6. del - Krško
Modri volan
Nismo pa bili edini, ki so nas mučili jesenski prehladi in bolezni, zbolela sta tudi dva kandidata, zato smo tokrat štiri polfinaliste izbrali med osmimi dijaki. Tako kot pri večini teoretičnih delov doslej, se je pokazalo, da vsi fantje najprej niso preveč resno vzeli izpraševanja, zato so hitro napredovali tisti, ki so bili takoj pri stvari. Odločeni, da napredujejo, so štirje hitro zapustili razred. Jure je bil prvi, sledili so mu Klemen, Dejan in Miha.
Med posvetovanjem o naslednji nalogi pa se nam je pridružil še nekdo, ki vozi seata in ki živi tam blizu. To je Primož Kozmus, ki pa je bil pri nas v malo drugačni vlogi. Preizkusil se je kot poseben sodnik pri menjavi Goodyearovih avtomobilskih plaščev in skrbel za čas, da je vse potekalo kot je moralo.
Jure je hitro začel, s Primožem, srebrnim olimpionikom iz Londona in ambasadorjem znamke Seat, pa sva budno spremljala, če je vse potekalo po pravilih. Celo on je bil presenečen, da so bili fantje tako hitri in spretni. Za Juretom je bil na vrsti Klemen, ki si je vzel, kot smo kasneje videli, le sekundo preveč časa. Tako kot naše snemanje, ki se vedno zavleče, Primoža pa naslednje olimpijske igre že čakajo, zato je odhitel na trening, pri nas pa se je menjave že lotil Dejan, ki je kljub manjšim težavam dosegel dober čas. Verjetno je tistemu, ki nalogo opravlja zadnji, vedno najtežje, ker je pod največjim pritiskom. In nič drugače ni bilo v primeru Mihe. In bilo je zelo tesno, saj je bil Miha od Dejana počasnejši le za tretjino sekunde!
Naprej sta se tako prebila Jure in Dejan, ki ju je čakala menjava zavornega koluta in pri tej nalogi sta uporabila Uniorjevo namensko orodje. Najprej sta vzela protiudarno kladivo in udarni vijač, ki ga uporabljamo za odvijanje zapečenih vijakov in sta z njim odvila varovalni vijak zavornega koluta. Nato sta z nasadnim ključem in ragljo odvila dva vijaka in odstranila zavorno čeljust, kolut zamenjala z novim, originalnim Seatovim, za katerega lahko vedno preverite cene na www.vednovredno.si. Na koncu sta postopek ponovila v obratnem vrstnem redu. Začel je tisti, ki je imel boljši čas v prvi nalogi, torej Jure. Jure Kočar iz AMZS pa nam je potrdil, da so zavorni koluti sklop zavor in s tem bistven element varnosti v vozilu. Menjamo jih po potrebi, povprečna ocena je nekje 100 tisoč kilometrov, seveda pa je sama menjava odvisna od več dejavnikov, na primer izbire zavornih ploščic ali režima vožnje. Jure je dosegel odličen rezultat, manj kot dve minuti. Pred Dejanom je bila tako zelo težka naloga in vse je kazalo na to, da bo odločitev zelo tesna. Kako tesna, si poglejte v zgornjem videu.
Po opravljenem delu je bilo potrebno še večkrat pritisniti na zavorni pedal, da ploščice pritisnemo nazaj ob zavorni kolut, borba za Uniorjev voziček s 330 kosi orodja pa se že naslednji teden nadaljuje nedaleč stran, v Novem mestu!
Pon | Tor | Sre | Če | Pet | Sob | Ned |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 01 |
02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 |
09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 01 | 02 | 03 | 04 | 05 |
tesla model Y | 224 |
škoda octavia | 190 |
volkswagen taigo | 136 |
renault captur | 129 |
MG ZS EV | 126 |
Podatki veljajo za marec 2023.
Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.
Obljubimo vam, da ne bomo smetili!