Novi proceed je s 4.605 milimetri dolžine od kombijevske različice SW, ki mu je oblikovno še najbližja, pol centimetra daljši, medtem ko njegovo medosje z 2.650 milimetri ostaja povsem nespremenjeno. Tako mersko kot po sami poziciji na trgu se še najbolj poistoveti z Mercedes-Benzovim modelom CLA shooting brake, zato boste tudi proceed prepoznali po kombijevski obliki s hitro padajočo streho. Prav ta poskrbi, da je novinec v primerjavi s kombijevskim ceedom SW dobre štiri centimetre nižji, obenem pa velja celo za najnižjega predstavnika razreda. Zanimiva je tudi njegova okenska linija, ki se končna s privlačnim kromiranim zavihkom, za katerega pravijo, da so navdih črpali pri obliki zoba morskega psa. Poleg morskega psa spredaj najdemo še motorno masko v obliki tigrovega nosu, nov, malce bolj ostro zašiljen odbijač, zadaj pa po vzoru istoimenskega koncepta iz leta 2017 še LED-luči, ki se bohotijo čez celotno širino in so zato videti zelo markantne. Za proceed so na voljo tudi večja 17- ali 18-palčna platišča, za nameček pa si lahko model omislite še v novi oranžni barvi, ki sliši na ime fusion.
Manj razlik najdemo znotraj, saj je proceed praktično enak običajnemu modelu, a zanimivo, kljub dinamični obliki ne ponuja bistveno manj prostora. Celo nad glavami zadnjih potnikov, kjer bi ga pričakovali najmanj, ni težav, saj se v proceedu sedi nekoliko nižje. Tudi prtljažnik ni od muh, saj sprejme kar 594 litrov (199 litrov več kot pri kombilimuzini in le 31 manj kot pri ceedu SW). Vseeno pričakujte, da je odprtina manjša in prtljažnik nekoliko bolj plitek, se pa lahko novinec pohvali s tem, da pod njim skriva še številne priročne predale (tudi za prtljažni rolo), to pa nadgrajuje še z zankami, kljukicami, opcijsko pa tudi varnostno mrežo in s sistemom tirnic. Novi proceed je že v osnovi dobro založen z varnostno opremo, vseeno pa lahko kupci to nadgradite še s polnimi LED-žarometi, sistemom za samodejno parkiranje, zaznavo vozil v mrtvem kotu in opozorilom na prečni promet, na voljo je tudi prilagodljiv radarski tempomat, ki v primeru robotiziranega menjalnika deluje do popolne zaustavitve, ne manjka niti aktivni asistent za vožnjo v zastojih.
Pri Kii so se odločili, da ta bolj dinamičen kombi ponudijo le z že znanimi prisilno polnjenimi motorji. Na strani predvidoma bolj priljubljenih bencinskih različic tako najdemo tri, in sicer litrski trivaljni motor T-GDI z 88 kilovati (120 KM) ter 172 Nm navora, močnejši 1,4-litrski štirivaljnik, ki razvije 103 kilovate (140 KM) ter 242 Nm, za športni proceed GT pa je rezervirana različica z 1,6-litrskim štirivaljnikom. Ta je najmočnejša in se lahko pohvali s kar 150 kilovati moči (204 KM) ter 265 Nm, medtem ko edini dizelski motor ob enaki prostornini in prav tako štirih valjih razvije okroglih 100 kilovatov (136 KM), navora pa je za 280 Nm. Z izjemo osnovne trivaljne različice si lahko proceed omislite tudi s sedemstopenjskim robotiziranim menjalnikom DCT, medtem ko je v osnovi ta šeststopenjski ročni. Pri Kii dodajajo, da je novinec v primerjavi z obema bratoma postavljen pol centimetra bližje k tlom, obenem pa tudi nekoliko trši, za kar so delno kriva večja lita platišča.
V ponudbi sta dva paketa opreme, in sicer že v osnovi bogato založena GT-line in GT. Tudi zato boste za novi proceed, ki je v primerjavi s podobno motoriziranim in opremljenim kombijevskim ceedom SW dražji za približno poldrugi tisočak, od kombilimuzinskega pa slabe tri, odšteli najmanj 22.190 (proceed 1.0 T-GDI GT-line, 6-st. roč.) in največ 31.190 evrov (proceed 1.6 T-GDI DCT GT, 7-st. rob.). Govorimo o cenah z bogatim, do 6.200-evrskim popustom, spodaj pa so navedene redne cene. Zastopnik zaključuje z mislijo, da je proceed, podobno kot model stinger, bolj nišni avtomobil, ki bo letno prepričal dobro petino ceedovih kupcev, kar v številki pomeni okrog 300 vozil na letni ravni.
Informacije o kombilimuzinski kii ceed in kombijevski ceed SW lahko pridobite še v domači premieri.
Cene:
kia proceed 1.0 T-GDI GT-line, 6-st. roč. (88 kW) – 28.390 EUR
kia proceed 1.4 T-GDI GT-line, 6-st. roč. (103 kW) – 29.390 EUR
kia proceed 1.4 T-GDI DCT GT-line, 7-st. rob. (103 kW) – 30.890 EUR
kia proceed 1.6 T-GDI GT, 6-st. roč. (150 kW) – 35.890 EUR
kia proceed 1.6 T-GDI DCT GT, 7-st. rob. (150 kW) – 37.390 EUR
kia proceed 1.6 CRDi GT-line, 6-st. roč. (100 kW) – 31.190 EUR
kia proceed 1.6 CRDi DCT GT-line, 7-st. rob. (100 kW) – 32.690 EUR