Samozavesti torej Francozom ne manjka, pa so to le prazne besede? Niti najmanj, captur je res sodoben avto s številnimi novostmi, zaradi katerih bo bistveno boljši od predhodnika, ki nas ni nikoli preveč prepričal. 1,5 milijona so jih prodali v prvi generaciji po vsem svetu, prodaja se v več kot 70 državah in tudi pri nas je bil vsa leta vodilni v segmentu. V zadnjem letu je bilo v Sloveniji prodanih kar 2.369 capturjev, kljub temu da je bil že praktično model v odhodu. Poleg tega je zelo zgovoren še podatek, da je leta 2015 segment B SUV pri nas zavzel 12,8 % tržnega deleža, lani pa že kar 23,6 %.
Kaj je novega? V bistvu vse. Oblika je sicer prepoznavno capturjeva, le da so luči povsem nove in pri vseh paketih opreme polne LED. Izboljšana je aerodinamika, sam avto je tudi malenkost daljši (+ 11 cm), 4,23 metra meri v dolžino, medosje pa je zraslo za 2 cm na 2,63 metra. S tem so pridobili predvsem potniki na zadnji klopi, malo več prostora je tudi v širino, prtljažnik pa po novem meri največ 536 litrov, ko je vzdolžno pomična klop (za 16 cm) potisnjena povsem ob sprednja sedeža, da praktično ni prostora za noge. Potniki zadaj so v boljših modelih po novem deležni še zračnikov in USB-vhodov, ki so na sredinskem naslonu med sprednjima sedežema.
Prav tako je veliko odlagalnih mest, ki skupaj spredaj merijo 27 litrov, armaturna plošča pa je, enako kot pri cliu, zasukana k vozniku. Vsak bo opazil bistveno boljše materiale, ki so marsikje mehki, s čimer captur sili malo višje v razredu, zato pri Renaultu pričakujejo boljšo prodajo dražjih različic z vsemi bonbončki, med drugim z največjim zaslonom med konkurenco, ki v diagonalo meri 9,3 palca, kar 10,2-palčni je lahko tudi zaslon z merilniki pred voznikom. Posebej velja omeniti ‘lebdečo’ sredinsko konzolo, ki bo na voljo pri najbogatejših paketih opreme z robotiziranim menjalnikom, pod katero bo prostor za indukcijsko polnjenje telefona. Znotraj je na voljo 8 ambientalnih osvetlitev, 18 barvnih kombinacij, zunaj pa kar 90, saj si lahko omislite različne barve strehe, karoserije, plastičnih okraskov in podobno.
Izbirali boste lahko med petimi paketi opreme, med katerimi sta seveda ponovno ‘edition one’ in ‘initiale Paris’, osnovni ‘life’ pa je na voljo le pri bencinskem motorju TCe 100, pri čemer ne vključuje klimatske naprave in radia, zato bo smiselno doplačilo še za paket ‘cool’ z omenjenima dodatkoma za 1.000 EUR, večina pa bo enostavno izbrala dražje pakete opreme. Osnovni captur bo namreč z rednim popustom 800 EUR ob lansiranju stal 14.190 EUR, s financiranjem pa še 400 EUR manj. Prvi kupci bodo dobili tudi dodaten komplet zimskih gum in ‘My Revision’ (pogodba o vzdrževanju za 5 let ali 100.000 km) po polovični ceni.
Sicer pričakujejo, da naj bi se vozniki pri nas najbolj pogosto odločali prav za vstopni litrski turbobencinski motor TCe 100 z litrom delovne prostornine in 74 kW (100 KM), kdor bo želel več moči, pa bo lahko izbral 1,3-litrski TCe v različicah 130 (96 kW/130 KM) in 150 (113 kW/155 KM). Pri 130 bo na voljo ročni ali robotizirani menjalnik, pri 150 pa bo serijsko robotizirani EDC. Tudi dizelska motorja 1.5 dCi bosta na voljo, različici 95 (70 kW/95 KM) in 115 (85 kW/115 KM), slednja prav tako tudi z EDC, najbolj nestrpno pa pričakujemo spomladi E-TECH plus-in, ki bo prvi priključni hibrid v razredu z novim 1,6-litrskim bencinskim motorjem in baterijo s kapaciteto 9,8 kWh, s katero bo lahko na elektriko prevozil od 45 do 65 kilometrov in ki naj bi bil zelo velik Renaultov korak v elektrifikacijo voznega parka.
Še nekatere cene (brez popusta 800 EUR in dodatnega popusta 400 EUR v primeru financiranja):
renault captur TCe 100 life – 13.990 EUR
renault captur TCe 100 zen – 15.690 EUR
renault captur TCe 100 intens – 17.490 EUR
renault captur TCe 130 intens – 19.690 EUR
renault captur TCe 130 EDC intens – 21.390 EUR
renault captur TCe 130 EDC edition one – 23.290 EUR
renault captur TCe 150 EDC initiale Paris – 28.090 EUR
renault captur dCi 95 zen – 16.690 EUR
renault captur dCi 115 edition one – 21.590 EUR
renault captur dCi 115 EDC initiale Paris – 26.690 EUR