Pri Volkswagnu pravijo, da je bila oblika kupcem osme generacije vedno všeč, zato je prenova le-te bolj minimalistične narave. Logično, dobrega recepta ne spreminjaš, pa čeprav vem, da se marsikdo praska po glavi in sprašuje, kaj je sploh novega. Tudi sam sem se, ampak nekaj novosti sem vseeno našel. Za začetek vidim, da ima passat nova odbijača, zaradi katerih je v limuzinski različici daljši za 8 milimetrov, v kombijevski pa 6. Nova je motorna maska pa žarometi (ti serijsko svetijo v polni LED-tehniki, opcijsko so na voljo tudi matrični) in meglenki, na boku pa se bleščijo še nova platišča (ta merijo od 17 do 19 palcev). Po vzoru arteona in touarega lahko na zadku najdemo velik napis passat, ki se razprostira čez celotno dolžino prtljažnika, nove so še zadnje luči, prenovljenemu modelu pa so Nemci namenili še tri nove karoserijske barve. Ena izmed njih je modra, ki jo vidite na fotografijah.
V notranjosti je zgodba podobna – zgolj evolucija že znanega. Kje naj začnem? Recimo pri volanskem obroču, ki je nov, lepo mesnat in zato dobro sede v roke. Za potrebe passata so si ga izposodili kar pri hišnem T-crossu, pred njim pa lahko v bolje založenih različicah najdemo še projekcijski prikazovalnik ter nove digitalne merilnike z izboljšano grafiko in dodatnimi možnostmi prikaza. Za dodatno mero digitalizacije skrbi še velik do 9,2-palčni zaslon na armaturni plošči, ki z novim vmesnikom prvič podpira tudi brezžične storitve App-Connect. To v praksi pomeni, da uporabniku za povezavo s sistemi Apple CarPlay, Android Auto ter MirrorLink ne bo treba več iskati primernih USB-kablov. Ko sem ravno pri njih, passat je s prenovo vse vhode USB tipa A zamenjal z bolj modernimi tipa C, kar bo uporabnike prisililo, da bodo tudi sami stopili v korak s časom. Za polnjenje telefonov ne bo panike, ker se lahko ti polnijo tudi na posebni podlagi v predalu pred prestavno ročico. In še eno stvar sem opazil: da na vrhu armaturne plošče ni več tiste fine analogne ure, pač pa je namesto nje le še dolgočasen napis passat. Škoda, ker mi je bila ura bistveno bolj všeč.
Volkswagen pravi, da ima passat še novo oblazinjenje sedežev, na katerih se še naprej super sedi, prostornina prtljažnika pa s 586 litri pri limuzini, 639 pri alltracku ter 650 pri variantu ostaja nespremenjena. Novinec je bogatejši še za nekaj novih sistemov, še najbolj zanimiva pa se zdita dva. Prvi je digitalni ključ, ki deluje preko NFC-povezave, največ 15 osebam hkrati pa omogoča odklepanje in zaklepanje vozila ter zagon motorja. Bolj kot za privatne kupce bo rešitev zanimiva za velika podjetja. V sklopu sistemov IQ.drive kot del serijske opreme deluje še sistem travel asisst, ki passatu na avtocesti omogoča delno avtonomno vožnjo vse do hitrosti 210 kilometrov na uro.
Nekaj novosti najdemo tudi pod motornim pokrovom, kjer je na voljo pet motorjev v skupaj osmih konfiguracijah moči. V vseh primerih govorimo o motorjih, ki so opremljeni s filtrom trdih delcev, na bencinski strani pa najdemo nov 1,5-litrski štirivaljni motor TSI s 110 kilovati moči (150 KM). Nadomešča stari 1,4-litrski TSI, temu pa se pridružujeta še dva dvolitrska s 140 (190 KM) oziroma 200 kilovati (272 KM). Vsi omenjeni so serijsko spojeni še s sedemstopenjskim robotiziranim menjalnikom DSG, močnejša pa še s štirikolesnim pogonom 4MOTION. Dizelske različice so štiri, in sicer 1.6 TDI z 88 (120 KM) ter 2.0 TDI s 110 (150 KM), 140 (190 KM) oziroma 176 kilovati moči (240 KM).
