Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Ford fiesta ST in mustang

Domača premiera

Avtor prispevka: Gašper Miš
Če ste ljubitelj hitrih avtomobilov in še niste milijonar, Ford ponuja rešitev. Tik pred poletjem predstavljajo novo fiesto ST in prenovljeni mustang, ki vozniško ekstazo ponujata po še relativno ugodni ceni.
Ford fiesta ST in mustang
Foto: Gašper Miš
20. 6. 2018 ob 0:00
Komentarjev: 0

Priznam, da v tem trenutku nimam prave ideje, koliko vozil sem preizkusil v zadnjih petih letih, kolikor je minilo od dneva, ko smo imeli na testu prejšnjo generacijo fieste ST. Bi rekel, da precej, verjetno več kot 500, a jih ni bilo prav veliko, ki bi mi v spominu ostali kot ta mala nabrita žurerka. Ford na srečo predstavlja novo in pričakovanja so velika. Na prvi pogled se zdi, da so se držali kar preizkušenega recepta, kar ji prinaša nova odbijača, motorno masko, zadaj difuzor in diskreten spojler, na boku pa še večja, tokrat 18-palčna lita platišča. Kupci lahko izbirate še med sedmimi barvami karoserije, dve sta novi in rezervirani posebej za najmočnejšo različico. S to v ponudbo premierno dodajajo še LED-žaromete spredaj in luči zadaj. Fiesto ST boste lahko z njimi opremili za dodatnih 600 evrov, na srečo pa so na voljo tudi pri vseh ostalih, kjer stanejo od 600 do 820 evrov. Recarova športna sedeža sta serijska, kar velja tudi za prirezan trikraki volanski obroč, temno stropno oblogo ter velik 8-palčni zaslon na dotik. Podkrepljen je z multimedijskim vmesnikom Sync 3, zato zraven prištejte še povezavi Apple CarPlay in Android Auto ter napredno ozvočenje B&O play z 10 zvočniki.

Ker so pri Fordu očitno mnenja, da je manj več, največjo novost predstavlja novi 1,5-litrski trivaljni turbobencinski motor ecoboost. Že tako ima valj manj kot prejšnji 1,6-litrski, za nameček pa lahko odklopi še enega in s tem pripomore k manjšim izpustom in porabi goriva. Ko fiesta ST deluje z vsemi tremi, razvije 147 kilovatov moči (200 KM) ter 290 Nm navora. Opcijsko je na voljo še sistem 'launch control', kar pomeni, da nabrita STjka ni le močnejša od predhodnice, pač pa tudi hitrejša, saj do stotice pospeši v vsega 6,5 sekunde. Povečala se je tudi končna hitrost, ki zdaj znaša 232 kilometrov na uro, oziroma 12 več kot prej. Na srečo fiesta ni le hitra, pač pa tudi v novi generaciji ostaja vozniško superiorna. Šeststopenjski ročni menjalnik se lahko še naprej hvali s kratkimi ter natančnimi hodi, novinka pa še z bolj togo karoserijo, dodelanim podvozjem in volanskim mehanizmom. Novost predstavlja še aktivni izpušni sistem, iz katerega pri pretikanju prav prijetno poka, prvič pa je ponujena še izbiro voznega načina. Trije so na voljo, in sicer normal, sport ter track.


Nova fiesta ostaja tudi ena redkih predstavnic razreda, ki še ponuja trivratno karoserijo, kar pomeni, da boste lahko kupci tudi tu izbirali med trivratno, ki stane 26.430 evrov, ter 290 evrov dražjo s petimi vrati. 830 evrov pripravite še za paket performance, ker vem, da ga želite, saj vključuje prej omenjeni sistem za nadzor speljevanja 'launch control', opozorilnik za prestavljanje 'performance shift lights' in, najpomembneje, boljše vzmetenje ter mehansko zaporo diferenciala LSD Quaife. Čeprav lahko na navedene cene tudi tokrat pričakujete bogat, kar 1.800-evrski popust, pa je v primerjavi s predhodnico cena nabrite fieste ST vseeno poskočila za približno pet tisočakov. Na koncu je težava le v tem, da je odlična in jih je najbrž vredna, kar bo letno izkusilo 30 Slovencev.


