Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Jeep cherokee, renegade in wrangler

Domača premiera

Avtor prispevka: Gašper Miš
So takšni časi, da bi danes kar vsi avtomobilski proizvajalci trgu radi ponudili nove križance in terence, ampak le en se lahko pohvali, da jim ostaja zvest že od samega začetka. Jeep, seveda.
Jeep cherokee, renegade in wrangler
Foto: Gašper Miš
13. 1. 2019 ob 13:00
Komentarjev: 0

Novo leto, novi modeli, bi lahko rekli Američani, ki nam te dni predstavljajo kar tri prenovljene modele. Če gremo kar po abecedi, lahko začnemo s prenovo pete generacije priljubljenega cherokeeja. Ta mu prinaša bolj moderno zunanjo podobo, osveženo notranjost, izboljšano multimedijo, nekaj novosti pri motorni paleti, nenazadnje tudi boljše terenske zmogljivosti. Zunaj boste opazili, da je bil cherokee deležen povsem novega sprednjega dela, zaradi katerega je oblikovno bolj podoben večjemu grand cherokeeju in dobrih dvajset centimetrov krajšemu compassu. Nasploh oblikovno ne izstopa več toliko, kot je njegov predhodnik, saj so žarometi zdaj enodelni in ne več dvodelni, prvič pa lahko svetijo tudi v polni LED-tehniki. S prenovo so posodobili še motorno masko, ki se še naprej bohoti z značilnimi sedmimi režami, pokrov motorja je bolj položen, zadaj pa ima cherokee še nova prtljažna vrata, posodobljena svetila in na novo oblikovan odbijač.

V notranjosti se lahko novinec pohvali s kar 70 dodatnimi litri prtljažnika, 570 jih sprejme po novem. Kako jim je to uspelo samo s prenovo modela, sicer ne vemo, ampak je podatek kar hvale vreden, če drži. Preverjeno drži to, da je vrata, ki vodijo do tja zdaj, možno odpreti tudi z brco pod odbijačem, in da notranjost po novem krasi še 7- oziroma 8,4-palčni zaslon sistema Uconnect, ki ga je moč povezati s sistemoma Apple CarPlay in Android Auto. Ne manjka niti ogrevan volanski obroč, ogrevana sta lahko tudi zunanja sedeža v drugi vrsti, med številnimi varnostnimi in asistenčnimi sistemi pa so tri dodobra posodobili: sistem, ki preprečuje nalete, sistem nenamerne menjave voznega pasu in radarski tempomat, zato vsi trije navedeni nosijo dodatno oznako plus.

Prenova cherokeeju prinaša še nekaj novosti pod motornim pokrovom. Tu v osnovi najdemo 2,2-litrski štirivaljni turbodizelski motor multijet II, ki razvije 110 (150 KM) ter 350 Nm ali pa 143 kilovatov moči (195 KM) ter 450 Nm navora. V sredini leta pričakujemo še prihod novega 2,0-litrskega štirivaljnega turbobencinarja s kar 198 kilovati moči (270 KM) ter 400 Nm navora, bo pa ta rezerviran le za najbolj terensko različico trailhawk. Močnejša turbodizel in turbobencinar bo moč kombinirati tudi s posodobljenim devetstopenjskim samodejnim menjalnikom, pri katerem boste lahko prestave izbirali kar preko obvolanskih ročic, ki jih je cherokee s prenovo deležen prvič.

Poleg pogona na sprednji kolesi si lahko novinca omislite še s kar tremi različicami štirikolesnega. Gre za pogone active drive I, active drive II ter active drive lock. Bogata izbira je tudi pri paketih opreme, pet jih je na voljo (sport, longitude, limited, overland in trailhawk), glede na pretekle izkušnje pa pričakujejo, da bo najbolj priljubljen paket limited. Osnovni model s popustom stane 35.990 evrov.


Renegade je cenejši, manjši, vendar za znamko še najbolj pomemben. Vse od predstavitve leta 2014 odpadnik skrbi za rekordno prodajo na stari celini, kjer je tudi izdelan, saj gre za prvi model, ki ga Jeep ne proizvaja na oni strani luže, pač pa v italijanski tovarni Melfi skupaj s Fiatovim modelom 500X. Podobno kot pri dobrih 40 centimetrov daljšem cherokeeju prenova renegadu prinaša nova svetila v LED-tehniki, novo motorno masko, malce lepša odbijača, prvič pa tudi platišča v velikosti do 19 palcev.

Tudi notranjost so s prenovo precej prevetrili. A-stebriček je po novem tanjši, zato je avtomobil bolj pregleden, novi so nekateri materiali, tudi oblazinjenje sedežev, več je odlagalnih površin in tudi tu boste našli nov multimedijski sistem Uconnect s 5-,7- ali 8,4-palčnim zaslonom, ki omogoča zrcaljenje slike s pametnega telefona. Podobno kot pri cherokeeju so tudi renegadu posodobili nekatere asistenčne sisteme, novost pa predstavlja sistem za prepoznavo znakov, ki je del serijske opreme.

