Model e-tron, s katerim Audi vstopa v novo poglavje, je 4,90 metra dolg električni križanec (medosna razdalja meri 2,92 metra), ki se po velikosti vriva med manjši Q5 ter večja Q7 in Q8. Da bo lahko lepše rezal zrak, je od vseh naštetih nekoliko nižji, sicer pa ga boste najlažje prepoznali po številnih oznakah e-tron, spredaj tudi po zaprti ’motorni’ maski ter polnih LED-žarometih. Tudi luči zadaj svetijo izključno v LED-tehniki, obenem pa so še zanimive na pogled, saj so med seboj povezane. Na boku najdemo še velika 19-, 20- ali celo 21-palčna platišča, e-tron pa je obenem prvi serijski avtomobil, ki lahko tam namesto klasičnih vzvratnih ogledal skriva še dve kameri, ki sliko prikazujeta na zaslonih v notranjosti. Opcija, na katero se bo voznik sprva primoran kar malce navaditi, seveda ni poceni, 1.772 evrov stane, je pa res, da je pogojena še z dvema drugima, zato boste na koncu zanjo odšteli celo več kot štiri tisočake. A nič zato, ker bo vaš avtomobil prvič bolj vpadljiv in drugič bolj aerodinamičen, saj količnik upora v tem primeru namesto 0,28 meri celo 0,27, kar je za križanca kar zavidljiv podatek.
Podobno kot zunaj e-tron tudi v notranjosti ostaja precej podoben ostalim novejšim predstavnikom družine Q, kar pomeni, da je največji poudarek namenjen digitalizaciji. Pred voznikom tako najdemo velike digitalne merilnike, opcijsko pa tudi projekcijski prikazovalnik. Na sredini sta še dva velika zaslona, zgornji z diagonalo 10,1 palca, spodnji, ki je namenjen predvsem nastavljanju klimatske naprave, pa je 8,6-palčni. V primeru, da boste izbrali omenjeni kameri za pogled nazaj, boste na vratih deležni še dveh zaslonov z diagonalo sedem palcev. Kot osrednja sta tudi ta občutljiva na dotik, kar vozniku omogoča, da si dodobra nastavi pogled nazaj. Ob številnih zaslonih se nam zdi zanimiva še oblika prestavne ročice, kakršne v audijih še nismo bili vajeni, novinec pa navduši tudi s prostorno kabino in prtljažnim prostorom, ki zadaj meri 600 litrov, spredaj pa je prostora še za dodatnih 60.
Najpomembnejša stvar je očem skrita. Srce takšnega e-trona predstavljata dva elektromotorja, eden nameščen spredaj, drugi zadaj. Baterija je litij-ionska s kapaciteto kar 95 kWh, sistemske moči pa je ob pomoči funkcije boost za kar 300 kilovatov (408 KM) ter 664 Nm navora. Še vedno suverenih 265 kilovatov (360 KM) je na voljo ves čas in to bo dovolj za pospešek do stotice v vsega 6,6 sekunde. S funkcijo boost, ki je na voljo le za kratek čas, bo šlo še bistveno hitreje, 5,7 sekunde je potrebnih do sto, medtem ko končna hitrost v obeh primerih znaša elektronsko omejenih 200 kilometrov na uro. Kljub temu da je tole izjemno hiter avtomobil, ne pričakujte, da je sila športen, ker ni. Tudi če so Nemci pri izdelavi uporabili še lahek aluminij, e-tron že prazen tehta kar 2.490 kilogramov, samo baterijski sklop 700 kilogramov, kar je približno toliko, kot je tehtal prvi Volkswagnov hrošč. Za tiste najbolj zahtevne bo Audi kmalu predstavil še različico S, ki bo imela tri elektromotorje (enega spredaj in dva zadaj), ki bodo skupaj razvili približno 500 'konjskih' moči, oziroma malce več kot 370 kilovatov.
Novinca, ki lahko po meritvah WLTP na elektriko prevozi celo več kot 400 kilometrov, boste doma na izmeničnem toku polnili z največ 11 kilovati, kasneje, v drugi polovici leta, pa bo na voljo tudi opcija, ki bo omogočala do 22-kilovatno polnjenje. V tem primeru se bo polnil približno štiri ure in pol, v prvem pa dvakrat toliko. Na čisto klasični gospodinjski vtičnici ga najbrž ne boste želeli polniti, bo šlo enostavno prepočasi, precej hitreje pa bo na hitrih polnilnicah, saj se e-tron lahko tam polni tudi s 150 kilovati. To pomeni, da bo poln v manj kot eni uri, je pa res, da boste takšno polnilnico za zdaj težko našli, čeprav pri Audiju trdijo, da jih bo do konca leta 2020 po Evropi že približno 400.
Ker govorimo o križancu, ne smemo niti mimo štirikolesnega pogona quattro. Ta je elektronsko nadzorovan, pravijo, da lahko govorimo celo o novi generaciji, saj se navor v osnovi preko zadnjega elektromotorja prenaša le na zadnji kolesi, po potrebi pa se pridružita tudi sprednji. Pogon se lahko aktivira v vsega 30 milisekundah, kar je bistveno hitreje kot pri klasičnem pogonu quattro, ki ga poznamo že vrsto let, saj tu ni potrebe po aktivaciji mehanske sklopke, pač pa elektronika, ki nadzira delovanje, le porazdeli električni tok. Novi e-tron je v osnovi opremljen še s sistemom Audi drive select, prilagodljivim zračnim vzmetenjem, da bo prepričljiv tudi na terenu, obenem pa je še eden redkih, če ne celo edini električni model, ki lahko za seboj vleče do 1.800 kilogramov težko prikolico.
Za osnovno različico (tukaj lahko besedo osnovno mirne vesti postavite tudi v narekovaje) boste odšteli okroglih 83 tisoč evrov, za dodatnih 1.700 evrov pa boste kupci deležni še sladkorčkov paketa advanced. Prodajni cilji so po besedah zastopnika za zdaj odvisni predvsem od dobavnih zmožnosti, vseeno pa pričakuje, da bo lahko do konca leta osrečil približno 40 kupcev. Za konec dodaja, da e-tron ni le enkratni poizkus električne mobilnosti, pač pa začetek novega poglavja, ki nam bo do konca leta 2025 prinesel še vsaj 10 novih povsem električnih modelov. Naslednji bo pri nas že konec leta.
Cenik:
audi e-tron 55 quattro – 83.000 EUR
audi e-tron 55 quattro advanced – 84.700 EUR