Pri Mercedes-Benzu so nam kot odgovor na to že leta 2013 predstavili model CLA, kjer so limuzinski zadek zapakirali v obliko bolj privlačne štirivratne limuzine z nizko streho. Danes na trg prihaja druga generacija tega stuttgartskega avtomobilskega manekena, ki je luč sveta prvič uzrl že pred dobrimi šestimi leti. Vse od takrat so po svetu prodali že več kot 750.000 vozil z oznako CLA, samo pri nas jih vozi 370 oziroma dobrih 500, če k tem prištejemo še bolj racionalni CLA shooting brake. Novinec je v novi podobi najprej na voljo le z limuzinskim zadkom, kombijevski shooting brake pa bo ponudbo okrepil proti koncu leta. Oblikovni podpis sensual purity skrbi, da oba spominjata na prestižnejši CLS, da gre za pravo srebrno puščico, kot radi rečemo njihovim modelom, pa govori tudi podatek o količniku zračnega upora, ki pri limuzini meri le neverjetnih 0,23. Ker ima Mercedes-Benz zdaj v ponudbi tudi limuzinski razred A, bo CLA še bolj očitno nagovarjal tiste, ki želijo izstopati, a se po njihovih besedah ob tem vseeno ne želijo odreči vsakodnevni uporabnosti.
Novi CLA, ki je tako v širino kot dolžino pridobil približno pet centimetrov (medosna razdalja pa je ob tem zrasla za okrogle tri), boste po novem prepoznali po še nižjem motornem pokrovu, novi motorni maski, ožjih žarometih (ki lahko opcijsko svetita tudi v polni LED-tehnologiji), širših kolotekih (tako spredaj kot zadaj), novih platiščih (ta merijo od 16 do 19 palcev), na zadku pa še novih lučeh, spremenjenih prtljažnih vratih in odbijaču, ki prostor po novem namenja tudi registrski tablici.
Zares velik korak naprej je CLA, podobno kot novi A, ki mu služi za osnovo, naredil še v notranjosti, ki je zdaj bistveno bolj moderna, materiali pa prijetnejši na otip. Armaturna plošča je pravzaprav kopija tiste, ki jo najdemo že v razredu A, kar pomeni, da bosta pred vami v vsakem primeru dva velika zaslona, podprta z multimedijskim vmesnikom MBUX, prvič pa lahko kupci doplačate tudi za velik projekcijski prikazovalnik. Za prijetno počutje bo po drugi strani skrbelo še 64 barv ambientalne osvetlitve, novinec pa ponuja tudi možnost ogrevanja, prezračevanja in masaže sedežev.
Druga generacija modela je ob tem postala tudi prostornejša, kar se pozna tako v potniški kabini kot prtljažnem prostoru. Slednji sprejme 460 litrov, kar je 10 več kot prej, bolj kot to pa je pomembno, da je nakladalna odprita zdaj širša za več kot 25 centimetrov. Ob tem ni vprašljiva niti varnost, saj novi CLA že serijsko ponuja sistem za samodejno zaviranje v sili, pomaga pri ohranjanju vozila na voznem pasu, ob tem bere prometne znake, opcijsko pa lahko kupci posežete še po številnih drugih sistemih, ki skupaj omogočajo celo polminutno avtonomno vožnjo vse od hitrosti 30 do 200 kilometrov na uro.
CLA je za zdaj na voljo s štirimi že znanimi motornimi različicami. Od tega sta dve bencinski, dve dizelski, v vsakem primeru pa govorimo o štirivaljnih motorjih, ki jim pri zajemu sape pomaga turbopolnilnik. Bencinska motorja ob prostornini 1,3 in 2,0 litra v različicah CLA 180, 200, 220, 250 ter 35 razvijeta od 100 (136 KM) do 225 kilovatov (306 KM), 1,5- oziroma 2,0-litrska dizla pa pod oznakami CLA 180 d, 200 d ter 220 d skrivata od 85 (116 KM) do 140 kilovatov moči (190 KM).
Šeststopenjski ročni menjalnik je na voljo le pri vstopnih bencinskih različicah, vse ostale pa so že serijsko spojene z bodisi sedemstopenjskim robotiziranim menjalnikom 7G-DCT ali pa celo novim osemstopenjskim 8G-DCT. Pogon ostaja na sprednji kolesi, so pa tudi danes na voljo različice s štirikolesnim 4MATIC, za katerega boste odšteli malce več kot tri tisočake. Nabriti CLA 35 je z njim opremljen serijsko, to pa bo veljalo tudi za močnejša CLA 45 in CLA 45 S, ki bosta na voljo proti koncu letošnjega leta. Čez dobro leto lahko pričakujemo še prihod priključno-hibridne različice CLA 250 e.
Ob osnovnem paketu je na voljo še priljubljena linija AMG line, prvo leto pa si lahko kupci omislite tudi posebno serijo edition 1. Pri Mercedes-Benzu največ zanimanja pričakujejo na strani bencinske različice CLA 200, za tiste, ki letno prevozijo več kilometrov, pa bo predvidoma bolj zanimiv CLA 220 d. Za CLA, ki je v povprečju dva tisoč evrov dražji od A limuzine, boste danes odšteli od 29.990 (CLA 180, 6-st. roč.) do 41.650 evrov (CLA 250 4MATIC, 7-st. Rob.), medtem ko AMG 35 4MATIC+ stane še približno devet tisočakov več, skupaj 50.660 evrov. To pomeni, da se vstopna cena od pomladitve leta 2016 ni spremenila, pri drugih pa pričakujte, da boste v povprečju odšteli od 600 do 800 evrov več.
Cene:
mercedes-benz CLA 180 d, 7-st. rob. (85 kW) – 33.530 EUR
mercedes-benz CLA 200 d, 8-st. rob. (110 kW) – 35.510 EUR
mercedes-benz CLA 220 d, 8-st. rob. (140 kW) – 38.470 EUR
mercedes-benz CLA 180, 6-st. roč. (100 kW) – 29.990 EUR
mercedes-benz CLA 200, 6-st. roč. (120 kW) – 32.940 EUR
mercedes-benz CLA 220, 7-st. rob. (140 kW) – 35.800 EUR
mercedes-benz CLA 250, 7-st. rob. (165 kW) – 38.150 EUR
mercedes-benz CLA 220 4MATIC, 7-st. rob. (140 kW) – 38.950 EUR
mercedes-benz CLA 250 4MATIC, 7-st. rob. (165 kW) – 41.650 EUR
mercedes-AMG CLA 35 4MATIC+, 7-st. rob. (225 kW) – 50.660 EUR