Konceptni vision E, ki se te dni mudi v največjem Škodinem ljubljanskem salonu, bo leta 2020 na trg vstopil kot prvi povsem električni model znamke. Na voljo bo v dveh karoserijskih različicah: kot pravi SUV in v bolj ’kupejevski’ obliki s hitro padajočo streho, podobno kot na Kitajskem že ponujajo model kodiaq GT. Vision E se po velikosti vriva med omenjeni kodiaq ter manjši karoq, s 4 metri ter 66 centimetri pa gre za skoraj enako dolg avtomobil kot v primeru octavie. Nova koncernska platforma MEB (ta je namenjena prihajajočim električnim modelom) novincu omogoča, da meter med osema pokaže kar 285 centimetrov (kar 16,5 več kot pri enako dolgi octavii), zato tudi tokrat govorimo o še enem prostornem modelu, ki ga na zunaj krasijo številni zanimivi detajli.
Pri Škodi pravijo, da ne bo ostalo le pri konceptu, pač pa bosta zanimivi tudi njegovi proizvodni različici. Škoda, da ti ne bosta deležni takšne notranjosti, ker bi bila v tem primeru res nekaj posebnega. Vision E se namreč ponaša z zelo moderno in na pogled preprosto kabino, v katero na vsaki strani vodi po dvoje vrat, ta pa se odpirajo vsaka v svojo smer, sprednja naprej in zadnja nazaj. Zanimivo je tudi, da so se oblikovalci odločili za štiri ločene sedeže, ki se zavoljo lažjega vstopa in izstopa obračajo navzven, in da je dno povsem ravno. Pri proizvodnih različicah bo zgodba najbrž povsem drugačna, je pa čisto možno, da bosta tudi ti opremljeni s številnimi zasloni. Tu jih naštejemo kar šest, trije so spredaj in trije zadaj, za nameček pa so tu še dodatni digitalni merilniki. Vision E je, podobno kot številni novi Škodini modeli, opremljen s podlago za brezžično polnjenje mobilnih naprav, razlika je le ta, da so tu štiri, po ena na vsakih vratih. Med zanimive tehnologije, ki jih predstavljajo s konceptom, sodi napredni sistem, ki bdi nad zbranostjo voznika (deluje tako, da sledi premikom oči, torej gre za tako imenovani eye-tracking), češki znanilec električne prihodnosti pa je opremljen še s sistemom, ki meri voznikov srčni utrip. V primeru, ko pride do prevelikih odstopov od povprečja, zna vision E tudi varno ustaviti vozilo, saj omogoča tretjo stopnjo avtonomne vožnje. To načeloma pomeni, da lahko sam pospešuje, zavira, zavija in celo obvozi oviro. Koncept bi se odlično znašel tudi v mestu, ker lahko sam poišče parkirni prostor in nato še samodejno parkira.
Kaj od tega bosta znali proizvodni različici, za zdaj ni jasno, je pa, da bosta obe postavljeni na novo platformo MEB (Modular Electrification Toolkit). To bodo pri Škodi uporabili prvič, sicer pa bo namenjena še številnim drugim električnim modelom koncerna. Pod ravnim dnom konceptni vision E skriva po dva elektromotorja s skupno močjo 225 kilovatov (306 KM), ta se prenaša na vsa štiri kolesa, z enim polnjenjem pa naj bi v praksi prevozil tudi do 500 kilometrov. Drugi boste bolj navdušeni nad podatkom, da se lahko do stotice izstreli v šestih sekundah, malce manj pa bo navdušila končna hitrost, ki znaša le 180 kilometrov na uro. Za vse, ki vam to ne bo dovolj, napovedujejo, da bosta serijski različici kasneje na voljo tudi v športni opravi vRS.
Pri Škodi so ponosni še na indukcijsko polnjenje, a bo tudi to najbrž ostalo v domeni koncepta, sploh če drži podatek, da bo vstopna različica leta 2020 na voljo že za dobrih 30 tisočakov. Če ste ljubitelj Škode in želite električno mobilnost okusiti že prej, bosta za vas dve novi priključno-hibridni različici. Pomoči elektromotorja bosta že v kratkem deležna modela superb in octavia, kasneje, predvidoma 2020 ali pa 2021, pa lahko po vzoru modela e-up!, pričakujemo še povsem električni model citigo. Vse kaže na to, da se na področju električne mobilnosti prebujajo tudi Čehi, ki naj bi imeli do leta 2025 v ponudbi kar 5 povsem električnih modelov, oziroma 10, če govorimo še o priključnih hibridih.