Nekako imam občutek, da nekateri kar nočejo, ali pa ne morejo verjeti, da nam ti podatki v večini primerov pomenijo bore malo. Če pa ste tudi vi obsedeni le s številkami, pa je novi civic pravi za vas. Čas 7 minut, 43 sekund in 8 desetink namreč pomeni, da hitrejšega serijskega avtomobila s sprednjim pogonom na tem planetu ne boste našli. Ja, je kar pomagalo, da je rekorder Nordschleifa nosil še oznako type R, ki pri Hondi pomeni le največ. Vseeno pa ni nova, ker na trgu vztraja že dobrih 25 let.
Za začetek se je pojavila na modelu NSX, kasneje pa so jo nadeli še accordu in integri, največkrat pa jo povezujemo prav s civicom. Pri Hondi tradicijo nadaljujejo tudi z novo 10. generacijo modela, ki legendarno oznako nosi že petič. Dirkaški DNA ima civic z interno oznako FK8 zapisan v genih, z omenjenim rekordom pa postavlja še nov mejnik med tako imenovanimi 'hot-hatchi'. Vem, da boste nekateri rekli, da gre le za malo osveženi civic type R prejšnje generacije, ampak ni tako. Nabriti civic je v deseti generaciji kar 17 centimetrov daljši, 9,5 samo med osema, in 2,5 centimetra nižji, kar mu obenem prinaša še nižje težišče. Kar se oblike tiče, zelo je agresivna in ga zato ne bo težko razlikovati od bolj krotkih različic. Te nimajo tako poudarjenih bokov, takšni rež za zajem zraka, treh kromiranih zaključkov izpušne cevi in nenazadnje velikega spojlerja ter strešnih usmernikov zraka na zadku. Notranjost pa ni tako prepričala, ne zato, ker bi bilo z njo kaj res narobe, pač pa zato, ker type R tu prinaša le edinstven zaslon merilnikov i-MID, ki lahko prikazuje tudi G-sile, zavorne sile, tlak turbine in podobno, nekaj okrasnih elementov v rdeči barvi in še 10 odstotkov lažja športna sedeža.
Tudi type R je v primerjavi s predhodnikom postavljen na povsem novo platformo, njegovo srce pa predstavlja močno izboljšan 2,0-litrski štirivaljni turbobencinski motor VTEC turbo, ki je za popolno vozniško izkušnjo spojen izključno s šeststopenjskim ročnim menjalnikom in se z veseljem vrti. Motor pri 6.500 vrtljajih na minuto po novem razvije kar 235 kilovatov moči oziroma 320 'konj' in 400 Nm navora že od 2.500 vrtljajev naprej. Čeprav boste v brošuri lahko našli tudi podatek o porabi goriva in emisijah CO2 na prevožen kilometer, sta bistveno bolj pomembna ta, da lahko nabriti civic do stotice potrebuje samo še 5,8 sekunde in da končna hitrost znaša kar 272 kilometrov na uro.
Seveda niso pozabili na športni izpušni sistem s kar tremi kromiranimi zaključki, kar civicu type R zagotavlja značilen zvok tako pri nizkih kot srednjih vrtljajih, obenem pa zmanjšuje resonančen zvok pri visokih. Omenimo še prilagodljive blažilnike in sistem 'agile handling assist', ki pri hitrem in ostrem spreminjanju smeri rahlo zavira notranji kolesi, kar poveča odzivnost in stabilnost vozila. Da bi bila ta še večja, so serijska 20-palčna platišča obuli v pnevmatike Continental sportcontact 6, nalogo varnosti pa tudi tokrat prepustili zavornemu sistemu znamke Brembo. Spredaj s kar 350-milimetrskimi koluti. Vseeno pa tudi oznaka type R ni več tako brezkompromisna kot včasih, zato lahko voznik izbira med tremi voznimi načini (comfort, sport in +r), pri najbolj športnem pa mu sistem 'rev match' pri prestavljanju navzdol sam dodaja plin in s tem nadomesti konvencionalno tehniko 'heel and toe'. Pravi puristi boste najbrž navdušeni še nad podatkom, da se da omenjeni sistem tudi popolnoma izklopiti, malo manj pa nad dejstvom, da je klasično ročno zavoro tudi pri modelu type R nadomestila izključno elektronska.
Kupci lahko novi type R pri nas že naročite, izbirate pa lahko med šestimi barvami karoserije in dvema paketoma opreme. Poleg osnovnega type R lahko posežete tudi po paketu type R GT pack, ki vse skupaj nadgradi še z značilnimi rdečimi poudarki na sprednjem podaljšku odbijača, stranskih pragovih in zadnjem difuzorju. Bolj pomembno pa je, da s paketom notranjost obogatite še z navigacijsko napravo Garmin, premium-ozvočenjem z 11 zvočniki, dvopodročno klimatsko napravo, prostorom za brezžično polnjenje mobilnih telefonov, rdečo ambientalno osvetlitvijo in sistemoma 'BSI' in 'cross trafic monitor', torej za nadzor vozil v mrtvem kotu in opozarjanja na prečni promet.
Osnovni type R stane 41.990 evrov (civic type R 2.0 VTEC turbo, 6-st. roč.), medtem ko boste za bolje opremljenega (civic type R 2.0 VTEC turbo GT pack, 6-st. roč.), kakršnega vidite tudi na fotografijah, odšteli še dodatna dva tisočaka. Pri zastopniku znamke so predstavitev zaključili še s podatkom, da je zanimanje za novi civic type R bistveno večje kot pri prejšnjem in da so letos za naš trg uspeli zagotoviti štiri vozila. Tri so kupce že našle, rdeči na fotografijah pa bi ga lahko dobil že v kratkem.