Ta štirivratna limuzina z nizko streho v novi generaciji meri le centimeter manj kot polnih pet metrov, kar pomeni, da je po merah še najbližje aktualni limuzinski različici razreda E. Od nje je vseeno nekoliko daljši, predvsem pa širši in nižji. Med osema sta si povsem identična, v primerjavi s prejšnjo generacijo pa je medosna razdalja zrasla za 65 milimetrov in tako meri skoraj tri metre. CLS je zanimiv avtomobil tudi zato, ker prihajajočim stuttgartskim modelom prinaša nov oblikovalski jezik, ki mu pravijo sensual purity. Temelji na tem, da je manj več in da so linije čiste in tekoče, ostri robovi pa stvar preteklosti. Spredaj je zanimiva še motorna maska panamericana, kakršno so nosili že dirkalniki iz preteklosti in kakršno ima tudi novi AMG GT R. Izstopajo luči spredaj in tiste zadaj, podobno pa velja tudi za padajoč zadek, ki novincu prinaša še odličen količnik upora, ki meri le 0,26.
V notranjosti vseeno ni tako poseben, kar pa ni nujno slabo. Gre za kopijo tiste, ki jo najdemo v vseh različicah razreda E, zato smo bili na prvi vožnji še prijetno presenečeni nad kakovostjo izdelave. Bistveno boljša je kot pri omenjenem modelu, saj sredinska konzola tu ni oddajala prav nobenih neprijetnih glasov. Vse ostalo je že znano in štima, vključno z dvema velikima zaslonoma. Precej zanimive so še prezračevalne šobe, oblikovane po vzoru letalskih turbin, za razliko od tistih, ki jih lahko najdemo v E kupeju, pa so te osvetljene še z ambientalno osvetlitvijo v kar 64 različnih barvah. Volanski obroč so si po drugi strani izposodili pri prenovljeni limuzini razreda S, bolj pomembno pa je, da je CSL prvič na voljo s petimi sedeži. Prej je bil le s štirimi, po novem pa bo na sredini prostor še za enega potnika, pa čeprav visok sredinski kardanski greben hitro namigne, za koliko potnikov je bil zasnovan. Prostornina prtljažnika ostaja nespremenjena, 520 litrov lahko pogoltne, kar je načeloma veliko, je pa res, da ga še vedno pesti problem večine limuzin, kjer je nakladalna odprtina majhna. Kar se tiče tehnologije, niso sklepali kompromisov, zato se novi CLS zgleduje po prenovljenem razredu S. Ob številnih, zdaj že kar samoumevnih sistemih, so na voljo tudi najnaprednejši, kot na primer možnost povsem avtonomne vožnje do 30 sekund in sistem samodejne menjave voznega pasu vse od hitrosti 80 do 180 kilometrov na uro.
Kot se za CLS spodobi, so sprva na voljo le šestvaljni motorji. Gre za različice, ki so premiero doživele že ob prenovi razreda S, sprva pa govorimo o dveh dizelskih in eni bencinski različici. Dizelski nosita oznaki 350 d ter 400 d, ob prostornini 2,9 litra pa razvijeta 210 (286 KM) ter 600 Nm oziroma 250 kilovatov (340 KM) ter 700 Nm navora. Že serijsko sta povezani z devetstopenjskim samodejnim menjalnikom, motorni navor pa ob pomoči sistema 4MATIC prenašata na vsa štiri kolesa. Najmočnejši motor v ponudbi je bencinski, najdemo pa ga v različici 450. Tudi v tem primeru govorimo o vrstnem šestvaljniku in ne V6-motorju, kot je to veljalo v preteklosti. S 3,0 litra delovne prostornine motor razvije 270 kilovatov (367 KM) ter 500 Nm navora, ob pomoči tehnologije EQ boost, ki jo z modelom predstavljajo premierno, pa je moči še za dodatnih 16 kilovatov, skupaj torej 286, kar v prevedenem jeziku pomeni 398 'konjičkov'.
To obenem pomeni, da je lahko novi CLS tudi blago-hibridni. Vse skupaj temelji na 48-voltnem električnem omrežju, tehnologija EQ boost pa vključuje še zaganjalnik generator z ojačevalno in rekuperativno funkcijo ter dodaten kompresor, ki poskrbi za navor tik nad prostim tekom. Menjalnik je tudi v tem primeru devetstopenjski samodejni, pogon pa štirikolesni. Blago-hibridna bo tudi športna različica AMG 53 4MATIC, ki bo skupaj razvila kar 336 kilovatov moči (457 KM). Ponudbi se pridružuje kasneje, podobno pa velja tudi za šibkejše, štirivaljne različice in tiste z zadnjim pogonom. Že zdaj novi mercedes-benz CLS za doplačilo ponuja zračno vzmetenje air body control ter dynamic body control, pri katerem lahko voznik prilagodi delovanje podvozja povsem individualno.
Se pa z novo generacijo poslavlja model CLS shooting brake, ker je bilo povpraševanja po njem enostavno premalo. Še vedno je na voljo različica AMG line, obenem pa še prav posebna edition1, kakršno vidite na fotografijah in kakršna je kupcem na voljo samo v prvem letu proizvodnje. Najbolj zahtevni se boste razveselili še programa designo, s katerim boste lahko CLS obarvali v eno izmed treh prav posebnih barv karoserije, izbirali pa tudi med posebnim oblazinjenjem ter okrasnimi elementi. V tem primeru k osnovnim cenam, ki znašajo od najmanj 78.930 (CLS 350 d 4MATIC, 9-st. sam.) do največ 83.230 evrov (CLS 450 4MATIC, 9-st. sam.), prištejte še kakšen dodaten evrski tisočak. Stuttgartska stilska ikona je v prvih dveh generacijah po svetu skupaj prepričala 375.000 kupcev, pri nas pa natančno 151. Le 10 kupcev je izbralo karavansko različico shooting brake, zato se zdi odločitev logična. Zastopnik znamke pričakuje, da bodo do konca letošnjega leta tudi brez nje lahko prodali 30 vozil.
Cene:
mercedes-benz CLS 350 d 4MATIC, 9-st. sam. (210 kW) – 78.930 ER
mercedes-benz CLS 400 d 4MATIC, 9-st. sam. (250 kW) – 83.540 EUR
mercedes-benz CLS 450 4MATIC, 9-st. sam. (286 kW) – 84.230 EUR