Odpadnik še največ novosti skriva pod motornim pokrovom. Tu najdemo dva nova bencinska motorja in posodobljena dizelska. Prvi v vrsti je nov litrski trivaljni motor, ki razvije 88 kilovatov moči (120 KM), potem pa sta v ponudbi še dve različici novega 1,3-litrskega štirivaljnika s 110 (150 KM) oziroma 132 kilovati moči (180 KM). To sta obenem tudi prva Jeepova bencinska motorja, opremljena s filtrom trdih delcev. Dizelska motorja multijet II, tudi ta sta na voljo v treh konfiguracijah moči (od 88 do 125 kilovatov), sta s prenovo postala le čistejša (dodan jima je bil sistem AdBlue), sicer pa lahko ta kombinirate s tremi različnimi menjalniki – ročnim, robotiziranim in devetstopenjskim samodejnim.

Še naprej sta na voljo dva napredna štirikolesna pogona (active drive in active drive low), to pa je tudi glavni razlog, da se lahko renegade po dobrih štirih letih še naprej pohvali, da ostaja eden najbolj, če ne celo najbolj terensko naravnan križanec v razredu. Na voljo je s petimi paketi opreme (sport, longitude, limited, freedom in trailhawk), najcenejši s popustom pa stane 17.990 evrov. Najbolj priljubljena bo kar različica freedom, ki temelji na paketu limited, namenjena pa je samo slovenskim kupcem. 21.490 evrov stane, za ta denar pa boste v primerjavi z omenjeno deležni še LED-svetil, kamere za vzvratno vožnjo, sistema za zaznavo vozil v mrtvem kotu in nekaterih drugih bombončkov.


Za konec pa še Jeepova terenska ikona, model wrangler. Osnova za njegov nastanek je kar legendarni willys, ki je leta 1941 (letnica, ki jo boste opazili na večini novih vozil znamke Jeep) zmagal na razpisu za proizvodnjo novega vojaškega vozila, ki je v Združenih državah nadomestil Fordov model T. Čeprav se willys in wrangler še danes oblikovno ne razlikujeta prav veliko, se je samo ime wrangler prvič pojavilo šele leta 1987, ta ki ga predstavljajo danes, pa je šele njegova četrta reinkarnacija. Sama oblika še naprej ostaja podobna in prav je tako, vseeno pa pravijo, da govorimo o najbolj modernem in prefinjenem wranglerju v zgodovini. Kot cherokee in renegade ima tudi najbolj prepoznaven jeep s tokratno prenovo lahko moderna LED-svetila, novo motorno masko, na novo so oblikovali še blatnike, malce spremenili pokrov motorja, tudi streha ni več takšna kot prej. Vetrobransko steklo je po novem postavljeno bolj položno, da je avtomobil bolj aerodinamičen. Zanimiv je še, ker gre za edini SUV na trgu, ki ponuja pristno ’open-air izkušnjo’, saj lahko lastnik sam odstrani streho, vrata ter vetrobran in tako uživa z vetrom v laseh, za nameček pa notranjost kasneje očisti kar s tekočo vodo.

Bistveno bolj moderna je tudi notranjost, kjer najdemo novo armaturno ploščo, sredinski del ter multimedijo. Med merilniki se prvič nahaja 3,5- ali 7-palčni TFT-zaslon, na sredini pa pričakovano še nov 7- ali 8,4-palčni zaslon sistema Uconnect četrte generacije. Prvič je na voljo tudi kamera za vzvratno vožnjo, novost predstavljajo parkirna tipala, nov je volanski obroč, lahko je tudi ogrevan, ogrevana pa sta lahko tudi sprednja sedeža. Terenska ikona po prenovi zaznava tudi vozila v mrtvem kotu, sredi leta pa lahko pričakujemo, da bodo v ponudbo vključili še prilagodljiv radarski tempomat.

Wrangler bo na evropskih tleh na voljo z dvema novima motorjema, in sicer 2,2-litrskim štirivaljnim turbodizlom multijet II ter novim 2,0-litrskim štirivaljnim turbobencinarjem. Zmogljivega 3,6-litrskega bencinskega V6-motorja pri nas ne bo, prej omenjena pa smo lahko že preizkusili v novi alfi romeo giulia in stelvio. Tudi tu sta spojena z novim osemstopenjskim samodejnim menjalnikom, seveda pa so obe motorni različici za potrebe wranglerja nekoliko prilagodili, da lahko zdaj delujeta tudi v bolj zahtevnih razmerah. 147 (200 KM) ter 450 Nm oziroma 200 kilovatov (272 KM) ter 400 Nm razvijeta.

Jeep wrangler ob kakšnem Toyotinem land cruiserju ostaja tudi eden redkih terencev, ki še stoji na šasiji, na voljo pa je z dvema naprednima različicama štirikolesnega pogona – command-trac ter rock-trac. Wrangler si lahko še naprej omislite v dvovratni ali štirivratni različici, od tega pa bo odvisna tudi dolžina in medosna razdalja (4,33 oziroma 4,88 metra dolžine ter 2,46 ter 3,00 med osema). Za piko na i lahko kupci izbirate še med tremi paketi opreme – sport, sahara in rubicon. Za prenovljeni model Jeep ponuja tudi preko 180 dodatkov Mopar, tako da bo vaš wrangler res opremljen le po vaših željah, a v tem primeru ne pričakujte, da boste zanj odšteli 54.730 evrov.

Cene:

jeep cherokee
jeep renegade
jeep wrangler

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 14. 1. 2025
Januar 2025
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30310102030405
06070809101112
13141516171819
20212223242526
27282930310102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 4 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 4 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 4 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 4 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 4 leti  |