Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Volkswagen passat in passat variant

Domača premiera

Avtor prispevka: Gašper Miš
Passat je zgodba o uspehu, saj gre za enega najstarejših Volkswagnovih modelov, ki se je obdržal na trgu. Danes z več kot 30 milijoni prodanih vozil ta velja še za najbolje prodajan avtomobil v srednjem razredu.
Volkswagen passat in passat variant
Foto: Gašper Miš
11. 10. 2019 ob 0:00
Komentarjev: 0

Pri Volkswagnu pravijo, da je bila oblika kupcem osme generacije vedno všeč, zato je prenova le-te bolj minimalistične narave. Logično, dobrega recepta ne spreminjaš, pa čeprav vem, da se marsikdo praska po glavi in sprašuje, kaj je sploh novega. Tudi sam sem se, ampak nekaj novosti sem vseeno našel. Za začetek vidim, da ima passat nova odbijača, zaradi katerih je v limuzinski različici daljši za 8 milimetrov, v kombijevski pa 6. Nova je motorna maska pa žarometi (ti serijsko svetijo v polni LED-tehniki, opcijsko so na voljo tudi matrični) in meglenki, na boku pa se bleščijo še nova platišča (ta merijo od 17 do 19 palcev). Po vzoru arteona in touarega lahko na zadku najdemo velik napis passat, ki se razprostira čez celotno dolžino prtljažnika, nove so še zadnje luči, prenovljenemu modelu pa so Nemci namenili še tri nove karoserijske barve. Ena izmed njih je modra, ki jo vidite na fotografijah.

V notranjosti je zgodba podobna – zgolj evolucija že znanega. Kje naj začnem? Recimo pri volanskem obroču, ki je nov, lepo mesnat in zato dobro sede v roke. Za potrebe passata so si ga izposodili kar pri hišnem T-crossu, pred njim pa lahko v bolje založenih različicah najdemo še projekcijski prikazovalnik ter nove digitalne merilnike z izboljšano grafiko in dodatnimi možnostmi prikaza. Za dodatno mero digitalizacije skrbi še velik do 9,2-palčni zaslon na armaturni plošči, ki z novim vmesnikom prvič podpira tudi brezžične storitve App-Connect. To v praksi pomeni, da uporabniku za povezavo s sistemi Apple CarPlay, Android Auto ter MirrorLink ne bo treba več iskati primernih USB-kablov. Ko sem ravno pri njih, passat je s prenovo vse vhode USB tipa A zamenjal z bolj modernimi tipa C, kar bo uporabnike prisililo, da bodo tudi sami stopili v korak s časom. Za polnjenje telefonov ne bo panike, ker se lahko ti polnijo tudi na posebni podlagi v predalu pred prestavno ročico. In še eno stvar sem opazil: da na vrhu armaturne plošče ni več tiste fine analogne ure, pač pa je namesto nje le še dolgočasen napis passat. Škoda, ker mi je bila ura bistveno bolj všeč.


Volkswagen pravi, da ima passat še novo oblazinjenje sedežev, na katerih se še naprej super sedi, prostornina prtljažnika pa s 586 litri pri limuzini, 639 pri alltracku ter 650 pri variantu ostaja nespremenjena. Novinec je bogatejši še za nekaj novih sistemov, še najbolj zanimiva pa se zdita dva. Prvi je digitalni ključ, ki deluje preko NFC-povezave, največ 15 osebam hkrati pa omogoča odklepanje in zaklepanje vozila ter zagon motorja. Bolj kot za privatne kupce bo rešitev zanimiva za velika podjetja. V sklopu sistemov IQ.drive kot del serijske opreme deluje še sistem travel asisst, ki passatu na avtocesti omogoča delno avtonomno vožnjo vse do hitrosti 210 kilometrov na uro.

Nekaj novosti najdemo tudi pod motornim pokrovom, kjer je na voljo pet motorjev v skupaj osmih konfiguracijah moči. V vseh primerih govorimo o motorjih, ki so opremljeni s filtrom trdih delcev, na bencinski strani pa najdemo nov 1,5-litrski štirivaljni motor TSI s 110 kilovati moči (150 KM). Nadomešča stari 1,4-litrski TSI, temu pa se pridružujeta še dva dvolitrska s 140 (190 KM) oziroma 200 kilovati (272 KM). Vsi omenjeni so serijsko spojeni še s sedemstopenjskim robotiziranim menjalnikom DSG, močnejša pa še s štirikolesnim pogonom 4MOTION. Dizelske različice so štiri, in sicer 1.6 TDI z 88 (120 KM) ter 2.0 TDI s 110 (150 KM), 140 (190 KM) oziroma 176 kilovati moči (240 KM).

