Ime izvira iz italijanske besede 'velare', pri nas pa bi to pomenilo 'tančica' ali 'pajčolan'. Novi velar tako predstavlja že četrtega člana te prestižne družine, po velikosti pa se vriva med modela evoque in sport. Pravijo, da ima novinec, ki bo na trgu konkuriral predvsem porscheju macan pa še nekaterim drugim nemškim tekmecem, kar značilen obraz znamke s poudarkom na minimalizmu. Prav nič minimalistična pa niso njegova svetila, saj kot najmlajši član obenem prvi sveti izključno v LED-tehnologiji. Še več, na voljo sta tudi matrična-laser žarometa, ki omogočata, da lahko velar sveti tudi preko pol kilometra daleč. Drugače spredaj kakšne revolucije ni videti, le malce manj oglat je napram ostalim modelom, medtem ko iz boku že lahko opazimo prve ključne razlike. Platišča so lahko 22-palčna in s takšnimi bo na cesti prava pojava, tudi streha je precej nizka, vseeno pa oči najbolj zbodejo ročaji vrat, oziroma na prvi pogled pomanjkanje le-teh. Seveda jih ima, so pa ti skriti v samih vratih in so očem vidni le ob odklepanju vozila. Trik sicer ni nov, med drugimi ga izkorišča že hišni model jaguar F-type, je pa v tem razredu to vsekakor zanimiva novost. Ročaji z zadnjim spojlerjem z dvema odprtinama, namenjenima izpihovanju vode z zadnjega stekla, obenem močno pripomorejo k najboljšemu količniku zračnega upora v razredu, ki meri le 0,32.
Notranjost na prvi pogled ne izstopa preveč, stvari so postavljene na podobna mesta, podobno oblikovane, pač okolje bo voznikom vozil te znamke pisano na kožo. Tudi kakovost ni vprašljiva, materiali so namreč vrhunski, vseeno pa vas bo najbolj navdušil podatek, da ima lahko novi velar ob projekcijskem prikazovalniku še tri velike zaslone visoke ločljivosti. Prvega, ki meri kar 12,3 palca, najdemo pred voznikom v obliki digitalnih merilnikov, ne dosti manjša pa sta oba 10-palčna zaslona sistema touch pro duo na armaturni plošči. Nad njunim delovanjem smo bili malce skeptični, pa se stvari v praksi izkažejo presenetljivo dobro, le na invazijo prstnih odtisov se morate pripraviti, površina je za ta namen povsem idealna. Kot da to ne bi bilo dovolj, lahko trije potniki zadaj uživajo še ob spremljanju svojih najljubših vsebin na dveh 8-palčnih zaslonih, vgrajenih v vzglavnika sprednjih sedežev. Vsaj to, če že prostora ni na pretek. Glede na to, da je streha nizka, bi pričakovali, da bo v drugi sedežni vrsti problem predvsem nad glavami potnikov, ampak se ta bistveno prej pojavi v predelu kolen. Na fotografijah boste točno videli, koliko ga je. Bolj malo, je pa res, da imajo v ponudbi tudi druge, prostorsko bolj razkošne modele. Če vam za potnike zadaj ni preveč mar, ker se boste z velarjem tako ali tako ves čas želeli voziti le spredaj in biti vidni, pa je prtljažni prostor po drugi strani celo največji v razredu. Kar 673 litrov sprejme v svoji osnovni konfiguraciji. O vseh sistemih, ki so na voljo, tokrat raje ne bi, lahko pa mirno zapišemo, da velar ponuja vso najnaprednejšo tehnologijo, ki jo ponujajo pri Land Roverju, tako na področju povezljivosti kot asistenčnih sistemov.
Ker si velar platformo deli še z modelom jaguarjem F-pace, je povsem razumljiva tudi motorna ponudba. Tako lahko kupci izbirate med petimi motornimi različicami, tremi turbodizelskimi in dvema bencinskima. Pri prvih treh sta na voljo dva dvolitrska štirivaljna motorja s po 132 (180 KM) in 177 kilovatov moči (240 KM), tu je še trilitrski šestvaljni motor, ki razvije 221 kilovatov (300 KM). Na strani bencinskih različic imamo prav tako na voljo dvolitrski štirivaljni turbomotor s 184 kilovati (250 KM) in trilitrsko šestvaljno različico, ki ji pomaga kompresor. Ta je najmočnejša in razvije kar 280 kilovatov moči (380 KM). Prav vse so že serijsko spojene z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom ZF in opremljene s štirikolesnim pogonom. Navor se v osnovi prenaša le na zadnji kolesi, zato kljub dobrima dvema tonama v zavojih deluje dokaj agilno. Na terenu pa bo bolj prav prišlo zračno vzmetenje, ki lahko velar od tal oddalji na kar konkretnih 251 milimetrov, zato lahko brodi tudi po 65 centimetrov globoki vodi, pa čeprav ga bomo tam najbrž zelo redko srečali.
Paketov opreme je osem, ti pa so razdeljeni na dva pola. Prvega, ki stavi predvsem na eleganco (base, S, SE in HSE), in drugega, kjer poudarjajo predvsem njegov športni karakter (R-dynamic base, R-dynamic S, R-dynamic SE in R-dynamic HSE). Da bi bila zmeda še večja, obenem predstavljajo še prav posebno različico velar first edition. Medtem ko bo najcenejša izmed skupaj štiridesetih stala najmanj 62.452 evrov, boste za takšno odšteli približno dvakrat toliko, natančneje 123.541 evrov. Predstavljala bo vrh velarjeve ponudbe in bo, kot pove samo ime, na voljo le prvo leto proizvodnje. Čeprav sta si velar in range rover sport v tem trenutku cenovno zelo blizu, razlike je le nekaj tisočakov, naj si kljub temu ne bi hodila v zelje. Pravijo, da je velar predvsem za tiste kupce, ki iščejo bolj eleganten avtomobil, niti ne tako terenski, range rover sport pa bo medtem še naprej igral na boljo športno in terensko nastrojene note. Zanimivo, da med potencialnimi kupci skorajda ne omenjajo že znanih, pač pa predvsem nove, ki naj bi jih bilo letos pri nas med 20 in 30. Kaj dosti več zaradi proizvodnih zmožnosti niti ne bo šlo, ker je povpraševanje veliko. Kupcem je velar očitno všeč.