Pot omenjenih modelov je prvič zarisal razred A, na osnovi katerega sta tudi zasnovana. Po tem ko je najmanjši stuttgartski predstavnik svetovno premiero doživel prav na slovenskih tleh, smo kupejevski CLA spoznali leto kasneje, spomladi 2013. Po vzoru prestižnejšega modela CLS so kasneje predstavili še karavansko različico in jo moderno poimenovali kar shooting brake. Medtem ko se karavanski CLS na trgu ni prijel in ga v novi generaciji sploh ni pričakovati, je CLA shooting brake nalogo opravil bistveno bolje. Toliko bolje, da so se, kljub temu da je na trg prišel dve leti kasneje kot kupejevski, odločili, da mu prenovo namenijo istočasno.
Prenova sicer ne prinaša ničesar posebnega, le majhne lepotne popravke. Kot kaže je ekipa Robert Lešnika nalogo že v osnovi opravila z odliko, zato boste prenovljeni CLA spredaj prepoznali le po novem odbijaču z mehkejšimi linijami, tako imenovana diamantna maska pa je po novem serijska, a le v črni barvi. Prej ksenonski žarometi zdaj opcijsko svetijo v LED-tehniki, nekoliko pa so spremenili tudi luči na zadku. Tam sta prostor našla še nova okrasna zaključka izpušne cevi, nova je modra karoserijska barva in nekaj 18-palčnih litih platišč.
Pri prenovljenem CLA in CLA shooting brake lahko po novem izbirate med tremi novimi kombinacijami oblazinjenja, nova je črna podlaga merilnikov, na armaturni plošči pa še opcijski 8-palčni zaslon. Ta je tanjši kot prej 7-palčni, preko tega pa se lahko pri stuttgartskih modelih prvič poveže s sistemom Android Auto in ne le Applovim CarPlay. Novost predstavlja še inteligentni sistem odpiranja prtljažnih vrat, imenovan 'hands free access'. Pri kupeju ta omogoča le odpiranje, pri karavanskem shooting brake pa deluje v obe smeri.
Motorna paleta tudi po prenovi ostaja pestra. Izbirate lahko med devetimi motornimi različicami, šestimi turbobencinskimi in tremi turbodizelskimi. Novi sta le različici z oznako 180 d BlueEFFICIENCY in 220 4MATIC, sicer pa so nameščeni že znani motorji, ki razvijejo od 80 (109 KM) do 160 kilovatov moči (218 KM). Ne smemo mimo športne različice CLA 45 AMG, ki razvije kar 280 kilovatov (381 KM) in moč na vsa štiri kolesa prenaša preko sedemstopenjskega menjalnika AMG speedshift DCT. Tudi pri cenejših različicah lahko posežete po štirikolesnem pogonu 4MATIC ter sedemstopenjskem samodejnem menjalniku DCT, serijski je šeststopenjski ročni. Novost v navezi DCT-menjalnika in paketa AMG line predstavlja še športni zvok, ki se v načinu sport preko zvočnikov predvaja v kabini.
Poleg osnovnega so še naprej na voljo paketi AMG line, urban line in nočni paket. Kljub temu da so po prenovi vsi serijsko opremljeni s sistemom aktivnega zaviranja v sili, so cene ostale na ravni predhodnika. To pomeni od 27.650 evrov za bencinski CLA 180, 29.900 za dizelski CLA 180 d pa vse do CLA 45 AMG, ki v kupejevski različici stane 56.500 evrov. Karavanski shooting brake, po katerem posega vedno več kupcev, ostaja 610 evrov dražji. V preteklih letih so pri nas prodali med 80 in 85 vozil letno, kupci pa so bili večinoma moškega spola. Po prenovi pričakujejo, da bo prodaja nekoliko poskočila, računajo na približno 100 kupcev letno. To pri nas predstavlja 10 odstotkov celotne prodaje, a obenem priznavajo, da bo letos to težko doseči, saj so v prvi polovici zaradi napovedane prenove prodali le okrog 30 vozil. Ker je kombinacij motorjev, menjalnikov, pogonov in nenazadnje opreme res ogromno, tokrat cenik nadomeščamo s povezavo do konfiguratorja, ki so ga pri zastopniku znamke zagnali prav v teh dneh.
Konfigurator: mercedes-benz CLA kupe
Konfigurator: mercedes-benz CLA shooting brake