Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Škoda vision E

Domača premiera

Avtor prispevka: Gašper Miš
Škoda je lani na avtomobilskem salonu v Šanghaju predstavila študijo vision E, ki napoveduje njihov prvi električni model. V serijski obliki bo na ceste zapeljal leta 2020, še prej pa pričakujemo dva priključna hibrida.
Škoda vision E
Foto: Gašper Miš
7. 12. 2018 ob 11:30
Komentarjev: 0

Konceptni vision E, ki se te dni mudi v največjem Škodinem ljubljanskem salonu, bo leta 2020 na trg vstopil kot prvi povsem električni model znamke. Na voljo bo v dveh karoserijskih različicah: kot pravi SUV in v bolj ’kupejevski’ obliki s hitro padajočo streho, podobno kot na Kitajskem že ponujajo model kodiaq GT. Vision E se po velikosti vriva med omenjeni kodiaq ter manjši karoq, s 4 metri ter 66 centimetri pa gre za skoraj enako dolg avtomobil kot v primeru octavie. Nova koncernska platforma MEB (ta je namenjena prihajajočim električnim modelom) novincu omogoča, da meter med osema pokaže kar 285 centimetrov (kar 16,5 več kot pri enako dolgi octavii), zato tudi tokrat govorimo o še enem prostornem modelu, ki ga na zunaj krasijo številni zanimivi detajli.

Pri Škodi pravijo, da ne bo ostalo le pri konceptu, pač pa bosta zanimivi tudi njegovi proizvodni različici. Škoda, da ti ne bosta deležni takšne notranjosti, ker bi bila v tem primeru res nekaj posebnega. Vision E se namreč ponaša z zelo moderno in na pogled preprosto kabino, v katero na vsaki strani vodi po dvoje vrat, ta pa se odpirajo vsaka v svojo smer, sprednja naprej in zadnja nazaj. Zanimivo je tudi, da so se oblikovalci odločili za štiri ločene sedeže, ki se zavoljo lažjega vstopa in izstopa obračajo navzven, in da je dno povsem ravno. Pri proizvodnih različicah bo zgodba najbrž povsem drugačna, je pa čisto možno, da bosta tudi ti opremljeni s številnimi zasloni. Tu jih naštejemo kar šest, trije so spredaj in trije zadaj, za nameček pa so tu še dodatni digitalni merilniki. Vision E je, podobno kot številni novi Škodini modeli, opremljen s podlago za brezžično polnjenje mobilnih naprav, razlika je le ta, da so tu štiri, po ena na vsakih vratih. Med zanimive tehnologije, ki jih predstavljajo s konceptom, sodi napredni sistem, ki bdi nad zbranostjo voznika (deluje tako, da sledi premikom oči, torej gre za tako imenovani eye-tracking), češki znanilec električne prihodnosti pa je opremljen še s sistemom, ki meri voznikov srčni utrip. V primeru, ko pride do prevelikih odstopov od povprečja, zna vision E tudi varno ustaviti vozilo, saj omogoča tretjo stopnjo avtonomne vožnje. To načeloma pomeni, da lahko sam pospešuje, zavira, zavija in celo obvozi oviro. Koncept bi se odlično znašel tudi v mestu, ker lahko sam poišče parkirni prostor in nato še samodejno parkira.

Kaj od tega bosta znali proizvodni različici, za zdaj ni jasno, je pa, da bosta obe postavljeni na novo platformo MEB (Modular Electrification Toolkit). To bodo pri Škodi uporabili prvič, sicer pa bo namenjena še številnim drugim električnim modelom koncerna. Pod ravnim dnom konceptni vision E skriva po dva elektromotorja s skupno močjo 225 kilovatov (306 KM), ta se prenaša na vsa štiri kolesa, z enim polnjenjem pa naj bi v praksi prevozil tudi do 500 kilometrov. Drugi boste bolj navdušeni nad podatkom, da se lahko do stotice izstreli v šestih sekundah, malce manj pa bo navdušila končna hitrost, ki znaša le 180 kilometrov na uro. Za vse, ki vam to ne bo dovolj, napovedujejo, da bosta serijski različici kasneje na voljo tudi v športni opravi vRS.

Pri Škodi so ponosni še na indukcijsko polnjenje, a bo tudi to najbrž ostalo v domeni koncepta, sploh če drži podatek, da bo vstopna različica leta 2020 na voljo že za dobrih 30 tisočakov. Če ste ljubitelj Škode in želite električno mobilnost okusiti že prej, bosta za vas dve novi priključno-hibridni različici. Pomoči elektromotorja bosta že v kratkem deležna modela superb in octavia, kasneje, predvidoma 2020 ali pa 2021, pa lahko po vzoru modela e-up!, pričakujemo še povsem električni model citigo. Vse kaže na to, da se na področju električne mobilnosti prebujajo tudi Čehi, ki naj bi imeli do leta 2025 v ponudbi kar 5 povsem električnih modelov, oziroma 10, če govorimo še o priključnih hibridih.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 7. 12. 2024
December 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
25262728293001
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 4 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 4 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 4 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 4 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 4 leti  |