Ni pa to edina Fordova poletna novost. Obenem so nam predstavili še prenovljeno avtomobilsko ikono, model mustang, za katerega pravijo, da so legendarno obliko tokrat oddeli v bolj drzna oblačila. S tem imajo v mislih na novo oblikovana odbijača, nov motorni pokrov, motorno masko, tudi tu sta nova LED-žarometa spredaj in luči zadaj. Malenkost so si premislili še pri obliki platišč, osemvaljna različica GT pa se namesto z dvema zdaj bohoti s štirimi kromiranimi zaključki izpušne cevi. Med skupaj osmimi barvami sta dve novi, eno izmed teh pa lahko vidite na fotografijah. Druga zgodba je v notranjosti, kjer vsaj na prvi pogled bistvenih razlik ni. Še največjo tako predstavljajo novi, kar 12-palčni digitalni merilniki, ki nadomeščajo stare analogne. Moram priznati, da so mi kar všeč, čeprav na njih pogrešam precej posrečen napis 'ground speed'. Vmesnik Sync 2 je tudi tu nadomestil novejši Sync 3, ki, kot pri fiesti, omogoča napredno povezavo preko sistemov Apple CarPlay in Android Auto. Boljši so še nekateri materiali, bolj pomembno pa je to, da je mustang s prenovo postal še malce naprednejši in varnejši, saj zdaj že serijsko ponuja prilagodljiv radarski tempomat, sistem za preprečevanje naleta, opozorilo na nenamerno menjavo voznega pasu, samodejni preklop med dolgim in zasenčenim snopom ter kamero za vzvratno vožnjo.


Pod velikim motornim pokrovom lahko tudi tokrat rezgeta kar 5,0-litrski osemvaljni bencinski motor, ki je s prenovo postal še nekoliko močnejši in namesto 310 kilovatov moči (421 KM), zdaj razvije 331 (450 KM). Cenovno bistveno bolj ugodna ostaja različica z 2,3-litrskim štirivaljnim turbobencinskim motorjem ecoboost, ki je zavoljo reševanja polarnih medvedov s prenovo postal celo nekoliko šibkejši. Namesto 233 kilovatov (317 KM) jih po novem ponuja le še 213 (290 KM). Malo manj kot 530 oziroma okroglih 440 Nm navora, odvisno od izbire motorja, se še naprej prenaša le na zadnji kolesi, šeststopenjskemu ročnemu menjalniku pa se je s prenovo pridružil še nov desetstopenjski samodejni, ki deluje odlično. Pomembno novost predstavljajo tudi magnetni blažilniki 'magna ride', nova pa sta še dva vozna načina. Za optimalno pospeševanje z mesta bo primeren način 'drag strip', 'mymode' pa bo s funkcijo 'good neighbour' zaprl lopute v izpušnem sistemu in preprečeval morebitno nezadovoljstvo med sosedi. Kdor se jim bo vseeno hotel zameriti, bo to lahko počel tudi s šibkejšo različico 2.3 ecoboost, saj je funkcija 'line lock', ki pnevmatike spremeni v dim, zdaj na voljo tudi tam.

Divjega konja boste lahko kupci tudi po prenovi naročili v eni izmed dveh osnovnih različic, in sicer kupejevski fastback ali pa platnenostrešni convertible. Razlike med njima je za približno pet tisočakov, toliko pa boste odšteli tudi za omenjeni desetstopenjski samodejni menjalnik. Če boste želeli, da bo pod pokrovom brbotal osemvaljnik, bo to denarnico olajšalo še za slabih 20 tisočakov, sicer pa se cene prenovljenega mustanga začnejo pri 46.300 (mustang fastback 2.3 ecoboost, 6-st. roč.) in končajo pri 75.200 evrih (mustang GT convertible 5.0 V8, 10-st. sam.). Pozorno oko bo vseeno opazilo, da se je v primerjavi s prejšnjim podražil za približno tri do štiri tisočake, a podobno kot fiesta ST, še naprej ohranja relativno ugodno ceno glede na dobljeno. Tudi mora, če želi obdržati primat najbolj prodajanega športnega avtomobila na svetu in v deželi pod Alpami letno prepričati 30 kupcev.

Informacije o fordu mustang lahko pridobite še v mednarodni premieri.

Cene:

ford fiesta ST 1.5 ecoboost, tri vrata, 6-st. roč. (147 kW) – 26.430 EUR
ford fiesta ST 1.5 ecoboost, pet vrat, 6-st. roč. (147 kW) – 26.720 EUR
ford mustang fastback 2.3 ecoboost, 6-st. roč. (213 kW) – 46.300 EUR
ford mustang fastback 2.3 ecoboost, 10-st. sam. (213 kW) – 51.400 EUR
ford mustang convertible 2.3 ecoboost, 6-st. roč. (213 kW) – 51.200 EUR
ford mustang convertible 2.3 ecoboost, 10-st. sam. (213 kW) – 56.500 EUR
ford mustang GT fastback 5.0 V8, 6-st. roč. (331 kW) – 64.900 EUR
ford mustang GT fastback 5.0 V8, 10-st. sam. (331 kW) – 69.000 EUR
ford mustang GT convertible 5.0 V8, 6-st. roč. (331 kW) – 71.100 EUR
ford mustang GT convertible 5.0 V8, 10-st. sam. (331 kW) – 75.200 EUR

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 11. 12. 2024
December 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
25262728293001
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 4 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 4 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 4 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 4 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 4 leti  |