki smo ga lahko že preizkusili v razredu A, v zadnjem času pa poganja tudi v večino novih nissanov in renaultov), ki razvije 120 kilovatov moči (163 KM), seveda pa sta v ponudbi še dva dvolitrska. Prvi se skriva pod oznako GLB 250, kjer je moči za 165 kilovatov (224 KM), drugi pa GLB 35, ki jih razvije 225 (306 KM).
V drugi polovici leta lahko pričakujemo še prihod cenejše bencinske različice GLB 180, drugo leto pa še povsem električni EQB. Napram razredoma A in B velja omeniti še, da v ponudbi GLBja ni ročnih menjalnikov. Prav vsi po vrsti so 7- (za zdaj le v primeru vstopne bencinske različice GLB 200) ali pa 8-stopenjski robotizirani z dvojno sklopko, z izjemo vstopnih različic obeh polov pa lahko kupci posežete še po štirikolesnem pogonu 4MATIC. Ta v načinih eco in comfort v osnovi 80 odstotkov navora prenaša na sprednji ter 20 na zadnji kolesi, v načinu sport pa je razmerje 70 proti 30. Pri različicah z dodatnim paketom za terensko vožnjo pogon v načinu off-road deluje kot zapora diferenciala z osnovno razporeditvijo navora v razmerju 50 proti 50. Komur je za terenske podvige bolj malo mar, pa bo najbrž izbral kar različico s sprednjim pogonom, ki je od štirikolesne v povprečju za približno 2.300 evrov cenejša.
Kupci lahko poleg osnovne opreme novi GLB naročite še s paketi style, progressive in AMG line. Prvim je na voljo tudi posebna različica edition 1, kakršno vidite na fotografijah, prav vsi pa lahko izberete še paket off-road, ki novinca opremi z nekaj robustne plastike, asistentom za nadzorovan spust ter prej omenjenim voznim načinom off-road. Kar se cen tiče, bo do prihoda različice GLB 180 najcenejši dizelski GLB 180 d s ceno 36.950 evrov, le 40 evrov več boste odšteli za bencinski GLB 200.
Vrh ponudbe z osnovno ceno 54.900 evrov za zdaj predstavlja različica AMG GLB 35 4MATIC, je pa res, da se bodo tudi cene tistih najbolj priljubljenih (med njimi izpostavljajo GLB 200 d, bodisi v kombinaciji s sprednjim ali štirikolesnim pogonom) z dodatno opremo hitro povzpele nad 45 tisočakov. Med doplačili bi omenil tri, in sicer poldrugi evrski tisočak za dodatna sedeža v tretji vrsti, slabih 500 evrov za vzdolžno pomično drugo vrsto ter malce manj kot 200 za zložljivo naslonjalo sovoznikovega sedeža. Zastopnik znamke zaključuje z besedami, da z modelom v prvi vrsti nagovarja mlade družine, ki potrebujejo prostoren avtomobil, nekaj zanimanja pa bo GLB zagotovo pritegnil tudi med tistimi, ki bi sicer pogledali v smer novega Bja. Približno 70 takšnih bodo našli na letni ravni.
Cene:
mercedes-benz GLB 180 d, 8-st. rob. (85 kW) – 36.950 EUR
mercedes-benz GLB 200 d, 8-st. rob. (110 kW) – 38.540 EUR
mercedes-benz GLB 200 d 4MATIC, 8-st. rob. (110 kW) – 40.820 EUR
mercedes-benz GLB 220 d, 8-st. rob. (140 kW) – 41.580 EUR
mercedes-benz GLB 220 d 4MATIC, 8-st. rob. (140 kW) – 43.860 EUR
mercedes-benz GLB 200, 7-st. rob. (120 kW) – 36.990 EUR
mercedes-benz GLB 250, 8-st. rob. (165 kW) – 42.670 EUR
mercedes-benz GLB 250 4MATIC, 8-st. rob. (165 kW) – 44.950 EUR
mercedes-AMG GLB 35 4MATIC, 8-st. rob. (225 kW) – 54.900 EUR