Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Samo lebdenje je lepše

Audi A8 L 50 TDI quattro tiptronic & MAG-LEV audio

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Veste, kaj je najpomembnejša stvar, če želite, da se avto res dobro pelje in da je hkrati udoben? Masa. Lahko rečete tudi teža po domače, čeprav to ni čisto isto, pomembno je, da je avto čim lažji.
Samo lebdenje je lepše
Foto: Jure Cehner
11. 11. 2018 ob 18:00
Komentarjev: 0
Audi A8 L 50 TDI quattro tiptronic & MAG-LEV audio
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

To prinese cel kup prednosti: nevzmetene mase so lahko manjše, vožnja je bolj udobna, kolesa manj slišite in čutite, v ovinkih pa avto premetavate, kot bi vozili kakšen gokart. Ja, zato se gokart tako dobro pelje! Ker je lahek. In ker je seveda pri tleh. Kaj pa takšna ogromna limuzina, kot je audi A8?

Vsi ga poznamo kot aluminijasto čudo. Ko so ga leta 1994 predstavili kot prvi v celoti aluminijast avto in platformo poimenovali Audi Space Frame, je v avtomobilizmu završalo. Kako jim je to uspelo? Koliko bo to stalo? Kdo bo to popravljal?

Očitno je šlo dobro skozi, zadeva je delovala in pred nami je že četrta generacija! Ampak tokrat so šli še dlje, ni bila več pomembna samo masa temveč čimbolj čvrsta karoserija, zato so poleg aluminija (le še 58 odstotkov) uporabili še magnezij, z ogljikovimi vlakni ojačano plastiko in celo jeklo! Premišljena uporaba materialov je ustvarila eno najmočnejših kletk na trgu. Sploh je zanimivo, kako so posamezne materiale povezali med sabo, saj se ne da vsega zvariti (pa že tukaj so uporabili pet različnih postopkov), ampak so jih celo zlepili, privijačili, zaskočili … skratka, v teoriji mora biti to limuzina z izjemnimi lastnostmi na cesti.

Ravno zaradi vseh zanimivih materialov in tehnologije sem iskal lokacijo, kjer bi se A8 počutil ’domače’, in jo našel v Metalu Ravne. Jekla, ki ga kujejo tam, sicer ne uporabljajo za gradnjo avtomobilske karoserije, ga pa za kakšne druge komponente. In njihova stiskalnica ima kar 45 MN, baje so samo tri tako zmogljive v Evropi. Še bolj impresivna je temperatura žarečega ingota, ko odprejo ogromne peči, saj ima kar 1.180 stopinj! To je toliko kot lava, ko jo izbruhne vulkan. Stali smo 50 metrov stran od peči pa nam je bilo vroče. K sreči ima audi zelo učinkovito klimo in sem jo hitro popihal na drug konec Slovenije.

S trdo karoserijo in zračnim vzmetenjem je Nemcem uspelo narediti avto, ki je dolg 5 metrov 30, pa se pelje kot po tirih in udobno hkrati. Pomembno je tudi zračno vzmetenje, ki krasno pobira neravnine, idealno za razvajene riti, ki bodo sedele v tem avtu. In v kratkem bodo predstavili še bolj napredno podvozje, ki bo s kamerami spredaj nadzorovalo podlago in sproti prilagajalo blaženje glede na luknje na cesti. In kaj bo naslednji korak, lebdenje?

V iskanju izjemnih tehnoloških dosežkov v naši deželi in povezave z lebdenjem sem tako naletel na podjetje z zelo pomenljivim imenom – MAG-LEV Audio. Doslej sem imel edino srečanje s tehnologijo magnetne levitacije v Shanghaiju, ko sem se peljal z njihovim superhitrim vlakom, da bi jo uporabljali v avdiofilski industriji, sem pa videl prvič.

Davorin Furlan, direktor podjetja, je s svojimi sodelavci ponudil trgu nekaj, česar še nismo imeli. Sicer ne gre za strogo avdiofilski gramofon, čeprav je s ceno 2.500 EUR že na meji tistega, kar si lahko privošči običajen ljubitelj dobre glasbe. Ampak svetovni trg je velik in navdušencev nad tako izjemnim izdelkom veliko, zato jim ni težko odšteti denarja za model ML1, ki je v primerjavi z avdiofilskimi gramofoni še poceni. Naslednji modeli bodo še dražji, lebdeči krožnik pa prav vsakemu že zdaj odpre usta. Malo sva filozofirala, če bi lahko to tehnologijo uporabili še v avtu, pa sva se strinjala, da gotovo, le dovolj energije bo potrebno imeti pri sebi.

Nore stvari znamo narediti Slovenci. Tudi komponente za avte, marsikdo se ne zaveda, da je večina našega izvoza takšnih in drugačnih delov za avtomobile, kar je seveda še en dokaz več, kako avtomobilističen narod smo. In tudi, kako napreden. Mogoče pa bomo mi prvi razvili lebdeče avte, kdo ve.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 7. 12. 2024
December 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
25262728293001
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 4 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 4 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 4 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 4 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 4 leti  |