Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Električna prihodnost

Renault twizy & zoe

Avtor prispevka: Anže Jereb
Vsaka vožnja z električnim avtomobilom je svojevrstno doživetje. Če tega še niste preizkusili, vam toplo priporočam, bolj zagrizeni pa si pri Renaultu naslednje leto lahko omislite kar svojega. Če želite uporabnega, model zoe, lahko pa tudi zelo nenavadnega, futuristični twizy.
Električna prihodnost
Foto: Anže Jereb
10. 12. 2014 ob 11:30
Komentarjev: 0
video ekskluzivno renault twizy & zoe
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

V ponudbi imajo oziroma bodo imeli pri Renaultu še druge modele, za gospodarske potrebe celo električnega kangooja, ampak med družinsko uporabnimi je najboljši zoe. Hecno ime ima, ampak prav takšnega električni posebneži zaradi svoje trenutne redkosti tudi morajo imeti. Zoe je tudi oblikovno samosvoj, drugačnost pa se vidi predvsem, ko ga boste videli v beli barvi. Takrat modri elementi v žarometih, modre letvice in belo-modre zadnje luči zares pridejo do izraza. V črni barvi je vse skupaj manj očitno, so pa same linije dovolj oble, da ga boste na cesti opazili.

V primeru, da imate na domačem dvorišču že novega clia, vam bo notranjost takoj znana. Večina elementov je prav iz te francoske uspešnice, vse skupaj pa je v malce svetlejših barvnih tonih. Celo skoraj povsem snežno belo notranjost si lahko omislite, ker je pač avtomobil čist, iz izpuha pa ne smrdi, ker ga nima. Tudi nasploh sta si avtomobila zelo podobna, zoe v dolžino meri le 4,1 metra, zgolj malenkost več od clia, torej gre za majhen avtomobil. Je pa uporaben, saj so baterije skrite v dnu, zato je za potnike dovolj prostora in tudi prtljažnik je s 340 litri prostornine od cliovega celo prostornejši za 40 litrov.

Najbolj poseben je seveda zoe med vožnjo. Električni motor je v primerjavi s klasičnimi z notranjim izgorevanjem povsem tih. V bistvu skoraj tih, med vožnjo se sliši le nežno brnenje, ki s hitrostjo po glasnosti ne narašča in tudi ni namenjeno opozarjanju pešcev, saj ga je slišati le znotraj. Baterije z 22 kilovatnimi urami energije in motor s 65 kilovati moči skrbijo, da brez vmesnega polnjenja lahko prevozimo do 210 kilometrov. V teoriji! Vsekakor lepa številka, ki pa je v praksi manj prepričljiva, a za večino potreb zadostna. Ob koncu testa nam je uspelo prevoziti okoli 140 kilometrov. V primerjavi z BMW-jem i3, ki sem ga vozil pred kratkim, je regeneracija zavorne energije ob spuščeni stopalki mnogo manj občutna. Pri nemškem skorajda ni potrebno zavirati, zato je poraba električne energije manjša za okoli dve kilovatni uri na sto prevoženih kilometrov, zoe jih je povprečno porabil 18 na sto kilometrov.

Za voziti je dokaj običajen, hitro spelje z mesta, ker je navor takoj na voljo, do sto potrebuje 13,5 sekunde, ampak se zdi hitreje, gre pa največ 135 km/h. Se pozna, da zaradi baterij tehta skoraj tono in pol ter zato ni tako dinamičen. Ampak pri speljevanju ob zeleni luči na semaforju mu boste vseeno težko sledili. Tudi občutka na volanu ni veliko, ampak to ne moti, ker je filozofija električnih vozil tako ali tako naravnana na počasno in ekološko vožnjo. Naslednje leto bo tudi pri nas, cena pa trenutno še ni znana. V Franciji stane 15.700 EUR, pri nas pa bo odvisna predvsem od višine državne subvencije. Če jo boste sploh dobili, ker jih po novem zelo uspešno monopolno prejema le eno podjetje.

Ampak, če potrebujete cenejši električni avtomobil, ima Renault na voljo še enega!

