Da je A4 priljubljen model premijskega srednjega razreda, je jasno in to potrjujejo tudi prodajne številke. V 25 letih so jih širom sveta prodali kar 7,5 milijona in čeprav delež audija A4 in njemu podobnih modelov zaradi priljubljenosti križancev iz leta v leto pada, so jih samo lani prodali več kot 380.000. To pomeni, da se je vsak peti kupec pri Audiju odločil za klasiko. Ker so od predstavitve pete generacije (ki zaradi modela 80, ki ga je nasledil, nosi interno oznako B9) do danes minila že polna štiri leta, so se Nemci odločili in model dodobra prevetrili. Sami pravijo, da gre za produktno izboljšavo, ki so pri Audiju običajno minimalistične narave, ta pa ni. Vsaj ne zunaj.
Trdijo celo, da v zgodovini znamke še noben model s prenovo ni bil deležen tolikšnih sprememb. Nisem čisto prepričan, če to res drži, je pa res, da bo pozorno oko vseeno opazilo precej razlik. Z izjemo motornega pokrova, strehe in vrat prtljažnika so baje čisto vsi deli novi, najbolj pa izstopajo nova LED-svetila (zaradi katerih spominja na razred večji A6), nova motorna maska (ta je širša in nižja), nad njo pa še dodatna reža, ki imitira tri odprtine, kakršne je imel legendarni sport quattro. Temu se poklanja še z bolj poudarjeno bočno linijo, kjer najdemo na novo oblikovana lita platišča, novih je še nekaj karoserijskih barv in ostalih malenkosti. V notranjosti novosti ni toliko: nov je multimedijski sistem z vedno velikim 10,1-palčnim zaslonom, ki je občutljiv na dotik, to pa pomeni, da so lahko s prenovo odstranili še vrtljiv upravljalnik. Na njegovo mesto so postavili zaprt predal, dovolj velik za pametni ključ. Nekaterim bo rešitev všeč, spet drugim ne, ampak ker sistem deluje odlično in obenem zelo enostavno, sem prepričan, da se bo odločitev na dolgi rok izkazala za pravilno.
Nekaj novosti je najti tudi pod motornim pokrovom, predvsem pa so pri štirici povsem opustili staro poimenovanje in prešli na novo. V osnovi so na voljo trije motorji (ki bi jim prej rekli 2.0 TFSI, 2.0 TDI ter 3.0 TDI), novih oznak pa je še več. Na bencinski strani imamo različice 35, 40 ter 45 TFSI, ki razvijejo od 110 (150 KM) do 180 kilovatov moči (245 KM), navora pa je od 270 do 370 Nm. Dizelskih različic je še enkrat toliko. Osnovno izbiro predstavlja A4 30 TDI, tej pa sledijo še tiste z oznakami 35, 40, 45 ter 50 TDI. Piko na i predstavlja športni S4, ki ne nosi posebne motorne oznake. Prvih pet razvije od 100 (136 KM) do 210 kilovatov moči (286 KM) ter od 320 do 620 Nm navora, S4 TDI pa razpolaga s kar 255 kilovati (347 KM) ter okroglimi 700 Nm navora.
Če ste med tistimi, ki se sprašujete, če ste pravilno prebrali, ja, ste. Pod pokrovom športnega S4 v Evropi ni več bencinskega motorja, pač pa turbodizelski V6, ki mu za zmanjševanje turboluknje pomaga električni kompresor. Afera Dieselgate je tako očitno pozabljena, na srečo pa lahko v ponudbi pričakujemo še brutalni RS4, ki bo imel pod pokrovom zmogljiv bencinski motor, pogon pa bo štirikolesni. Pri običajnem ni, večinoma se bodo prodajala vozila s sprednjim pogonom, močnejša pa bodo opremljena s pogonom quattro. Skoraj vse različice so po novem še blago-hibridne, kar bo v praksi pomenilo, da bodo porabile od 3 do 4 decilitre manj, kot bi običajne. Navor se prenaša preko 6-stopenjskega ročnega (na voljo le pri različici 35 TFSI), 7-stopenjskega robotiziranega S tronic (do 500 Nm navora) oziroma 8-stopenjskega samodejnega menjalnika tiptronic (nad 500 Nm navora).
A4 bo kupce prepričeval v limuzinski, kombijevski avant ter robustni različici allroad. Slednja je še naprej prikrajšana za zračno vzmetenje (ki ostaja rezervirano za večji A6), ima pa od običajnega avanta za 35 milimetrov večjo oddaljenost od tal. 23 na račun drugačnih vzmeti, 12 milimetrov pa prispevajo pnevmatike drugačnih dimenzij. Poleg osnovne opreme ter paketov advanced in S line novost predstavlja še paket z nič kaj inovativnim imenom edition one. Če tega ne boste izbrali, boste za prenovljeni A4 z bencinskim motorjem in ročnim menjalnikom odšteli vsaj 34.200 (A4 35 TFSI, 6-st. roč.) z dizelskim in robotiziranim pa 38.940 evrov (A4 30 TDI S tronic, 7-st. rob.), kar je približno 2 do 3 tisočake več, kot je štirica stala pred štirimi leti. Če iščete prostornejši avant, boste temu znesku prišteli še dobra dva tisočaka, za robustni A4 allroad pa pripravite vsaj 55.360 evrov (A4 allroad 45 TDI tiptronic quattro, 8-st. sam.). Kdor išče v sredini ponudbe, lahko cenik najde na tej povezavi, mi pa vam za konec povemo še, da bo med 200 vozili, kolikor naj bi jih v polnem koledarskem letu zapeljalo na slovenske ceste, približno 50 odstotkov limuzin in 50 kombijevskih avantov. Večinoma bodo to vozila s sprednjim pogonom, motorno oznako 35 TDI in robotiziranim menjalnikom S tronic.