Ker kodiaq temelji na prečni modularni platformi koncerna, to pomeni, da kljub kar 4,70 metra dolžine tehta le med 1.450 in 1.550 kilogrami. Bistveno manj kot bi rekli na prvi pogled, vseeno pa približno dvakrat toliko kot njegovi najtežji soimenjaki. Oblikovno precej spominja na konceptni model visionS, predstavljen na lanskoletnem ženevskem avtomobilskem salonu, kar pomeni, da je kljub Škodini že kar tradicionalni zadržanosti tokratni model oblikovno precej zanimiv. Kljub temu ne bo težko razbrati, za model katere znamke gre, motorna maska je prepoznavne oblike, malo izstopata le opcijska LED-žarometa in visoko postavljeni LED-meglenki. Platišča merijo največ 20 palcev, strešna linija pa ni prav nič kupejevska, kar pomeni, da mora biti v notranjosti kodiaqa ogromno prostora.
In ne boste verjeli, točno tako je, na kar kaže že medosna razdalja, ki meri skoraj 2,80 metra. Ob prostorski razkošnosti notranjost ponudi še ščepec oblikovne zadržanosti, kar pa ni nujno slabo. Seveda Škoda ne bi bila Škoda, če ne bi ob prostorskem luksuzu ponudila še številnih praktičnih rešitev 'simply clever', med katerimi jih sedem predstavljajo prvič. Kar za 18 centimetrov pomična sedežna klop omogoča lažji dostop do šestega in sedmega sedeža, v primeru, da kodiaq z njima ni opremljen, pa je prtljažni prostor s 720 litri in opcijo podiranja do 2.065 brez težav največji v razredu.
Novinec tovarne Kvasiny k nam prihaja s široko paleto asistenčnih sistemov, med katerimi jih je veliko na voljo serijsko, drugi pa kot dodatna oprema posamično ali v paketih. Novost v ponudbi predstavlja asistenca za manevriranje s prikolico 'trailer assist', katere največja dovoljena masa lahko znaša do poltretjo tono. Za lažji nadzor nad okolico pa ponujajo nov sistem 'area view', ki s pomočjo štirih kamer s širokokotnimi objektivi omogočajo tudi pogled s ptičje perspektive, kar bo prav prišlo tako na terenu kot tesnih parkirnih prostorih. Tudi zato, ker je kodiaq vse prej kot majhen avtomobil.
Na voljo so tri štirivaljne prisilno polnjene motorne različice, in sicer v petih konfiguracijah moči. Bencinske so tri: 1,4-litrska TSI z 92 (125 KM) oziroma 110 kilovati (150 KM) in 2,0-litrska, ki razvije tudi do 132 kilovatov moči (180 KM). Bistveno več povpraševanja, kar 90 odstotkov, pa pričakujejo na strani turbodizelskih, kjer je ponudba še malo bolj preprosta. 2,0-litrski TDI s 110 kilovati (150 KM) in za zdaj najmočnejši 2,0-litrski s 140 kilovati moči (190 KM). Z izjemo osnovne so vse na voljo s štirikolesnim pogonom in robotiziranim menjalnikom DSG. Takšnih bo pri nas največ, kar 80 odstotkov kupcev bo predvidoma izbralo oboje.
Kodiaq, ki v osnovi prostor namenja petim, lahko naročite tudi s šestim in sedmim sedežem in tremi osnovnimi paketi opreme. To so active, ambition in nenazadnje najbogatejši style, po katerem pričakujejo največ povpraševanja. Kasneje se to lahko spremeni, ker se ponudbi pridružujejo še različice scout, sportline in športni kodiaq RS. Do takrat pa cenik pravi, da najcenejši stane 20.990 (kodiaq 1.4 TSI active, 6-st. roč.), najdražji pa 35.495 evrov (kodiaq 2.0 TDI DSG 4x4 style, 7-st. rob.).
Kar 7.000 škod letos planirajo prodati pri nas, k temu pa bo pripomogel tudi kodiaq. Da tega niti niso pričakovali, pove podatek, da so še pred kratkim pričakovali, da bodo letno prodali le okrog 300 do 350 vozil modela, a so predprodajne številke stvari postavile na glavo. Še pred prihodom na trg so v prvih treh mesecih leta zabeležili kar 418 prednaročil, do konca leta pa pričakujejo, da bo podpisanih približno 1.200 pogodb in dobavljenih dobre tri četrtine vozil. Kljub temu da bo v primeru naročila potrebno malo potrpljenja, zastopnik zagotavlja, da bo naredil vse, kar je v njegovi moči, da bi vozila dobavili kar se da hitro. Kot kaže, so ofenzivo zastavili res na široko.
Dodatne informacije o škodi kodiaq lahko pridobite med mednarodnimi premierami.
Cene nekaterih predvidoma najbolj priljubljenih različic:
škoda kodiaq 1.4 TSI active, 6-st. roč. (92 kW) – 20.990 EUR
škoda kodiaq 1.4 TSI ACT DSG ambition, 6-st. rob. (110 kW) – 27.297 EUR
škoda kodiaq 1.4 TSI ACT DSG style, 6-st. rob. (110 kW) – 29.134 EUR
škoda kodiaq 1.4 TSI DSG 4x4 style, 6-st. rob. (110 kW) – 31.564 EUR
škoda kodiaq 2.0 TSI DSG 4x4 style, 7-st. rob. (132 kW) – 33.894 EUR
škoda kodiaq 2.0 TDI 4x4 active, 6-st. roč. (110 kW) – 27.743 EUR
škoda kodiaq 2.0 TDI 4x4 ambition, 6-st. roč. (110 kW) – 30.294 EUR
škoda kodiaq 2.0 TDI 4x4 style, 6-st. roč. (110 kW) – 32.130 EUR
škoda kodiaq 2.0 TDI DSG 4x4 style, 7-st. rob. (110 kW) – 34.373 EUR
škoda kodiaq 2.0 TDI DSG 4x4 style, 7-st. rob. (140 kW) – 35.495 EUR