Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Od Ljubljane do Izole

Hyundai kona electric

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Kolega ribič me je postavil pred novo nalogo. Živi v Ljubljani in vsak vikend skoči na obalo lovit ribe. Pravi, da bi takoj nabavil električni avto, ampak ne more z njim tja in nazaj v enem dnevu. Res?
Od Ljubljane do Izole
Foto: Gašper Miš
20. 5. 2019 ob 7:00
Komentarjev: 0
Hyundai kona electric 04: Od Ljubljane do Izole
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Baterijo sem napolnil čez noč in imel doseg 380 kilometrov.

Za cilj sem si izbral Izolo, ker mi je všeč. Lahko bi šel tudi v Koper, Portorož ali Piran, povsod imajo električne polnilnice, če bi jo res rabil, ampak imel sem polno baterijo, sem jo napolnil čez noč, in doseg, ki se je izpisal na potovalnem računalniku, je bil 380 kilometrov.

Zunaj je bilo 10 stopinj, zelo mrzlo za maj, se je pa ob morju potem ogrelo do blizu 20, kar je že idealna temperatura za električne avte. Ob tem velja omeniti, da so litij-ionske baterije precej nerade na mrazu, zato se pozimi še kako pozna, da imajo električni avti manjši doseg, po naših testih celo do četrtino manj. Veliko energije gre tudi za ogrevanje, ob vklopu je bilo na potovalnem računalniku 13 kilometrov razlike pri dosegu (380 na 393), če sem vklopil gretje. Če ste sami v avtu, si lahko nastavite z gumbom, da greje ali hladi samo vas, s čimer tudi prihranite nekaj energije, nisem pa sam tiste vrste voznik, ki bi se pozimi vozil v treh puloverjih in bundi, da bom ja prevozil 20 kilometrov več z enim polnjenjem. Ne, vožnja mora biti najmanj enako udobna kot pri klasičnih avtomobilih.

Na viaduktu Črni Kal je bil doseg še vedno 259 kilometrov. Hitrost je bila ves čas nastavljena na tempomatu, 130 km/h, prometa pa ni bilo veliko, zato je bila vožnja precej tekoča. Na poti tja me ni doseg prav nič skrbel, ker je bilo očitno, da bom normalno pripeljal do postanka v Izoli, kjer je pisalo, da še vedno lahko prevozim 248 kilometrov. Jasno, pot je bila bolj ali manj navzdol, če bi me vseeno skrbelo, bi lahko baterijo tudi polnil v mandraču na javni polnilnici z izmeničnim tokom z dobrimi sedmimi kilovati. Torej v dveh urah, kolikor je dovoljeno parkirati, okoli 14 kilovatov, to pa je ravno za nekje 70 kilometrov podobne vožnje kot do tja.

Sam sem takoj obrnil nazaj proti Ljubljani, ampak tokrat me je čakal dolg klanec gor. Že pri Kozini se cesta vzpne do 500 metrov nad morje, pri Razdrtem in Ravbarkomandi še malo višje, to pa se pri porabi pozna. Sploh, če stalno vzdržujete hitrost 130 km/h, ker se v praksi večina voznikov v klanec nevede vozi počasneje, ko kakšni avti komaj sopihajo. Na primorski avtocesti so sicer kar tri hitre polnilnice, torej čez palec ena na 30 kilometrov, pri Kozini, na Ravbarkomandi in na Lomu. To pomeni, da praktično nikoli ne morete ostati nekje na cesti, če se baterija res toliko izprazni, in vedno polnite samo toliko, da pridete do doma, več nima smisla, ker je dražje in zamudno.

Če sem prej omenjal mraz, po drugi strani baterij nič ne moti vročina. Večja poraba je samo zaradi vklopljene klime, pri avtomobilih, kot je kona, pa tudi zaradi tekočinskega ogrevanja ali hlajenja baterije. Res je zato nekaj večja poraba elektrike tudi med samim polnjenjem, ampak naj bi po drugi strani baterija zato tudi ’živela’ dlje.

Ko sem naredil postanek za snemanje pri hitri polnilnici na Lomu, je po 213,8 prevoženega kilometra potovalni računalnik kazal doseg 118 kilometrov. Do cilja, kjer je bil začetek moje poti, je bilo še 45 kilometrov, torej bi s takšnim načinom vožnje brez vmesnega polnjenja brez težav prevozil preko 300 kilometrov po avtocesti, kolega ribič pa brez težav lovil ribe.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 12. 1. 2025
Januar 2025
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30310102030405
06070809101112
13141516171819
20212223242526
27282930310102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 4 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 4 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 4 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 4 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 4 leti  |