Golfsburg
Autostadt
Toliko jih seveda ni delalo na novem golfu, moram pa priznati, da vedno znova preseneti, kako dobro je izdelan ta avtomobil in kako super se pelje. Konkurenca si ga vedno vzame za merilo in čeprav zato večina golfu očita dolgočasnost, ker je pač tako 'nemško popoln', me je zanimalo, če je tudi v njegovem rojstnem kraju tako nezanimivo. No, ni.
Veliko bolj zanimivi pa so mali, ki jih lahko vidite v tleh, prekritih s steklom. Eden prikazuje, da če bi skupaj, odbijač do odbijača, postavili vsa vozila na svetu, ki so registrirana, bi 72-krat obkrožila Zemljo. Če bi skupaj postavili samo golfe, brez 7. generacije, pa kar 2,7-krat! Podatkov je ogromno in glava bo polna novih zanimivih informacij po kratkem ogledu. Za zapravljivce je zraven trgovina s spominki, ker VW noče delati razlik, pa so skupaj razstavljeni dragi in poceni izdelki. Recimo skodelica za 2 in omara za nekaj tisoč evrov. Dnevno se v povprečju zvrsti 5 tisoč obiskovalcev, vstopnica za odraslega pa stane 15 evrov. Še boljši so paketi; lahko samo za kosilo in nakup spominkov v vrednosti 50 evrov, ali pa skupaj z vožnjo po terenu, spanjem v Ritz-Carltonu in fensi večerjo za 400 evrov.
Papirje hitro uredite, nekje tričetrt ure pravijo, da porabijo stranke v povprečju, prijazno pa vas povabijo še na testne vožnje, na primer na terenski poligon, kjer lahko zapeljete njihove štirikolesno gnane SUV-je in amaroka, po cesti pa lahko zapeljete še električnega golfa, kar je za marsikoga prvo srečanje z električnim avtomobilom sploh.
Vse do tu sem še nekako pričakoval, navdušil pa me je muzej Zeithaus (hiša časa, če bi prevedli v naš jezik), ki spada pod okrilje Volkswagnovega mesta. V njem namreč hranijo najpomembnejše avtomobile iz zgodovine in gre za eno najlepših in najbogatejših zbirk nasploh. Na ogled je na primer prvi avto na svetu iz leta 1886! Gre za Karl Benzov trikolesnik z 0,88 'konja' in 16 kilometri na uro največje brzine, ki se je po klancu navzdol rad prevrnil... in je potem naredil takšnega s štirimi kolesi, ki je nižji in tudi na ogled ter eden najvrednejših avtov v zbirki. Ne manjka niti prvi bugatti, ki je bil izdelan, ali pa izjemni bugatti atlantic, ki je samo eden od štirih na svetu. Volkswagen ima dva, enega od drugih dveh pa so lani prodali na dražbi v zelo slabem stanju za 35 milijonov evrov. Volkswagen je res ponosen na Bugatti, ki je že nekaj let njihova znamka, zato med razstavljenimi eksponati ne manjkata veyron in EB218 s kar 18-valjnim motorjem. Na Audijevem dirkalniku lahko vidite, da je že leta '34 uporabljal svojo značilno masko 'single frame' in ko sem si ogledal še vse ostale lepotce, kot so jaguar E-type, ford capri, lamborghini miura, citroën DS, cadillac eldorado... ahhh... no, potem je bil čas, da grem vseeno naprej. Čakala me je še ena obveznost in sicer prevzem golfa GTI kot bi ga stranka, ki bi se odločila za takšen program.
Ko me je urejen in profesionalno prijazen gospod spoznal z avtomobilom, mi razložil, kje ima kaj od opreme, in da naj vsaj prvih nekaj kilometrov malo brzdam svoje adrenalinske želje po hitrosti, so se odprla velika vrata, in golf je bil samo moj. Žal ne za vedno, ampak za zadnji krog, da sva s snemalcem posnela zaključek, ampak vsaj občutek je bil dober.
Pon | Tor | Sre | Če | Pet | Sob | Ned |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 01 |
02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 |
09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 |
tesla model Y | 224 |
škoda octavia | 190 |
volkswagen taigo | 136 |
renault captur | 129 |
MG ZS EV | 126 |
Podatki veljajo za marec 2023.
Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.
Obljubimo vam, da ne bomo smetili!