Pri Mazdi so že daljnega leta 2010 prenehali izdelovati avtomobile z Wanklovim krožnim motorjem, nazadnje je takšen poganjal športni model RX-8. Tokrat pa se rotacijski motor vrača v drugačni obliki, saj ne bo skrbel za premikanje pogonskih koles, pač pa bo deloval kot podaljševalnik dosega. Takšen MX-30 se bo imenoval MX-30 e-skyactiv R-EV, za premikanje sprednjih koles pa bo zadolžen elektromotor, ki bo elektriko dobival s strani relativno majhne baterije, saj bo slednja sprejela samo 17,8 kWh elektrike.
To bi naj bilo dovolj za do 85 kilometrov električne vožnje brez pomoči 0,83-litrskega bencinskega rotacijskega motorja. Slednji pa se bo vklopil, ko se bo baterija spraznila ali bo potreba po moči velika, skupno sicer proizvede 55 kW (74 KM) moči, povprečna poraba bencina pa naj bi bila okoli 5,5 litra bencina na 100 prevoženih kilometrov. Skupno je s posebnim priključnim hibridom mogoče prevoziti več koto 600 kilometrov, ko sta polna tako rezervoar za bencin kot baterija, slednja pa podpira tudi hitro polnjenje preko enosmernega toka z močjo do 36 kW, na izmeničnem do 7,2 kW.
Elektromotor, ki bo vedno zadolžen za poganjanje koles, bo proizvedel 125 kW (170 KM) moči in 260 Nm navora, zaradi česar se bo 1.778 kilogramov težek posebnež do 100 km/h pognal v 9,1 sekunde in dosegel elektronsko omejeno hitrost 140 km/h. Sam hibridni sistem se ponaša s tremi načini: v normalnem se uporablja samo elektromotor, dokler ne zmanjka elektrike v bateriji ali se pojavi zahteva po povečani moči, takrat se vklopi bencinski motor. Način EV se skuša oklepati samo elektromotorja, čeprav se pri polnem pritisku na stopalko vseeno vključi bencinski motor, način charge pa skrbi za polnjenje baterije med vožnjo, kar pride še posebej prav, če se na koncu daljše poti znajdete v območju, kjer lahko vozijo samo električna vozila.b MX-30 R-EV bo zanimiv tudi zaradi možnosti poganjanja naprav do 1.500 vatov moči, tako da bo mogoče na brezpotjih uporabljati kuhalnike ali polniti prenosne računalnike.
Nekaj kozmetičnih sprememb zunaj namiguje na poseben pogonski sklop, v prvi vrsti emblemi v obliki rotacijskega motorja. V osnovi bo model deležen bolj temnega tretmaja, na voljo pa bodo tudi bolj aerodinamična platišča. Sama kabina je praktično nespremenjena, so pa po drugi strani malenkost zmanjšali prostornino motorja, ki pri MX-30 R-EV ne sprejme več 360 temveč 'samo' še 350 litrov prtljage.
Mazda MX-30 e-skyactiv R-EV bo na voljo poleti, za vstopni model pa bo verjetno treba odšteti okoli 38.000 EUR. Ob splovitvi bo na voljo tudi posebna izdaja 'edition R', ki bo predstavljala vrh ponudbe.