Največ novosti je bil deležen vstopni dvolitrski dizel, ki nosi še dodatno oznako Evo. Pravijo, da proizvaja občutno manj škodljivih emisij kot primerljiv motor predhodnika, po njihovih besedah pa velja celo za pionirja nove generacije dizelskih motorjev koncerna. Opremljen je z dvokatalizatorskim sistemom SCR in dvojnim odmerjanjem aditiva AdBlue. Dizelske različice so ob tem serijsko povezane še s šeststopenjskim ročnim menjalnikom, ki je tudi nov, navor pa v osnovi prenašajo na sprednji kolesi. Opcijsko sta tudi tu na voljo robotiziran menjalnik DSG ter štirikolesni pogon 4MOTION. Kdor želi izstopati, pa bo izbral alternativo v obliki passatov GTE in GTE variant. V tem primeru govorimo o 1,4-litrskem turbobencinskem motorju, ki mu pomaga še 85-kilovatni elektromotor (115 KM), zato sistemska moč znaša 160 kilovatov (218 KM). To je enako kot prej, se je pa na račun večje baterije (ta ima kapaciteto 13 kWh) povečal doseg na elektriko, ki po WLTP-ciklu znaša že solidnih 56 kilometrov.
Passat tudi s prenovo osme generacije kupce še naprej nagovarja kot štirivratna limuzina ali petvratni variant, vse, ki iščete bolj robusten avtomobil, pa še z različico alltrack. V primeru, če te ne boste izbrali, sta vam na voljo dva nova paketa opreme, in sicer business in elegance, ta pa lahko nadgradite še z dodatki comfort in R-line. Če prenova na prvi pogled ni prinesla večjih sprememb, je zato vsaj opazna razlika v ceni. Pet let nazaj je osnovi stal 23.140 evrov, danes pa sicer bolje opremljena in bolje motorizirana limuzina stane že 29.065 evrov (passat 2.0 TDI Evo BMT SCR business, 6-st. roč.). Kombijevski passat variant je še malenkost dražji, zato boste zanj odšteli vsaj 29.880 evrov (passat variant 2.0 TDI Evo BMT SCR business, 6-st. roč.). Doplačilo za robotiziran menjalnik DSG znaša približno 2.800 evrov, kar tudi ni malo, vrh ponudbe pa s ceno 44.052 evrov predstavlja robustni alltrack z zmogljivim dizelskim motorjem (passat alltrack 2.0 TDI BMT SCR 4MOTION DSG, 7-st. rob.). Če vam dih še ni zastal in vas zanimajo še ostale cene, so vam te na voljo na tej povezavi. Za konec še informacija, da želi zastopnik znamke prihodnje leto prodati približno 1.200 passatov, od tega bo 70 odstotkov kombijevskih variantov, kjer bo pod pokrovom z 90 odstotki prevladoval dizelski motor.
Še nekatere cene:
volkswagen passat 2.0 TSI BMT DSG elegance, 7-st. rob. (140 kW) – 32.825 EUR
volkswagen passat 2.0 TDI Evo BMT SCR business, 6-st. roč. (110 kW) – 29.065 EUR
volkswagen passat 2.0 TDI Evo BMT SCR DSG business, 7-st. rob. (110 kW) – 31.926 EUR
volkswagen passat 2.0 TDI BMT SCR 4MOTION DSG elegance, 7-st. rob. (176 kW) – 41.135 EUR
volkswagen passat variant 1.6 TDI BMT SCR DSG business, 7-st. rob. (88 kW) – 31.236 EUR
volkswagen passat variant 2.0 TDI Evo BMT SCR business, 6-st. roč. (110 kW) – 29.880 EUR
volkswagen passat variant 2.0 TDI Evo BMT SCR DSG business, 7-st. rob. (110 kW) – 32.741 EUR
volkswagen passat variant 2.0 TDI BMT SCR DSG elegance, 7-st. rob. (140 kW) – 37.352 EUR
volkswagen passat alltrack 2.0 TSI BMT 4MOTION DSG, 7-st. rob. (200 kW) – 43.270 EUR
volkswagen passat alltrack 2.0 TDI BMT SCR 4MOTION DSG, 7-st. rob. (176 kW) – 44.052 EUR