Mazda6 je eden redkih novih avtomobilov, ki so ga prenovili že tretjič. Če sta bili prvi prenovi bolj subtilne narave, je tokratna konkretna. Japonci so za začetek šestici namenili nova odbijača, novo motorno masko in vsa svetila, ki že od osnovnega paketa naprej svetijo v LED-tehniki. Sprednji meglenki sta po novem integrirani v sam žaromet, ta pa je lahko pri bogatejših različicah celo prilagodljiv in sestavljen iz kar 20 segmentov, ki se posamezno zatemnijo. Z boka boste opazili še nova platišča, ta merijo do 19 palcev, zadaj pa še blago spremenjene luči ter kromirano letev, ki se po prenovi zažira v njih. Po vzoru mazde CX-5 novost predstavlja še fina kovinska barva soul crystal red.
Več sprememb najdemo v notranjosti. Za začetek vam bo v oko padlo, da so armaturno ploščo dodobra prečistili, zato so linije na pogled preproste, reže za prezračevanje pa majhne. Na vrhu namesto 7-palčnega zaslona na dotik po novem pričakujte večji 8-palčni, ki s sistemom MZD connect omogoča še povezavo s sistemoma Apple CarPlay in Android Auto. To niti ni tako pomembno, ker ga imajo danes že vsi, je pa to, da boste lahko lastniki novejših Mazd (od letnika 2013 naprej) zdaj z njim nadgradili že obstoječi sistem. Žal nam cen za ta poseg še niso sporočili. Če je bilo prej 7 palcev rezerviranih za zaslon na dotik, je po prenovi za digitalne merilnike. Ti so na voljo prvič, in sicer od paketa revolution dalje, v vsakem primeru pa so kombinirani s klasičnimi analognimi merilniki vrtljajev, nivoja goriva ter temperature hladilne tekočine. Novost od omenjenega paketa predstavlja tudi kamera s 360-stopinjskim prikazom okolice, vse šestice pa se lahko pohvalijo še z izboljšanimi materiali, bolj udobnimi sedeži, ti so lahko celo prezračevani, ter novimi stikali klimatske naprave.
Pomlajeni zastavonoša največ sprememb prinaša v obliki bogate serijske opreme. Že osnovni paket challenge (prej emotion) šestici serijsko prinaša 17-palčna lita platišča, omenjen 8-palčni zaslon na dotik v povezavi z navigacijsko napravo, polne LED-žaromete, samodejno klimatsko napravo, zatemnjena stekla in, pozor, projekcijski prikazovalnik, ki zdaj projicira na vetrobransko steklo. Ne manjka niti prilagodljiv radarski tempomat, ki lahko v primeru samodejnega menjalnika deluje do popolne zaustavitve in obenem omogoča ponovno speljevanje vozila, kot sistem za samodejni preklop med svetlobnim snopom. Tu sta še sistema za nadzor mrtvih kotov ter prečnega prometa, še posebej pa poudarjajo sistem za preprečevanje naletov z možnostjo samodejnega zaviranja v sili.
Motorni pokrov skriva manj novosti. Na voljo je pet že znanih različic, ki zdaj vse po vrsti izpolnjujejo normative razreda Euro 6d-TEMP. Na strani čistejših bencinskih tako najdemo 2,0-litrsko štirivaljno, ki pri oznaki G145 razvije 107 kilovatov moči, pri G165 pa 121. 2,5-litrska štirivaljna je najmočnejša v Mazdini ponudbi in nosi oznako G194, kar pomeni, da se ponaša s 143 kilovati moči. Vse tri bencinske različice se lahko pohvalijo še z boljšim izgorevanjem, s čimer se še naprej spretno izogibajo potrebi po filtru saj. Dizelski motorji, teh je bilo pred prenovo prodanih približno 75 odstotkov, po drugi strani niso tako spretni pri izpolnjevanju novih standardov, zato so zdaj opremljeni še s sistemom AdBlue. Na srečo se rezultati novih normativov ne kažejo v manjši moči, pri šestici so to celo povečali. Ne pri najbolj priljubljeni različici CD150, tam je moči še naprej 110 kilovatov, pač pa pri močnejši, ki namesto 129 kilovatov po novem ponuja 135, zato namesto oznake CD175 nosi novo CD184. Kot ste do zdaj najbrž že ugotovili, te označujejo število 'konj'. Z izjemo osnovne različice je možno vse kombinirati še s šeststopenjskim samodejnim menjalnikom, večina pa bo izbrala kar šeststopenjski ročni. Pogon ostaja na sprednji kolesi, peščica pa bo, podobno kot pred prenovo, posegla po štirikolesnem i-active AWD, ki je na voljo le v kombinaciji dizelskega motorja in kombijevske različice SPC.