Največ novosti je bil deležen vstopni dvolitrski dizel, ki nosi še dodatno oznako Evo. Pravijo, da proizvaja občutno manj škodljivih emisij kot primerljiv motor predhodnika, po njihovih besedah pa velja celo za pionirja nove generacije dizelskih motorjev koncerna. Opremljen je z dvokatalizatorskim sistemom SCR in dvojnim odmerjanjem aditiva AdBlue. Dizelske različice so ob tem serijsko povezane še s šeststopenjskim ročnim menjalnikom, ki je tudi nov, navor pa v osnovi prenašajo na sprednji kolesi. Opcijsko sta tudi tu na voljo robotiziran menjalnik DSG ter štirikolesni pogon 4MOTION. Kdor želi izstopati, pa bo izbral alternativo v obliki passatov GTE in GTE variant. V tem primeru govorimo o 1,4-litrskem turbobencinskem motorju, ki mu pomaga še 85-kilovatni elektromotor (115 KM), zato sistemska moč znaša 160 kilovatov (218 KM). To je enako kot prej, se je pa na račun večje baterije (ta ima kapaciteto 13 kWh) povečal doseg na elektriko, ki po WLTP-ciklu znaša že solidnih 56 kilometrov.

Passat tudi s prenovo osme generacije kupce še naprej nagovarja kot štirivratna limuzina ali petvratni variant, vse, ki iščete bolj robusten avtomobil, pa še z različico alltrack. V primeru, če te ne boste izbrali, sta vam na voljo dva nova paketa opreme, in sicer business in elegance, ta pa lahko nadgradite še z dodatki comfort in R-line. Če prenova na prvi pogled ni prinesla večjih sprememb, je zato vsaj opazna razlika v ceni. Pet let nazaj je osnovi stal 23.140 evrov, danes pa sicer bolje opremljena in bolje motorizirana limuzina stane že 29.065 evrov (passat 2.0 TDI Evo BMT SCR business, 6-st. roč.). Kombijevski passat variant je še malenkost dražji, zato boste zanj odšteli vsaj 29.880 evrov (passat variant 2.0 TDI Evo BMT SCR business, 6-st. roč.). Doplačilo za robotiziran menjalnik DSG znaša približno 2.800 evrov, kar tudi ni malo, vrh ponudbe pa s ceno 44.052 evrov predstavlja robustni alltrack z zmogljivim dizelskim motorjem (passat alltrack 2.0 TDI BMT SCR 4MOTION DSG, 7-st. rob.). Če vam dih še ni zastal in vas zanimajo še ostale cene, so vam te na voljo na tej povezavi. Za konec še informacija, da želi zastopnik znamke prihodnje leto prodati približno 1.200 passatov, od tega bo 70 odstotkov kombijevskih variantov, kjer bo pod pokrovom z 90 odstotki prevladoval dizelski motor.

Še nekatere cene:

volkswagen passat 2.0 TSI BMT DSG elegance, 7-st. rob. (140 kW) – 32.825 EUR
volkswagen passat 2.0 TDI Evo BMT SCR business, 6-st. roč. (110 kW) – 29.065 EUR
volkswagen passat 2.0 TDI Evo BMT SCR DSG business, 7-st. rob. (110 kW) – 31.926 EUR
volkswagen passat 2.0 TDI BMT SCR 4MOTION DSG elegance, 7-st. rob. (176 kW) – 41.135 EUR
volkswagen passat variant 1.6 TDI BMT SCR DSG business, 7-st. rob. (88 kW) – 31.236 EUR
volkswagen passat variant 2.0 TDI Evo BMT SCR business, 6-st. roč. (110 kW) – 29.880 EUR
volkswagen passat variant 2.0 TDI Evo BMT SCR DSG business, 7-st. rob. (110 kW) – 32.741 EUR
volkswagen passat variant 2.0 TDI BMT SCR DSG elegance, 7-st. rob. (140 kW) – 37.352 EUR
volkswagen passat alltrack 2.0 TSI BMT 4MOTION DSG, 7-st. rob. (200 kW) – 43.270 EUR
volkswagen passat alltrack 2.0 TDI BMT SCR 4MOTION DSG, 7-st. rob. (176 kW) – 44.052 EUR

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 8. 2. 2025
Februar 2025
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
27282930310102
03040506070809
10111213141516
17181920212223
24252627280102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 3 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 4 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 4 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 4 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 4 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 4 leti  |