BMW Group Slovenija je v sodelovanju s pooblaščenimi trgovci letos deželo BMW xDrive umestil na lokaciji hotela Skipass, kjer je Marjan Božič (vodja BMW treninga voznikov) na kratko predstavil sistem, ki smo ga kasneje preizkusili tudi v praksi. Pot nas je ponesla proti mejnemu prehodu na Korenskem sedlu, kasneje še na snežni poligon v Podkoren, za konec pa smo se ustavili na snežni plaži smučišča v Kranjski Gori. Dogodek ja zanimiv tudi za tiste, ki radi preizkusijo kakšno dobroto gorenjskih gostincev, ali pa konec tedna srečajo športne ambasadorje, kot so Tina Maze, Jakov Fak, Filip Flisar, Jure Košir, Žan Košir in Marko Grilc.
Marjan Božič (vodja BMW treninga voznikov)
Bavarski BMW, ki letos praznuje stoletnico, res predstavlja sinonim pogona na zadnji kolesi, a se stvari tudi tu počasi spreminjajo. Poleg sprednjega pogona pri manjših modelih ponujajo tudi štirikolesni. Inteligentni sistem je poznan pod imenom xDrive in so ga predstavili ob prelomu tisočletja, začetki pa sežejo v čas med vojnama, natančneje v leto 1937. Rezultat nacistične reforme, ki je pospešila razvoj orožarske industrije, je model 325 LEPKW. Ponašal se je z 2,0-litrskim šestvaljnikom, ki je razvil 50 KM, štirikolesnim krmiljenjem in najpomembneje, stalnim štirikolesnim pogonom s tremi zaporami diferenciala. Bavarci so približno 50 let kasneje, tokrat prostovoljno, na trg poslali model 325iX in z njim zabeležili 30.000 prodanih primerkov. 1991 so na frankfurtskem salonu predstavili model 525iX, ki je s pomočjo lamelnih sklopk omogočal samodejno spreminjanje standardne porazdelitve navora v razmerju 36 proti 64 v skladu z voznimi razmerami. To je pomenilo, da je 525iX v primerjavi z modelom 525i pridobil nekaj kilogramov, s tem pa postal počasnejši in požrešnejši, zato so v času proizvodnje prodali manj kot 10.000 primerkov. S prihodom modelov X pa so se močno spremenile tudi prodajne številke.
Pogon xDrive, na voljo pri praktično celotni modelski paleti, od najmanjše serije 1 do največje serije 7, je na svetovni ravni prepričal preko 3,3 milijona kupcev, pri nas pa po njem poseže približno polovica le-teh. Proaktivni sistem v osnovi 40 odstotkov navora prenaša na sprednjo in 60 odstotkov na zadnjo os, s pomočjo razdelilnega menjalnika z elektronsko krmiljeno sklopko pa lahko po potrebi navor v celoti porazdeli na os, katere kolesi imata v danem trenutku boljši stik s podlago. Nadzor vozila optimizirajo še sistemi dinamičnega nadzora stabilnosti (DSC), dinamični nadzor oprijema (DTC), dinamični nadzor zmogljivosti (DPC) in sistem pomoči pri spustu (HDC).
To smo lahko preizkusili tudi v praksi, in sicer s pomočjo najnovejših hišnih modelov. Lansko leto sta največ zanimanja požela BMW 2 active tourer in X4, letos pa novi X1. Ta je v primeru 1,5-litrske različice sDrive16d s sprednjim pogonom na voljo od 31.550 evrov, oziroma 35.850 evrov v primeru različice xDrive18d. Modelu X1 so se letos v Kranjski Gori pridružili še X3, X5 in X6, 2 active tourer in gran tourer ter serije 3, 4 in 5. Nekatere smo že preizkusili, kar si lahko preberete na spodnjih povezavah.
BMW 428i gran coupe xDrive M sport
BMW X3 xDrive20d xLine
BMW X5 xDrive25d
BMW X6 xDrive30d
BMW X6 M