Novi CX-30 je tako še eden v vrsti modernih križancev z nizko streho, ki se po velikosti vriva med 12 centimetrov krajši CX-3 ter 15,5 centimetra daljši CX-5. S slabimi 4 metri in 40 centimetri gre za križanec razreda C-SUV, podobno kot hišna mazda3, na osnovni katere je narejen, pa lepo sledi najnovejšemu oblikovalskemu jeziku Kodo. Ta mu prinaša ostro zašiljeno masko, ozka žarometa, močna boka in zadek, ki je s hitreje padajočo streho videti precej privlačno. Še posebej v dvoslojni barvi 'soul crystal red', ki linije lepo poudari.
Podobnosti s trojko se v notranjosti le še stopnjujejo – če se tam počutite kot doma, potem je tole avtomobil za vas. Seveda če v osnovi želite sedeti višje, saj je vse ostalo tako na pogled kot dotik praktično identično. Izdelava in materiali so vrhunski, prevladuje minimalizem, stikal je malo, a ergonomija vseeno nič ne trpi, ker so tista najbolj pomembna (za klimo in multimedijo) ostala prava. Nov multimedijski sistem pomeni tudi, da se boste lahko povezovali tako z appli kot androidi, pri določenih paketih pa preko njega spremljali še sliko kamere s 360-stopinjskim prikazom okolice ter navigacijo. Vse različice so serijsko na voljo še s projekcijskim prikazovalnikom. Glede na dejstvo, da je novinec v primerjavi z novo mazdo3 kar 10 centimetrov krajši in da že tista ni prostorninska rekorderka, je prostora v notranjosti presenetljivo veliko. Dva odrasla potnika (visoka do 180 centimetrov) bosta na zadnjih sedežih sedela brez težav, prtljažnik pa sprejme še 430 litrov.
Ker si novinec novo platformo deli z mazdo3, lahko v nosu najdemo še enake motorje. Trije so, in sicer 1,8-litrski turbodizelski štirivaljnik skyactive-D116, ter 2,0-litrska bencinska štirivaljnika skyactive-G122 ter skyactive-X180 (slednji se ponudbi pridružuje konec oktobra). Kot povedo že same oznake, ti razvijejo od 85 (116 KM), 90 (122 KM) do 132 kilovatov moči (180 KM), navor pa v osnovi pošiljajo na sprednji kolesi. Kar 85 odstotkov kupcev bo izbralo dvokolesno gnano različico, pa čeprav so v ponudbi na voljo tudi takšne s štirikolesnim pogonom i-ACTIVE AWD. Na voljo je tudi 6-stopenjski samodejni menjalnik, pri katerem dobite še obvolanski ročici, v osnovi pa je menjalnik mazde CX-30 6-stopenjski ročni. Zanj se bo odločilo kar 75 odstotkov kupcev. Tem bi, glede na dejstvo, da se CX-30 za tip vozila pelje zelo dobro, priporočal še močnejši bencinski motor skyactive-X180, pa čeprav vem, da bo glavnina vseeno izbrala kar bencinski skyactive-G122.
Ob osnovni opremi, ki nima posebnega imena, so na voljo še trije paketi, ki slišijo na ime plus, GT in GT plus (slednja sta na voljo le v kombinaciji z novim motorjem skyactive-X180). Da boste na svoj račun vseeno prišli vsi, so tu še dodatni paketi safety, sound, style in luxury. Brez njih boste za najcenejši CX-30 odšteli 22.290 evrov (CX-30 skyactive-G122, 6-st. roč.). Doplačilo za štirikolesni pogon znaša okrogla dva tisočaka, točno toliko zahtevajo še za samodejni menjalnik. Turbodizelski motor skyactive-D116 je napram bencinskemu skyactive-G122 dražji za 2.100 evrov, skyactive-X180 pa stane še dodaten tisočak. S ceno 34.590 evrov (CX-30 skyactive-X180 AWD AT GT plus, 6-st. sam.) lahko ta predstavlja vrh ponudbe, če vas zanimajo še ostale cene, pa jih lahko najdete na tej povezavi. Novinec za sorazmerno dobro ceno tako ponuja veliko, zaradi pravih mer pa lahko že v kratkem postane najbolj priljubljen Mazdin model pri nas. To je tudi glavni razlog, da je zastopnik znamke za letos zagotovil 150 vozil, za prihodnje pa celo 500, kar je že zavidanja vredna številka.
Informacije o novi mazdi CX-30 laho pridobite še v mednarodni premieri.