Pretekla prodaja je pokazala, da se je pri nas več kot 90 odstotkov kupcev odločilo za dobro založene različice modela, zato se s prenovo, kot rečeno, poslavlja osnovni paket emotion. Ostalim štirim (challenge, attraction, revolution in revolution top) se namesto nje pridružuje bogato opremljena takumi plus, ki zdaj predstavlja vrh ponudbe. V primerjavi z opremo revolution top je ta opremljena še z električno pomičnimi sedeži, oblečenimi v napa-usnje, črno stropno oblogo in strešnim oknom, ne manjka niti vzvratno ogledalo brez okvirja ter LED-osvetlitev notranjosti. Nasploh bogata serijska oprema in sprememba osnovnega paketa seveda prinaša tudi podražitev, ki pri osnovni šestici znaša 1.700 evrov, med 600 in 800 evri pa v primeru, ko govorimo o drugih bolj založenih različicah. To pomeni, da boste za novinko odšteli najmanj 25.690 (mazda6 G145 challenge, 6-st. roč.) in največ 37.890 evrov (mazda6 CD184 AT takumi plus, 6-st. sam.), na ta račun pa prejeli bistveno več opreme. Kombijevski sportcombi, po katerem bo tudi tokrat poseglo približno tri četrtine kupcev, stane enako kot limuzinska šestica, edino razliko pa lahko predstavlja le dvatisočevrsko doplačilo za štirikolesni pogon. Kar se prodajnih številk tiče, zastopnik znamke ne pričakuje sprememb, približno 110 do 120 so jih prodali pred prenovo, podobno pa bo tudi danes, ker se številka enači s kvoto za slovenski trg.
Najboljše seveda pride na koncu, ker vemo, da se raje spogledujete s križanci. Šestica tako ni edina novost, ki jo Mazda predstavlja te dni, pač pa se ponudbi pridružuje še rahlo prenovljen model CX-3. Ko rečem rahlo, res mislim rahlo, saj je ta prejela le novo karoserijsko barvo soul crystal red, malce lepše zašiljena platišča ter svetila tako spredaj kot zadaj. Spredaj novost predstavljajo še parkirna tipala, ta so v primeru mazde CX-3 na voljo prvič, medtem ko se v notranjosti ponaša še z boljšimi materiali, predvsem pa novo sredinsko konzolo, kjer je elektronska ročna zavora nadomestila mehansko. S tem so prihranili precej prostora, ki so ga nato zapolnili z dodatnimi odlagališči in čisto pravim naslonom za roko. Ta je na voljo tudi zadaj, spredaj pa lahko pod pokrovom ropota še nov turbodizelski motor. Namesto oznake CD105 nosi novo CD115, kar pomeni, da razvije 85 kilovatov moči, ki jo namesto 1,5- zdaj nudi 1,8-litrski štirivaljni motor. Na voljo je tako z ročnim kot samodejnim menjalnikom, vse skupaj pa lahko kombinirate še s štirikolesnim pogonom. Za prenovljeno mazdo CX-3 boste v povprečju odšteli kakšen stotak več kot prej, cene pa se začnejo pri 16.090 (CX-3 G121 emotion, 6-st. roč. ) in povzpnejo do 28.590 evrov (CX-3 CD115 AWD AT revolution top, 6-st. sam.). Tudi v tem primeru se prodaja ne bo bistveno spremenila, pričakujejo, da bo v polnem letu ostala pri številki 420.
Nekatere cene:
mazda6 G145 challenge, 6-st. roč. (107 kW) – 25.690 EUR
mazda6 G165 revolution, 6-st. roč. (121 kW) – 29.790 EUR
mazda6 G194 AT revolution top, 6-st. sam. (141 kW) – 34.790 EUR
mazda6 CD150 attraction, 6-st. roč. (110 kW) – 29.390 EUR
mazda6 CD184 AT takumi plus, 6-st. sam. (135 kW) – 37.890 EUR
mazda6 SPC G145 attraction, 6-st. roč. (107 kW) – 27.390 EUR
mazda6 SPC G165 revolution top, 6-st. roč. (121 kW) – 31.590 EUR
mazda6 SPC G194 AT revolution, 6-st. sam. (141 kW) – 32.990 EUR
mazda6 SPC CD150 AT revolution, 6-st. sam. (110 kW) – 33.590 EUR
mazda6 SPC CD184 AWD AT takumi plus, 6-st. sam. (135 kW) – 39.890 EUR
mazda CX-3 G121 emotion, 6-st. roč. (88 kW) – 16.090 EUR
mazda CX-3 G121 takumi, 6-st. roč. (88 kW) – 18.690 EUR
mazda CX-3 G150 AWD revolution, 6-st. roč. (110 kW) – 23.190 EUR
mazda CX-3 CD115 challenge, 6-st. roč. (85 kW) – 19.790 EUR
mazda CX-3CD115 AWD AT revolution top, 6-st. sam. (85 kW) – 28.590 EUR