Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Audi A4

Domača premiera

Avtor prispevka: Gašper Miš
Čeprav na trgu kar mrgoli križancev, audi A4 z 18-odstotnim tržnim deležem pri nas velja za najbolje prodajan model znamke. Tik za petami sta mu Q3 in Q5, prenovljena štirica pa bo prihodnje leto prepričala 200 kupcev.
Audi A4
Foto: Gašper Miš
29. 11. 2019 ob 22:00
Komentarjev: 0

Da je A4 priljubljen model premijskega srednjega razreda, je jasno in to potrjujejo tudi prodajne številke. V 25 letih so jih širom sveta prodali kar 7,5 milijona in čeprav delež audija A4 in njemu podobnih modelov zaradi priljubljenosti križancev iz leta v leto pada, so jih samo lani prodali več kot 380.000. To pomeni, da se je vsak peti kupec pri Audiju odločil za klasiko. Ker so od predstavitve pete generacije (ki zaradi modela 80, ki ga je nasledil, nosi interno oznako B9) do danes minila že polna štiri leta, so se Nemci odločili in model dodobra prevetrili. Sami pravijo, da gre za produktno izboljšavo, ki so pri Audiju običajno minimalistične narave, ta pa ni. Vsaj ne zunaj.

Trdijo celo, da v zgodovini znamke še noben model s prenovo ni bil deležen tolikšnih sprememb. Nisem čisto prepričan, če to res drži, je pa res, da bo pozorno oko vseeno opazilo precej razlik. Z izjemo motornega pokrova, strehe in vrat prtljažnika so baje čisto vsi deli novi, najbolj pa izstopajo nova LED-svetila (zaradi katerih spominja na razred večji A6), nova motorna maska (ta je širša in nižja), nad njo pa še dodatna reža, ki imitira tri odprtine, kakršne je imel legendarni sport quattro. Temu se poklanja še z bolj poudarjeno bočno linijo, kjer najdemo na novo oblikovana lita platišča, novih je še nekaj karoserijskih barv in ostalih malenkosti. V notranjosti novosti ni toliko: nov je multimedijski sistem z vedno velikim 10,1-palčnim zaslonom, ki je občutljiv na dotik, to pa pomeni, da so lahko s prenovo odstranili še vrtljiv upravljalnik. Na njegovo mesto so postavili zaprt predal, dovolj velik za pametni ključ. Nekaterim bo rešitev všeč, spet drugim ne, ampak ker sistem deluje odlično in obenem zelo enostavno, sem prepričan, da se bo odločitev na dolgi rok izkazala za pravilno.

Nekaj novosti je najti tudi pod motornim pokrovom, predvsem pa so pri štirici povsem opustili staro poimenovanje in prešli na novo. V osnovi so na voljo trije motorji (ki bi jim prej rekli 2.0 TFSI, 2.0 TDI ter 3.0 TDI), novih oznak pa je še več. Na bencinski strani imamo različice 35, 40 ter 45 TFSI, ki razvijejo od 110 (150 KM) do 180 kilovatov moči (245 KM), navora pa je od 270 do 370 Nm. Dizelskih različic je še enkrat toliko. Osnovno izbiro predstavlja A4 30 TDI, tej pa sledijo še tiste z oznakami 35, 40, 45 ter 50 TDI. Piko na i predstavlja športni S4, ki ne nosi posebne motorne oznake. Prvih pet razvije od 100 (136 KM) do 210 kilovatov moči (286 KM) ter od 320 do 620 Nm navora, S4 TDI pa razpolaga s kar 255 kilovati (347 KM) ter okroglimi 700 Nm navora.

Če ste med tistimi, ki se sprašujete, če ste pravilno prebrali, ja, ste. Pod pokrovom športnega S4 v Evropi ni več bencinskega motorja, pač pa turbodizelski V6, ki mu za zmanjševanje turboluknje pomaga električni kompresor. Afera Dieselgate je tako očitno pozabljena, na srečo pa lahko v ponudbi pričakujemo še brutalni RS4, ki bo imel pod pokrovom zmogljiv bencinski motor, pogon pa bo štirikolesni. Pri običajnem ni, večinoma se bodo prodajala vozila s sprednjim pogonom, močnejša pa bodo opremljena s pogonom quattro. Skoraj vse različice so po novem še blago-hibridne, kar bo v praksi pomenilo, da bodo porabile od 3 do 4 decilitre manj, kot bi običajne. Navor se prenaša preko 6-stopenjskega ročnega (na voljo le pri različici 35 TFSI), 7-stopenjskega robotiziranega S tronic (do 500 Nm navora) oziroma 8-stopenjskega samodejnega menjalnika tiptronic (nad 500 Nm navora).

A4 bo kupce prepričeval v limuzinski, kombijevski avant ter robustni različici allroad. Slednja je še naprej prikrajšana za zračno vzmetenje (ki ostaja rezervirano za večji A6), ima pa od običajnega avanta za 35 milimetrov večjo oddaljenost od tal. 23 na račun drugačnih vzmeti, 12 milimetrov pa prispevajo pnevmatike drugačnih dimenzij. Poleg osnovne opreme ter paketov advanced in S line novost predstavlja še paket z nič kaj inovativnim imenom edition one. Če tega ne boste izbrali, boste za prenovljeni A4 z bencinskim motorjem in ročnim menjalnikom odšteli vsaj 34.200 (A4 35 TFSI, 6-st. roč.) z dizelskim in robotiziranim pa 38.940 evrov (A4 30 TDI S tronic, 7-st. rob.), kar je približno 2 do 3 tisočake več, kot je štirica stala pred štirimi leti. Če iščete prostornejši avant, boste temu znesku prišteli še dobra dva tisočaka, za robustni A4 allroad pa pripravite vsaj 55.360 evrov (A4 allroad 45 TDI tiptronic quattro, 8-st. sam.). Kdor išče v sredini ponudbe, lahko cenik najde na tej povezavi, mi pa vam za konec povemo še, da bo med 200 vozili, kolikor naj bi jih v polnem koledarskem letu zapeljalo na slovenske ceste, približno 50 odstotkov limuzin in 50 kombijevskih avantov. Večinoma bodo to vozila s sprednjim pogonom, motorno oznako 35 TDI in robotiziranim menjalnikom S tronic.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 12. 1. 2025
Januar 2025
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30310102030405
06070809101112
13141516171819
20212223242526
27282930310102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 4 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 4 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 4 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 4 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 4 leti  |