Ko sem šel z družino prvič na dopust s šotorsko prikolico camp-let, sem si izbral cilj, ki je bil nekje 8 do 9 ur stran. Letos sem si zadal še težjo nalogo, kar dvakrat daljšo pot do rajske plaže v Grčiji.
Google je sicer res napisal, da bo pot brez postankov trajala 13 ur in pol, z vsemi postanki in kar štirimi mejnimi prehodi pa je na koncu trajala 19! Ampak je šlo, od doma smo odrinili ob sedmih zvečer, da sta otroka večji del poti prespala, na cilj pa prispeli ob 2h popoldan po domačem času, po lokalnem pa celo ob 3h, ker je v Grčiji ura eno naprej.
Zakaj bi se tako mučili? Ja zato, da se otroci lahko kopajo v krasnem morju, ki je takšno kot na slikah, in igrajo na pesku, ki je ravno prav droben, da ne leze v vse odprtine. Tudi kamp, ki sem ga izbral, je bil načeloma OK; pisalo je celo luksuzni in določene storitve so bile res na visokem nivoju, na primer krasne mobilne hiške in odlična ponudba pijač po visokih cenah in s fantastičnim razgledom. Ampak za tiste, ki pridemo s šotorom ali avtodomom, je luksuz bolj drugotnega pomena, ker parcele niso bile ravno za naslovnice katalogov, niti sanitarije niso bile tako čiste, kot smo jih bili vajeni iz kakšnega lepo urejenega kampa na Hrvaškem. Ampak ja, nimajo pa takšne krasne plaže.
Torej pot. Najbolj zanimivo je, da je vse do Grčije avtocesta. Ja, tudi v Srbiji in Makedoniji so z novimi odseki zdaj povezali ta del sveta, tako da je v bistvu promet največji šok, ko pripeljete v Grčijo, kjer se brezglavo prehitevajo na magistralnih cestah. Cene? Za vse cestnine s prikolico okoli 60 EUR, od tega pol samo za Hrvaško, potem pa še okoli 130 EUR za gorivo ... No ja, še vedno bistveno ceneje kot 500 EUR za trajekt iz Benetk do Igoumenitse, tudi malo hitreje, je pa bolj naporno. Gorivo obvezno točite v Makedoniji, ker je za tretjino cenejše kot v Grčiji.
Se takoj popravim, preden mi kdo piše … v Severni Makedoniji, v tisti pravi Makedoniji, zaradi katere so se sosedje tam toliko let prepirali, pa sem bil torej na počitnicah. Makedonija je še za pol večja od Severne Makedonije, ima več prebivalcev in imela je Aleksandra Velikega! Zelo gorata dežela je in na polotoku Sithonia, kjer sem bil, so nekatere ceste prav fine. Po eni peščeni sem se vozil celo čisto ob morju in upal, da se ne bom zakopal, sicer pa sem se raje držal urejenih, kjer sem tudi kakšen lep ovinek lahko odpeljal hitreje, ker ima nova corolla fantastično podvozje.
Tukaj ni nobenih kompromisov, zadaj je večvodilna prema, zato ovinke tudi karavan požira kot za šalo. Ampak to ne pomeni, da je vožnja neudobna. Sploh ne, lepo mehko pobira neravnine tudi z 18kami, še bolj pa mi je všeč, da vse deluje tako nezahtevno in enostavno. Občutek na volanu ni slab, ni sicer ekstremno informativen, je pa dovolj dober, da se še kako čutijo razpoke na precej valovitih in neravnih cestah v Grčiji.
6 centimetrov daljša medosna razdalja v primerjavi s kratkim hatchbackom se pozna na zadnji klopi, kjer je dejansko več prostora in sta moja otroka lažje stegnila noge med dolgo vožnjo. Pa seveda je prtljažnik konkretno večji: za okrog 270 litrov, skupaj dobrih 580, zato sem vanj stlačil dva hladilnika in kup drobnarij pod polico v dnu. Gumijasto podlogo zelo priporočam, da se lažje čisti in zelo lepo paše notri, še boljša bi pa bila, če bi sedla notri tudi, ko polico dvojnega dna spustim nižje.
Corolla je z novo generacijo postala zelo zanimiv avto. Tako na pogled kot tehnično, ker ima zdaj dva hibridna pogona in testni je imela močnejšega. Dvolitrski bencinski in elektromotor skupaj stisneta 132 kilovatov, kar je 180 ’konjev’. Sem rekel Toyoti, da rabim ’tamočnega’, ker grem daleč in ker bom avto obtežil na polno ... da bom vlekel prikolico, ker je končno tudi pri hibridu dovoljeno vleči 750 kilogramov. Na prikolico sem dodal še originalno torbo, ker sem imel s seboj preveč hrane in otroških igrač, na streho sem zmontiral strešni kovček, torej je bilo kar naporno delo za corollo in zato poraba med 7 in 8 litrov na 100 kilometrov.
Peščena cestica od prej je imela seveda svoj cilj: tam sem s kolegom najel čoln, ki ga lahko najamete za 280 evrov na dan, še boljša opcija pa je manjši za 120 evrov, s ’30-konjskim’ motorjem, za katerega sploh ne rabite izpita, samo radij je lahko samo 3 milje od mesta najema. Vseeno povsod okrog najdete kakšne res idilične plaže, kjer ste sami. Je pa tudi dobro imeti kakšno izkušnjo s čolni, ker je bilo ob poti videti tudi kakšno prevrnjeno jadrnico.
Verjetno vsi poznate gyros - grško hitro jed, ki je precej podobna ’naši jufki’, le da je meso svinjina. Če v Grčiji naročite kebab, boste dobili velik čevap v jufki. Cene za hrano so zelo zmerne, če poiščete kakšno lokalno restavracijo. V povprečju smo za kosilo ali večerjo plačali kakšno petino manj kot v domovini, kar sploh ni slabo, okoli 40 evrov na dan pa nas je stalo kampiranje za ogromen šotor, avto, elektriko in vodo na parceli ter štiri osebe. S tem sem dokazal, da se da: tudi z družino in tudi s hibridom, če vas je mikalo, pa še niste bili prepričani, da res lahko.