Imenuje se twizy in ni ravno avtomobil v polnem pomenu besede. Sicer ima štiri kolesa, volan, vrata in streho, nima pa prtljažnika, ne stekel na bokih in z njim se lahko vozi le ena oseba, pogojno dve, če boste zadaj posedli kakšno ozkopasno deklino. Twizy je nekakšen hibrid med avtomobilom in skuterjem ter je neverjetno okreten; obrnili ga boste na pol manjši površini kot osebni avtomobil, le 6,8 metra prostora potrebuje. Celo v dežju je pogojno uporaben, ker lahko dokupite posebno dežno zaščito, ni pa tako okreten kot skuter in mimo kolone vozil pred semaforjem se s twizyjem ne boste rinili.

Tudi bistveno bolj samosvoj je od skuterjev, bolj opazni pa boste le, če se boste po mestu vozili s kolesom, vaša zadnjica pa bo gola. Twizy izgleda kot mini robotsko vozilce za po Marsu. Ker je obenem še povsem tih med vožnjo, verjemite, da bodo vsi začudeno buljili vanj. No, znotraj je manj poseben, čisto enostaven, pravzaprav. Okolje je povsem plastično, ceneno in poleg volana ima voznik le še dve stikali za premikanje menjalnika, stikalo za vklop vseh smernikov in ročico za vklop levega oziroma desnega smernika. To je to, špartansko pač. Bunda je v hladnejših dneh obvezna, ker vam bo med vožnjo pihalo v glavo, očal pa ne potrebujete, ker vetrobran uspešno zadržuje mušice, ki bi se sicer hitro znašle med zobmi.

Twizy tehta le 450 kilogramov in zato ne potrebuje posebej zmogljivega motorja, da je hiter. Vsekakor je manj odrezav kot zoe, ampak se z mesta vseeno konkretno požene. Kot bambi je. Motor izdeluje naša Letrika in 17 kilovatov moči je dovolj, da se povsem spodobno premika, baterija ima 6,1 kilovatne ure energije in na domači vtičnici jo boste napolnili v dobrih treh urah. Potem pa odvisno od vašega načina vožnje, zelo previdni boste uspeli prevoziti do sto kilometrov, večina pa okoli osemdeset, preden bo twizy obstal na mestu. Ker je njegova namembnost skoraj striktno mestna, je to več kot dovolj.

Podobni prizori prerekanja voznikov električnih vozil za proste vtičnice bodo tekom let verjetno vse pogostejši.

Takšen hibrid med avtomobilom in skuterjem je obenem najcenejše električno vozilo s štirimi kolesi. Okoli osem tisočakov bo najbrž stal in če bi od tega zneska odšteli subvencijo, ne bi stal več kot malo boljši skuterji. V določenem pogledu je precej uporabnejši in varnejši, vsekakor pa noro poseben. Renault je tako poskrbel za odličen vpogled v prihodnost, tudi če ne bo prav takšna.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki renault twizy technic 80 | renault zoe
vrsta motorja električni | električni
prostornina v ccm 6.1 kWh litij-ionska | 22 kWh litij-ionska
moč v kW (KM) pri vrt./min 13 (18) pri 2.100 | 65 (88) od 3.000 do 11.300
največji navor v Nm pri vrt./min 57 pri 2.100 | 220 od 250 do 2.500
menjalnik samodejni, brezstopenjski | samodejni, brezstopenjski
pogon na zadnji kolesi | na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 2338 x 1396 x 1454 | 4084 x 1730 x 1562
medosna razdalja v mm 1686 | 2588
prtljažnik v litrih 31 | 388
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 474 (216) | 1468 (475)
največja hitrost v km/h 80 | 135
pospešek 0-100 km/h v s / | 13,5
doseg (po NEDC) v km 100 | 210
cena osnovnega vozila v EUR 7.240 | 21.900 (cene veljajo za francoski trg)
cena testnega vozila v EUR / | /
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR / | /

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 12. 10. 2024
Oktober 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30010203040506
07080910111213
14151617181920
21222324252627
28293031010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 leti  |