Ampak tokrat ne bomo govorili o modelu Q2, pač pa o razred večjem Q3, ki te dni vstopa v drugo generacijo. Da je križanec kupcem k srcu prirasel že v prvi, je jasno, saj so jih v dobrih osmih letih širom sveta prodali že več kot 800.000. Pri Audiju pravijo, da bo nova generacija kupce poleg oblike zdaj lovila še s prostornostjo, saj je v primerjavi s starim skoraj 10 centimetrov daljši, 2,5 centimetra širši in pol nižji, zato bo preskok med Q2 in Q3 po novem bolj izrazit. Izrazita je tudi nova motorna maska, osmerokotna je in ogromna, novinec pa se bohoti še z velikimi režami za zajem zraka (pa čeprav so te večinoma bolj za okras), poudarjenimi boki ter od 17- do 20-palčnimi litimi platišči. Nasploh Q3 deluje bolj mišičasto in možato kot prej, na hitro spominja celo na novi Q8. Podobno kot osmica tudi trojka že serijsko sveti v polni LED-tehniki, vsi tisti, ki si boste vseeno zaželeli več, pa boste lahko doplačali še za dinamična smernika spredaj in zadaj ter napredna matrična LED-žarometa.
Kot pri večini novejših vozil te znamke lahko tudi tu najdemo novo, dodobra digitalizirano delovno okolje. Tega pričarata tako 8,8- oziroma 10,1-palčni zaslon MMI (v osnovni opremi boste namesto zaslona deležni le velike luknje v armaturi) ter digitalni merilniki, ki so na voljo serijsko. 10,3 palca merijo, doplačilo 210 evrov pa jim prinaša še možnost prikaza dodatnih vsebin, kot je na primer zemljevid. Če boste želeli 12,3-palčne, boste morali doplačati še dodatnih 290 evrov. Podobno kot pri novem A1 sportback, tudi pri Q3 pričakujte, da osrednji zaslon ne ponuja povratnih informacij, kot smo jih vajeni iz Audijevih prestižnih limuzin, se pa lahko oba pohvalita z možnostjo brezžičnega polnjenja mobilnih naprav, naprednim ozvočenjem Bang&Olufsen s kar 680 vati, obenem pa tudi tem, da ohranjata nekaj klasičnih stikal, da prehod iz analogne v digitalno obliko ne bo prehud.
Q3 ni postal le modernejši, pač pa po novem ponuja še precej uporabnega prostora. Če ga primerjamo s prvo generacijo, je med osema daljši za kar 7,7 centimetra (medosje je tako le še milimeter krajše kot pri Volkswagnovem tiguanu), to pa se pozna tako v kabini kot v prtljažnem prostoru. Namesto 460 jih slednji sprejme od 530 do 675, odvisno od tega, kako boste postavili novo, za 15 centimetrov pomično zadnjo klop. Ta je zdaj deljiva v razmerju 40:20:40, za piko na i pa omogoča tudi sedem stopenj naklona, zato zadnja potnika ne bosta imela več nobenih pripomb. Tisti ki bo sedel na sredini, zna vseeno potarnati nad visokim sredinskim grebenom in pomanjkanjem prostora v širino, za glave in kolega pa bo ga dovolj. Nekoč baby Q je lahko danes opremljen še s številnimi naprednimi sistemi, ki si jih je izposodil od večjih bratov, v osnovi pa zna prepoznati kolesarje in pešce, po potrebi zavirati v sili, bdi tudi nad nenamerno menjavo pasu.
Druga generacija temelji na modularni platformi MQB, kupci pa jo lahko naročite z eno izmed treh motornih različic v skupaj petih konfiguracijah moči. Med bencinskimi motorji najdemo tiste z oznakami 35, 40 ter 45 TFSI, dizelski pa nosita oznaki 35 oziroma 40 TDI. Z izjemo vstopne bencinske, ki ima 1,5-litra delovne prostornine in omogoča izklop valjev, so vse ostale 2,0-litrske, prav tako imajo po štiri valje, pri dihanju pa jim pomaga turbopolnilnik. Tako razvijejo od 110 (150 KM) do 169 kilovatov moči (230 KM), z izjemo prej omenjene pa so lahko spojene še s štirikolesnim pogonom quattro. Na voljo je tudi sedemstopenjski robotiziran menjalnik S tronic, v osnovi pa bo Q3 povezan s šeststopenjskim ročnim. Ob izbiri sistema Audi drive select (ta stane 240 evrov) boste deležni še načina offroad, za pol manj pa bo lahko novinec opremljen še s sistemom za nadzorovan spust.
Skupaj petim bencinskim in dizelskim motornim različicam se bo kasneje pridružil še priključni hibrid, pričakujemo lahko tudi športni različici SQ3 in RS Q3. Za zdaj lahko kupci Q3 kombinirate s tremi paketi opreme – poleg osnovnega basis sta na voljo še paketa advanced in športni S line. Med njimi je v povprečju približno tisočak razlike, kar pomeni, da boste za najcenejši Q3 po novem odšteli od 34.940 (Q3 35 TFSI standard, 6-st. roč.), za najdražji pa 46.320 evrov (Q3 45 TFSI quattro S tronic S line, 7-st. rob.). Zastopnik je ob lansiranju pripravil še posebno ponudbo trend, ki prinaša dodatke v vrednosti 4.420 evrov, prvi kupci pa boste zanj plačali le polovico tega zneska. Več o tem in vseh ostalih cenah si lahko preberete na tej povezavi, mi pa vam za konec natrosimo še tri zanimive informacije – povprečni ’slovenski’ Q3 bo predvidoma dobro opremljen, pod pokrovom bo s približno 60 odstotki še naprej prevladoval dizelski motor, podoben delež pričakujejo tudi po sprednjem pogonu, medtem ko se bo za štirikolesni quattro odločil le vsak tretji kupec.