Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Rokodelska obrt še ni rekla zadnje

Continental

Avtor prispevka: Jure Cehner
Je danes v času avtomatizirane industrije v svetu avtomobilskih pnevmatik sploh še kakšen rokodelec, prekaljeni starosta, ki v temnih podzemnih sobanah z rokami obdeluje gumo? Presenečeni boste!
Rokodelska obrt še ni rekla zadnje
Foto: Anže Jereb, Continental
5. 6. 2017 ob 13:00
Komentarjev: 0
video Continental - izrezovanje profilov pnevmatik
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Za podzemne sobane v Continentalovem štabu v nemškem Hannovru ne vemo, slišali pa smo za poseben del tovarne, kjer se gume ne skotalijo s proizvodnih trakov, temveč jo z mize sune mož z zelo mirno roko in nadpovprečnim čutom za estetiko. Pravijo mu specialist za izrezovanje profilov pnevmatik Continental.

 To seveda niso serijske pnevmatike, saj nikoli ne ugledajo dejanske rabe, služijo pa drugim, predvsem demonstrativnim namenom. Za tovrstne namene uporabljajo tudi drugačno gumo, zato nikar ne dobivajte idej, da si boste dali narediti štiri personalizirane pnevmatike z vašim imenom na profilu. No, če jim obljubite, da boste gumo namestili doma na steno, mogoče tudi lahko; tega podatka žal nismo mogli dobiti. Verjetno bi bila tudi dokaj draga ...

Posebne predstavitvene pnevmatike so torej tiste, ki so izdelane ročno. Zakaj jih enostavno ne izdelajo s pomočjo strojev kot ostale? Prvič, ker je tako hitreje, rokodelec namreč hitro konča pnevmatiko, nastavljanje parametrov stroja in vnašanje softverskih ukazov se samo za eno pnevmatiko pač ne izplača. Kot je vidno iz zgornjega posnetka, to ni lahko opravilo, prostora za napake praktično ni. Če se izrezovalec zmoti, je potrebno celoten postopek pričeti na novo. Ročne spretnosti z mirno roko so ključnega pomena. Celoten postopek tudi ni kratkotrajen, denimo, profil za zimsko pnevmatiko dela izrezovalec približno en teden.

Vsaka izmed serijskih pnevmatik pa ima tudi ročne začetke. Recimo, pnevmatika PremiumContact 6 je bila pred serijsko proizvodnjo, še v fazi razvoja, takisto izdelana ročno, saj se vsak kos pnevmatike in profila testira ločeno. Na takšen način nato z dodajanjem ali odvzemanjem vreznin pridejo do najbolj optimalnega dizajna za posamezen namen. Ko se glave enkrat zedinijo o najboljšem možnem profilu za določen namen, potem šele dejansko proizvodnjo prevzamejo roboti.

In kako dolgo se mora človek takšne obrti učiti, da lahko postane izrezovalec v kateri izmed večjih proizvodenj pnevmatik? Po besedah Martina Janerke, dežurnega specialista za izrezovanje pri Continentalu, bi človek z zelo omejenimi motoričnimi sposobnostmi, kot je naš Iztok, za osvojitev osnov izrezovanja potreboval kakšna dva meseca, za finese in končno suverenost pri delu pa tudi do tri leta.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 11. 11. 2024
November 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
28293031010203
04050607080910
11121314151617
18192021222324
25262728293001

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 4 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 4 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 4 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 4 leti  |