porsche macan S diesel Porsche s karavano driving experience potencialnim kupcem predstavlja modelski repertoar. Sedmice sicer še nismo zadeli, smo pa imeli to srečo, da smo prejeli povabilo na preizkus stuttgartskih specialitet letošnjega leta. Na CVV Vransko so nas po kratki predstavitvi pričakali ključi 10 vozil s skupno ceno 1,5 milijona evrov, s katerimi smo v spremstvu finskega prvaka razreda Porsche GT3, Jukka Honkavuorija, prebudili orkester s preko 3.500 KM in skoraj 5.000 Nm navora.
911 posebne predstavitve ne potrebuje. Pred pol stoletja je, tudi po zaslugi Peugeota, ki je preprečil uporabo oznake 901, nastala ena najbolj prepoznavnih oznak v svetu avtomobilizma, še več, eden najbolj prepoznavnih modelov vseh časov. Ne verjamete? Preverite sami, preprosto povprašajte nekaj prijateljev, na kateri model prvo pomislijo, ko omenite znamko z logotipom poskočnega konjička. F40, 458 italia, testarossa? Pa tisti z logotipom razjarjenega bika? So to aventador, diablo in miura? No preizkusite to še z znamko Porsche. 911?
porsche 911 carrera black edition
porsche 911 carrera black edition Ker smo pred prenovo sedme generacije, s katero še letos v prodajne salone prihajajo prisilno polnjene različice, smo lahko preizkusili letošnje modele z oznakami 911 carrera black edition, 911 carrera 4 GTS in 911 turbo S. Porsche različico black edition ponuja tako pri modelih 911, boxster ter cayman. Kot samo ime pove, govorimo o omejeni seriji s črno notranjostjo, zunanjostjo ter temnejšimi žarometi in platišči modela turbo S. 257 kilovatov moči (350 KM) in 390 Nm navora razvije za najmanj 120 tisoč evrov.
porsche 911 carrera 4 GTS 911 carrera 4 GTS ni najmočnejša, ne najdražja različica, predstavlja pa tisto, ki uresniči vaša pričakovanja in to bi si morali zares želeti. Kot zanimivost: preskok s klasičnega modela, kot je carrera black edition, je tako izrazit, da za trenutek pomislite, če se niste pomotoma znašli za volanom napačnega avtomobila. 3,4-litrski motor GTS nadomešča s 3,8-litrskim šestvaljnikom, ki razvije 316 kilovatov moči (430 KM) in 440 Nm navora. GTS, 'Gran Turismo Sport', s ceno 170 tisoč evrov tako predstavlja pravo mero moči, surovosti in udobja.
porsche 911 turbo S Ker najboljše, najdražje in najmočnejše pride na koncu, smo preizkusili še različico turbo S. Kako hiter je, si boste najlažje predstavljali tako, da pomislite na igranje video igre, pri kateri so vsi vaši nasprotniki nastavljeni na najlažjo raven. 3,8-litrski motor s turbopolnilnikom razvije kar 412 kilovatov moči (560 KM) in neverjetnih 700, za kratek čas pa celo 750 Nm navora. Končna hitrost 318 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h v 3,1 sekunde. Pri Porscheju pravijo, da so sami izmerili pospešek 2,9 sekunde, v vsakem primeru pa je to prava pošast na štirih kolesih, vredna spoštovanja.
porsche macan S diesel
porsche cayman GTS 918 spyder, boxster, cayenne, cayman, macan in panamera so še preostali predstavniki modelske palete. Ker prvi prihaja v samo 918 primerkih, smo preizkusili preostalih pet. Kar se samih prodajnih številk tiče, so ti celo pomembnejši, a smo takšno vozniško ekstazo lahko doživeli le s caymanom GTS s sredinsko nameščenim 3,4-litrskim motorjem z 250 kilovati moči (340 KM) in 380 Nm navora ter osnovno ceno pod 90.000 evri.
Porsche sicer na račun povpraševanja po terenskih predstavnikih, cayennu in manjšem macanu, beleži rekordno prodajo. Kupci tudi pri nas največ povprašujejo po omenjenih, medtem ko prodaja športnih modelov, ki jih v repertoarju res ne primanjkuje, predstavlja manjši delež. Davčna politika je tista, ki zavira prodajo takšnih vozil, a so ne glede na to samo letos pri nas prodali sto vozil in s tem že izpolnili letni prodajni načrt.
porsche cayenne S E-hybrid Porsche ima na tem delu stare celine izenačene cene, zato so med kupci tudi tujci, ki na primer vozilo pri nas naročijo, ker še ni razprodano oziroma so vozila celo na zalogi v želeni konfiguraciji. Lansko leto so tako slovenskemu kupcu prodali hibridni superšportnik 918 spyder s ceno 650 tisoč evrov pred pribitimi prispevki, a se ta vozi izven naših meja. No, nekaj vozil ostane pri nas, 35 naj bi bilo letos takšnih in na te naj bi lastniki po vsej verjetnosti namestili naše registrske tablice. Koliko slovenskih kupcev ima na svojih jeklenih konjičkih te znamke nameščene tuje registrske tablice, sicer ni znano, pravijo pa, da naj bi bilo teh zelo malo, ker se sama registracija vozila v tujini v večini primerov ne izplača.
Podatki preizkušenih modelov:
porsche 911 carrera black edition (3436 ccm, 257 kW/350 KM, 390 Nm) - 136.684 EUR
porsche 911 carrera 4 GTS (3800 ccm, 316 kW/430 KM, 440 Nm) - 176.298 EUR
porsche 911 turbo S (3800 ccm, 412 kW/560 KM, 700 Nm) - 270.803 EUR
porsche boxster S (3436 ccm, 232 kW/315 KM, 360 Nm) - 104.059 EUR
porsche cayenne diesel (2967 ccm, 193 kW/262 KM, 580 Nm) - 129.902 EUR
porsche cayenne S E-hybrid (2995 ccm, 306 kW/416 KM, 590 Nm) - 123.696 EUR
porsche cayman GTS (3436 ccm, 250 kW/340 KM, 380 Nm) - 108.501 EUR
porsche macan S diesel (2967 ccm, 190 kW/258 KM, 580 Nm) -102.631 EUR
porsche macan S diesel (2967 ccm, 190 kW/258 KM, 580 Nm) -105.618 EUR
porsche panamera GTS (4806 ccm, 324 kW/440 KM, 520 Nm) - 193.526 EUR
Informacije o modelih 911 turbo S, cayenne, macan in panamera lahko pridobite med mednarodnimi premierami.