Do ideje so pravzaprav prišli, kot pravijo, ob večletnem pogledovanju na lastno parkirišče, kjer so ugotovili, da praktično vsa vozila večino časa le stojijo in samevajo, namesto da bi bila v uporabi. Tudi sicer statistike kažejo, da je osebno vozilo v uporabi le okoli dva odstotka časa, službena sicer precej več, a še vedno le okoli deset odstotkov časa. Posledično ugotavljajo, da je izposoja oziroma souporaba v številnih pogledih lahko boljša in učinkovitejša rešitev.
Seveda se souporabe vozil oziroma 'car sharinga' niso domislili prvi, imajo pa za začetek vseeno dobro osnovo, saj sami prodajajo nova vozila pa tudi prvo prevzemno lokacijo so postavili sila strateško. Trenutno gre za pilotni projekt, ki je plod sodelovanja Toyote Adria, BTCja in podjetja AV Living Lab, vanj pa je vpletenih le zunanjih šest podjetij, ki si bodo v teh nekaj mesecih izposojala vozila ter obenem ugotavljala, do kakšnih pričakovanih in nepričakovanih logističnih težav lahko prihaja ob tem. Zaenkrat se zdi, da je načrt dodobra premišljen, a praksa velikokrat pokaže še kakšno stvar, na katero je faza načrtovanja pozabila.
Prevzemno mesto je zaenkrat le eno, in sicer Kristalna palača v ljubljanskem BTCju in tam bo oziroma je na voljo šest vozil, izbirate lahko med znamkama Toyota in Lexus. Lokacija je strateško odlična vsaj zaradi dveh stvari: ker je le nekaj sto metrov od nje center vozil Toyota Ljubljana, ki bo lahko po potrebi hitro dostavil novo oziroma dodatno vozilo, ter zaradi števila zaposlenih v BTC. Preko štiri tisoč poslovnežev je potencialnih strank, ki bodo takšno vrsto najema lahko koristili za skupne prevoze na sestanke ali kaj podobnega. V prihodnosti je seveda v planu souporaba vozil tudi za fizične stranke.
Rezervacija oziroma najem je zelo enostaven, ker so želeli vse skupaj narediti uporabniku sila prijazno. Preko aplikacije DriveMe, ki je na voljo za oba najbolj razširjena operacijska sistema, boste izbrali želeno vozilo glede na termin ali pa celo glede na avtomobil, ki ga takrat potrebujete, in enako boste lahko storili tudi preko spletne strani in računalnika. Vse skupaj z le nekaj kliki, jasne so tudi cene. Najkrajši najem je ena ura in do dvajset prevoženih kilometrov, to pa vas bo stalo devet evrov. Najdaljši najem je 30 dni.
V najem so vključeni tudi že vsi ostali stroški, od čiščenja, servisov, zavarovanja in celo gorivo. Vsako vozilo ima plačilno kartico za tankanje, pred vsakim najemom bodo Toyotini zaposleni imeli 30 minut časa, da pregledajo vrnjeno vozilo in ga očistijo ter poskrbijo, da bo v odličnem stanju. Prednost je tudi ta, da bodo vozila vedno nova in tehnološko napredna. Menjali jih bodo na vsakih 10.000 prevoženih kilometrov oziroma na tri mesece.
Celodnevni najem toyote corolla stane 68, lexusa LS pa 148 EUR. V to je vštetih 180 prevoženih kilometrov ter gorivo.
Kot dodajajo sami, na najkrajših poteh seveda niso najcenejši, v trikotniku Ljubljana-Celje, Ljubljana-Koper, Ljubljana-Kranj in na daljših relacijah pa cenovno izjemno konkurenčni. Da si boste lažje predstavljali … Celodnevni najem toyote corolla stane 68 EUR, lexusa LS pa 148 EUR. V to je vštetih že 180 prevoženih kilometrov ter gorivo, vsak dodatni kilometer pa stane 30 centov.